Toon posts:

[Windows]Xvid naar DVD

Pagina: 1
Acties:
  • 105 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakerds.

Ik wil graag een aantal filmpjes die ik gedownload hebvan het Xvid formaat op een DVD formaat zetten ifo/vob dus.
Ik heb op google gezocht maar die guides zijn veroudert en/of werken niet meer.
Het zijn bestanden van ongeveer 180 mb groot en ik wil ze als een serie op een DVD(R)/(RW) branden.
Ik heb het al geprobeert met verschillende programma's waaronder The film machine, Winavi converter, cucusoft converter.
Maar het wil niet echt lukken.
Ik wil dus een DVD maken met verschillende afleveringen die elkaar opvolgen.

Kunnen jullie me helpen?

Verwijderd

en waarom niet als avi branden op een dvd, heb je geen dvd player die dat kan

• enira
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:37
probeer vcdhelp.com eens

lijkt me stug dat al die dingen die jij gevonden hebt verouderd zijn... dit is zowat het meest besproken iets op internet :/
ik weet zeker dat er ook op GoT wel wat te vinden is hierover...

Twitch: Phyloni1

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 24-02 12:12
www.sectie.be staat een hele tutorial :)

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Verwijderd

www.doom9.org, videohelp.com , een beetje meer research...

• j-w
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

j-w

doom9

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-02 09:57

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Een andere goede site is Afterdawn, daar staan een groot aantal guides, die voor mij de beste waren. En veroudert zijn ze niet, maar het blijft wel wat uitzoek werk inderdaad. :)

Programma's die je vaak nodig hebt zijn:
  • AVICodec
  • TMPGEnc
  • IFOEdit
  • Nero (of gelijkwaardig)
In sommige gevallen heb je ook nog een programma zoals VirtualDub nodig, maar dat vind je allemaal wel in de guides op afterdawn. :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Verwijderd schreef op zondag 23 januari 2005 @ 13:14:
en waarom niet als avi branden op een dvd, heb je geen dvd player die dat kan
Misschien omdat hij een Video DVD wil branden en geen Data DVD met avi files erop? B)

En de meeste DVD spelers spelen toch echt geen avi files af, laat staan XviD. Ja ik weet dat er spelers zijn die het kunnen, ik heb er ook eentje, maar dit is echt niet standaard ofzo hoor ;)

Tutorialsites zijn er al genoeg genoemd. Ik zou ook ff op doom9 beginnen met kijken, veel leerzame informatie! :)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor jullie snelle reactie's.
Maar ik wil dus 5 bestanden tegelijkertijd converten zodat die dan in video_ts komen.
En dat ik daarna het kan kijken.

Verwijderd

Topicstarter
XanderH schreef op zondag 23 januari 2005 @ 13:21:
[...]

Misschien omdat hij een Video DVD wil branden en geen Data DVD met avi files erop? B)

En de meeste DVD spelers spelen toch echt geen avi files af, laat staan XviD. Ja ik weet dat er spelers zijn die het kunnen, ik heb er ook eentje, maar dit is echt niet standaard ofzo hoor ;)

Tutorialsites zijn er al genoeg genoemd. Ik zou ook ff op doom9 beginnen met kijken, veel leerzame informatie! :)
Hij speelt wel DIVX af maar hoe doe ik zoiets dan?
Er moeten toch vob files in je video_ts komen? OF ben ik hier nu wat aant brazelen :S

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Op de frontpage staat ook iets van DivXToDVD, je kan het altijd proberen of het met XViD werkt.

meuktracker: DivxToDVD 0.4.0.67

C:\>_

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-02 08:33

MeNTaL_TO

The future is not set

Als ik me niet vergis is dat makkelijk te doen met Nero visionexpress (3?).
Ik moet zeggen dat ik dat alleen nog maar met mpg bestanden gedaan heb, maar volgens mij moet het ook met divx/xvid kunnen.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Verwijderd

Topicstarter
MeNTaL_TO schreef op zondag 23 januari 2005 @ 13:27:
Als ik me niet vergis is dat makkelijk te doen met Nero visionexpress (3?).
Ik moet zeggen dat ik dat alleen nog maar met mpg bestanden gedaan heb, maar volgens mij moet het ook met divx/xvid kunnen.
Nee, heb het geprobeert. MAar hij geeft een foutmelding die je vermoedens bevestigde :(

• Kvn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-02 13:57

Kvn

Anders maak je er eerst zelf even mpg'jes van, dat moet toch niet teveel moeite zijn?

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-02 09:57

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Slayerized schreef op maandag 24 januari 2005 @ 10:36:
Anders maak je er eerst zelf even mpg'jes van, dat moet toch niet teveel moeite zijn?
En dat moet dus via TMPGEnc, een tijdrovend proces ;)

Kortom TheRam lees een van de guides die hierboven genoemd staan.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

• J_Davelaar
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-11-2025
Vinnie schreef op zondag 23 januari 2005 @ 13:25:
Op de frontpage staat ook iets van DivXToDVD, je kan het altijd proberen of het met XViD werkt.

meuktracker: DivxToDVD 0.4.0.67
Werkt bij mij prima met Xvid.
Het is een heeel makkelijk progje met weinig opties. Prima dus voor simpele dingen.

Hierna brand ik de handel altijd met NeroVision. Gewoon de vob's importeren en hoofdstukjes aanmaken.

Werkt hier prima.

Was ik maar een punt dan was ik het einde

Verwijderd

probeer dvdsanta eens..

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Verwijderd schreef op zondag 23 januari 2005 @ 13:25:
[...]

Hij speelt wel DIVX af maar hoe doe ik zoiets dan?
Er moeten toch vob files in je video_ts komen? OF ben ik hier nu wat aant brazelen :S
Als je DVD-speler DivX files kan afspelen kun je ook gewoon een data dvd'tje maken met je .avi bestanden erop... en dan speelt ie als het goed is.

Let wel dat je dan dus geen Video DVD hebt, en je DVD ook niet gegarandeerd op alle spelers werkt (eerder: op de meeste spelers niet werkt).

Wil je wel een Video DVD zul je dus idd een van die tutorials die hier nu al genoeg staan geloof ik moeten volgen ;)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• man-o-script
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-02 14:10
Gebruik anders Sony DVD Architect:
DVD Architect™ 2 software includes an extensive set of professional DVD layout and authoring tools for developing dynamic menu-based DVDs, movies, picture slideshows and music compilations.
Hier is de demo ;)
http://dspcdn.sonypictures.com/current/dvdarchitect20b.exe

Hiermee kun je direct omzetten en branden, leuk menutje erbij, ondertitels, etc.

//

• looin
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 24-02 08:20
Probeer DVDsanta eens, dat progje zet alles automatisch om naar DVD formaat

Sometimes life's just cruel for no reason at all!!!!!

Verwijderd

Ik denk dat er nu echt wel zat programma's langsgekomen zijn die dit kunnen doen. Eigenlijk had je deze zelf ook wel kunnen vinden. In de faq staat ook een verwijzing naar doom9.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.