Toon posts:

Koelpasta gebruiken voor Celeron d 325 met standaard koeler?

Pagina: 1
Acties:
  • 45 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ten eerste sorry als dit al eens gevraagd is, ik zit namelijk nu op een 56k modem, dus om eerst het hele forum af te zoeken duurt een beetje lang.

Nu de vraag, ik heb pas een pc gebouwd, te weten een celeron 325 D, op een asus p4p2-x. Op de standaard koeler die er bij zat, zat al een soort wittig rubberachtig laagje, dus is dit al voor de koeling, of moet ik er ook nog apart koelpasta tussen smeren?

Volgens het boekje van de processor is de temperatuur tot 38c goed, nu me dit wel een beetje overdreven lijkt. ik heb nu normaal een temperatuur van +/- 42c, en als ik een spelletje met cd rom aan het spelen ben, komt ie net boven de 50c uit. Maar dit komt denk ik ook omdat ik nog een koeler voor de kast moet hebben, hij koelt nu alleen direct op de processor en met de voeding.

Dank alvast voor een antwoord

Verwijderd

Het witte "rubberen" laagje was koelpasta die de fabriek al van te voren op de koeler voor je had gedaan.
Als je de koeler recht op de processor hebt geplaatst is het ok.

zit er helemaal geen fan in je kast?

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:46
Je temps zijn prima in orde, een Celeron D wordt nou eenmaal vrij warm doordat deze gebruik maakt van de Prescott core

Verwijderd

Het boekje van die Celeron zegt dat de temperatuur maar rond de 38 graden maximaal mag liggen? 8)7

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:29

Nemesizz

Untouchable

Die 38ºC is volgens mij de 'idiale omgevings temperatuur' . Als je daar boven komt dan kon de processor te warm worden (zo stond het tenminste in het boekje vd P4 prescott).

De standaart prut onder de boxed koeler is best goed...kun je beter laten zitten (ok er zijn betere...maar ook heel wat slechtere).

En de Celeron D word idd best warm (vanwege die Prescott core).

Nothing to worry about ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ok bedankt allemaal :) . In het boekje staat trouwens het volgende:

''To ensure that this processor will operate whitin therminal specifications, an internal ambient temperature at or below 38c is required. Integration of this processor with a Therminally Advantaged Chassis (TAC) based on Chassis air Guide version 1.0 or equalivent is strongly recommended to help meet the required processor therminal specifications''

Ik heb ook inderdaad nog helemaal geen fan in mijn kast, maar ga deze wel heel snel plaatsen

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 23 januari 2005 @ 13:34:
Ok bedankt allemaal :) . In het boekje staat trouwens het volgende:

''To ensure that this processor will operate whitin therminal specifications, an internal ambient temperature at or below 38c is required. Integration of this processor with a Therminally Advantaged Chassis (TAC) based on Chassis air Guide version 1.0 or equalivent is strongly recommended to help meet the required processor therminal specifications''

Ik heb ook inderdaad nog helemaal geen fan in mijn kast, maar ga deze wel heel snel plaatsen
Je processor temperaturen zijn niet te hoog maar je kasttemperatuur zal wel vrij hoog liggen door het ontbreken van casefan. Dit kan nefast zijn voor de andere onderdelen in je kast omdat die te maken krijgen met een vrij hoge temperatuur (harde schijf!)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ten eerste sorry als dit al eens gevraagd is, ik zit namelijk nu op een 56k modem, dus om eerst het hele forum af te zoeken duurt een beetje lang.
Dat is geen houding :(

Zoals duidelijk in de GoT Huisregels staat, vragen wij dat je voordat je post zelf op zoek gaat. Er zijn genoeg mensen die ook aan een telefoonmodem vastzitten die dat wel kunnen opbrengen. Als je gebruik wilt blijven maken van GoT zul jij dat ook moeten :o

Edit:
WTF, je bent gewoon met een @chello.nl adres geregistreerd, niks 56k modem dus :X

Toch wel - Tiscali inbel... - maar dat neemt niets weg aan boodschap mbt zoekwerk.

[ Voor 18% gewijzigd door dion_b op 27-01-2005 03:05 ]

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.