Toon posts:

{Probleem} Asus A8N post niet of zeer onregelmatig

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Gisteren eindelijk mijn bord binnengekregen en gelijk aan de slag gegaan.
Na alles aangesloten te hebben starte ik mijn pc op, ik zag het Asus splashscreen en besloot om eens in mijn bios te kijken. Op het moment dat ik op DEL drukte was het over. Pc sloeg uit en was daarna niet meer op te starten.

Nu had ik al alles wat over dit bord hier op GOT staat gelezen dus ik besloot om alleen het broodnodige aan te sluiten (Proc, video en 1 geheugen dimmetje in het blauwe B1 slot).
Hierna gebeurde er nog weinig.
Toen maar het volledige geheugen eruit gehaald en de lieve vrouwenstem begon gelijk te gillen dat ik geheugen miste. Hierna de andere geheugen dimm in Slot B1 gestopt en opgestart. Dit haalde ook niet veel uit.

Nadat ik de PSU uit had gezet en een minuutje rust had gegunt leek ik iets verder te komen. Ik zag het splashscreen weer maar verder dan dat kwam ik niet.
Toen maar besloten om de CMOS te clearen (batterij eruit, PSU uit en jumper omgezet).
Daarna de batterij er weer in en de jumper op zijn goede plekkie en voila ik kwam weer in mijn bios. :?

Nu kwam ik het volgende tegen op het Anandtech forum http://forums.anandtech.c...did=1493386&enterthread=y

Dit lijkt zeer veel op mijn probleem alleen zijn hun volgens mij wel instaat om het bios te flashen.
Hier krijg ik geen kans voor omdat 9 van de 10 keer mijn pc uitslaat na een seconde of 5.

Ik draai met het volgende:
A8N Deluxe bios 1002
Athlon 64 3200+ boxed
Kingston KVR400X64C3A/512 (staat op de lijst)
Asus 6600 videokaart
Enermax 350 W voeding (zou genoeg moeten zijn voor een minimale config volgens het boekje)

Ik weet dat hier nog iemand was met een soortgelijk probleem, echter waren er voor mij iedergeval geen nuttige oplossingen gepost vandaar dat ik een nieuw topic start waarin hopelijk meer mensen hun ervaringen hierin delen. Ik kan me nauwelijks voor stellen
dat ik dit probleem als enige heb. :)