Toon posts:

Latop krijgt geen verbinding met Linksys Router

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het volgende probleem is bij mij aan de orde:

Sinds een aantal dagen ben ik de trotse bezitter van een Dell Inspiron 510M met ingebouwde Intel 2200 B/G wireless lan kaartje. Om de draadloze verbinding tot stand te brengen heb ik een Linksys WRTG54 router aangeschaft. De router werkt prima voor het fysieke netwerk, maar geeft problemen met het tot stand brengen van een draadloze verbinding. Mijn wireless kaartje wil op een of andere manier geen IP adres krijgen van de router, dit doet de vaste kaart wel deze krijgt netjes een IP adres en daarmee kan ik dus wel verbinding maken met het internet.

specs:

Intel Mobile 1.4Ghz
256DDR
30GB
Dvd/Cdrw
Wireless Intel 2200 B/G (ingebouwd)
Windows Xp Home

De search heeft me niet echt verder geholpen. Hopelijk kunnen jullie dat wel.

Verwijderd

Het beste is om te beginnen met verbinding maken zonder enige beveiligingen, en daarna stap voor stap de MAC filtering en WPA/WEP aan te zetten, zodat duidelijk wordt waar het fout gaat.

Verwijderd

Topicstarter
Er is geen enkele beveiliging (nog) ingesteld op mijn linksys router. De laptop en router zien elkaar wel maar er kan geen verbinding met het internet worden gemaakt

Verwijderd

Topicstarter
Mensen het is gelukt, ik heb via mijn draadloos internet kaartje verbinding met het internet! Wat nou de oplossing was daar ben ik zelf nog niet echt achter. Ik heb gelijk WEP encryptie + MAC filtering aangezet. Maar over de beveiliging heb ik nog een klein vraagje. Mijn Linksys router beschik over WPA. Uiteraard wil ik dit gaan gebruiken omdat dit kwa beveiliging nog een stapje hoger is. (WPA is toch dat de decodeersleutel niet word meegezonden?) Het activeren van deze beveiliging in mijn router is het probleem niet maar wel hoe ik het in mijn Intel Wireless applicatie moet invoeren. Ik kan daar kiezen uit "Geen" en "Wep" dan verschijnen er velden om de sleutels in te voeren. Maar ik zie daar helemaal geen WPA bij staan. Weten jullie of het mogelijk is om dit toch in de Intel applicatie te krijgen?

Verwijderd

Topicstarter
Het is me gelukt topic mag dicht!

Verwijderd

Hallo BarryMes,

heb ook een dell laptop met ingebouwde wireless kaart.

Zie op een site dat de linksys de volgende beveiliging heeft:

! BEVEILIGING WPA: inclusief WEP, AES(vereiste voor komende 802.11i standaard), TKIP and 802.1x, MAC of IP adres filtering en Firewall.
! Niet alle draadloze netwerk adapters kunnen overweg met deze geavanceerd beveiliging.

Welke heb jij gebruikt?? Vooral gezien het feit dat niet alle netwerkadapters overweg kunnen met deze geavanceerde beveiliging, AES. Kan de ingebouwde wireless kaart met al deze overweg?

Alvast bedankt voor je antwoord.

Verwijderd

Topicstarter
Als wifi kaart heb ik een ingebouwde Intel 2200 B/G. Ik gebruik tevens ook een Linksys WRTG54 router. Als beveiliging heb ik gekozen voor WPA, MAC filtering, SSID broadcasting uitgezet. Tevens gebruik ik een firewall. Dit werkt allemaal zonder problemen. Mijn router ondersteund voor zover ik weet WPA, WEP, MAC filtering,IP filtering, TKIP, Maar ik moet wel zeggen dat ik het via de bijgeleverde Intel applicatie niet aan de praat heb ik gekregen. Ik kreeg maar geen IP adres van mn router. Ik heb toen maar de intel software verwijderd en alleen puur de driver geinstallerd alles werkte toen perfect.( zal misschien wel aan mij hebben gelegen maargoed dat durf ik niet te zeggen met zekerheid.) Oohja op mijn routerdoos stond een sticker van Centrino geplakt, dus als je een Centrino certified laptop hebt dan moet die zeker alle beveiligingen aan kunnen)

Mocht je nog vragen hebben dan hoor ik dat wel

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2005 19:36 ]

Verwijderd

ok bedankt voor je reactie.

Zal mijn bevindingen binnenkort wel posten.
Pagina: 1