Toon posts:

outlook express: message could not be sent*

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Als ik een email met Outlook Express wil versturen krijg ik dit bericht:

The message could not be sent because one of the recipients was rejected by the server. The rejected e-mail address was xxx. Subject 'xxx', Account: 'xxx', Server: xxx, Protocol: SMTP, Server Response: '550 5.7.1 Relaying not permitted: xxx, Port: 25, Secure(SSL): No, Server Error: 550, Error Number: 0x800CCC79

Het ontvangende emailadres is ok. (heb ook andere geprobeerd)
Het internet werkt ok.

Wat kan dit zijn?

Ontvangen met Outlook (pop3) gaat gewoon goed.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2005 10:59 ]

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:47

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Ik heb eens met google gezocht op die foutmelding:
http://www.google.nl/sear...79&btnG=Google+zoeken&lr=

Misschien is het handig als je ook even je provider vermeldt, maar ik denk dat je de oplossing ook al op de site van je provider kan vinden.

Off-topic: die foutcode krijg je niet zomaar. Als je die eens in google intikt, kom je meestal al een heel stuk verder.

[ Voor 22% gewijzigd door DrivinUCrazy op 23-01-2005 11:03 ]

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Verwijderd

Ik denk dat je voor outgoing mail, bij de server username en wachtwoord moet invullen (meestal klik je het vinkje aan 'same as incoming server' ).
Waarschijnlijk heb je daar niets ingevuld. En het zou ook wel gewerkt hebben, 10 jaar geleden, toen niemand nog van spam had gehoord :)

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Just_Gamer,

Deze foutmelding is voor ons onbruikbaar - je hebt er veel te veel in zitten censureren om hem nog eens aan jou uit te kunnen leggen wat nou het precieze probleem is.

Wel is het zo dat relaying betekent dat je mail stuurt naar een server en verwacht dat die mailserver het voor jou doorstuurt naar een andere server. Voorbeeldje.

Jouw internet provider is (bijvoorbeeld) zonnet.nl - jij stuurt een mailtje naar de mailserver van zonnet.nl voor de persoon just_gamer@zonnet.nl. Géén relaying.

Als je vervolgens een mailtje stuurt naar de mailserver van zonnet.nl voor elevator@t.net ga jij er van uit dat de mailserver van zonnet.nl die doorstuurt (relayed) naar de mailserver van t.net. Dat is dus relaying.

Relaying wordt veel gebruikt door spammers om hun eigen identiteit enigszins te verhullen, daarom laten de meeste mailservers dit nog enkel maar toe van clients die ze kennen (bv. enkel de klanten die ingebeld zijn op Zonnet mogen relayen via de mailserver van Zonnet).

Vermoedelijk ben je dus van Internet Provider gewisseld en heb je je SMTP server in Outlook Express niet aangepast :)

In ieder geval is het zo dat je deze melding met enige inzet best wel hebt kunnen vinden, en is het ook zo dat je topic op de verkeerde plek staat, en is het ook nog eens zo dat je topic titel nergens op slaat (je zegt outlook - maar je hebt het over outlook express).

Nu ben je al eens vaker er op gewezen dat we meer van je verwachten dan je laat zien - doe dat dan ook :)

Windows Operating Systems >> Software Algemeen

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Heeft met je mailsettings te maken. Recipient komt dan voor op een blacklist ofzo. Of je mag niet via die server relayen. Check dit even met de beheerder van de server. wij kunnen dit moeilijk ruiken :P

Verder mis ik nog wat je allemaal al hebt geprobeerd, wat je hebt gevonden met google en wat daaraan niet lukte.

Lees eerst onze mooie Software Algemeen - FAQ eens door, en neem eens contact op met de serverbeheerders. Ook Algemene gedragsregels (Netiquette) is een aanrader :)

[ Voor 6% gewijzigd door sanfranjake op 23-01-2005 11:54 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Dit topic is gesloten.