Videokaart cooler vervangen

Pagina: 1
Acties:

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:49
Ik heb hier een videokaart met een kapotte cooler erop. Die cooler heb ik er dus afgehaald en de restanten coolpasta zijn netjes opgeruimd.

Nu wil ik echter een nieuwe cooler installeren (blue orb) maar deze heeft 3 stekkertjes in plaats van 2 :/

Wat nu }) Zelf zat ik te denken van de oude cooler het stekkertje eraf te halen en deze aan de nieuwe cooler te installeren maar dan heb ik een draad over. En wat voor schema moet ik gebruiken?

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:22
Ik zou je blue orb gewoon op een fan connector van je mobo aansluiten als je die nog eentje over hebt, kun je meteen het toerental monitoren en de snelheid aanpassen... :)

edit:

Dat 3e kabeltje is dus ook alleen voor de snelheidsmonitoring...

[ Voor 20% gewijzigd door Xander op 23-01-2005 13:10 ]

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
idd, gewoon op het mobo aansluiten (stond ws. ook wel in de handleiding }) )

Mocht het toch nodig zijn om het op je kaart aan te sluiten (als je videokaart weigert op te starten zodner fan bijvoorbeeld) dan kun je idd gewoon stekkertje afknippen en op het oude stekkertje aansluiten. Gele draad gebruik je niet. Maar zeer ws. hoeft dit niet en steek je hem gewoon in het mobo...

[ Voor 10% gewijzigd door Palomar op 23-01-2005 13:15 ]

• Erycius
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-06 13:11

Erycius

I came on Eileen.

ook optie: dat derde kabeltje gewoon laten hangen, en die twee andere kabeltjes aansluiten op je videokaart

EDIT: tja, wat meneer hierboven zegt dus :X

[ Voor 19% gewijzigd door Erycius op 23-01-2005 13:16 ]

Bloemen scheiden het gras in de tuin.

• Spixo
Hmmz.. ik heb een rode, zwarte en blauwe draad aan de Blue Orb? Is de blauwe voor de speed? Ik denk dat ik maar wat soldeerkunsten ga toepassen 8)

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
blauwe is denk ik voor de rpm meting. Maar waarom nou solderen? Het is de bedoeling dat je hem op je moederbord aansluit... heb je geen aansluitingen meer over dan?

Heel soms komt het voor dat de videokaart weigert als er geen fan op de videokaart is aangesloten (beveiliging). Dan kun je altijd nog gaan solderen...

• Spixo
Palomar schreef op zondag 23 januari 2005 @ 13:39:
blauwe is denk ik voor de rpm meting. Maar waarom nou solderen? Het is de bedoeling dat je hem op je moederbord aansluit... heb je geen aansluitingen meer over dan?

Heel soms komt het voor dat de videokaart weigert als er geen fan op de videokaart is aangesloten (beveiliging). Dan kun je altijd nog gaan solderen...
Helaas is dat blokje om op het moederboard aan te sluiten zodanig toegetakeld dat deze niet meer op het moederboard past ;)
Pagina: 1