[Office 2003 en Visio 2003] Niet opnieuw activeren

Pagina: 1
Acties:
  • 135 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• amiga1260
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-08 23:36
Office 2003 Pro en Visio 2003 Pro zijn orgineel aangeschaft via Surfspot.nl. Het zijn wel een studentenversie.

Iedere keer als ik Windows opnieuw moet installeren moet ik iedere keer de helpdesk bellen. Deze pakketen worden alleen op 1 PC geinstalleerd. In de hardware is er niets veranderd.

Weet iemand hoe ik dit probleem omzeil?

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Opnieuw installeren?

• amiga1260
Windows XP loopt niet meer zo lekker en wil het opnieuw installeren.

• Orac
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:43

Orac

Ik mis je papa.

Maak zodra je een nieuwe installatie hebt gedaan, dus Windows XP, drivers, Office en andere basis software een image. Voordat je een image maakt zorg je ervoor dat je helemaal tevreden bent. Een image maak je met Powerquest Drive Image of Ghost. En wellicht ten overvloede: houdt de OS partitie gescheiden van de data-partitie(s).

Toevoeging: een image heeft als voordeel dat je zeer snel een schone installatie hebt en je hoeft de software pakket(ten)(!) niet meer te registreren mits het om de zelfde PC gaat uiteraard.

[ Voor 23% gewijzigd door Orac op 23-01-2005 12:25 . Reden: aanvulling ]

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Er is nou eenmaal een beveiliging zodat je de software niet ongelimiteerd kunt verspreiden. Gewoon online activeren lukt niet?

Geef dan eens even de exacte fouten op die je krijgt? MS activeren overigens met plezier voor je hoor :)\

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• amiga1260
Ik kan alleen telefonisch activeren.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

De vraag is dus waarom dat alleen telefonisch kan en dan zijn enige foutmeldingen etc handig :+ Of is het gewoon te vaak geactiveerd?

Maar goed, [rml]voxx in "[ Office 2003 en Visio 2003] Niet opnieuw..."[/rml] geeft al een oplossing. Je kunt een image maken met bijv. Ghost na installatie + activatie + configuratie. Dan kan je een volgende keer dat image terugzetten. Dit werkt natuurlijk alleen maar op de ene PC waar je het op hebt geinstalleerd maar aangezien je ook maar 1 licentie hebt is dat geen punt.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• jwpmzijl
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-06 09:07
Euhh een image is mogelijk maar de activatie-gegevens worden gewoon in een bestand weggeschreven. Als je dit bestand na activatie naar een ander opslag medium kopieert kun je het later terugzetten. Dat kan dan door de versie die er staat na de herinstallatie te overschrijven door de versie die je destijds hebt bewaard.
De naam van het bestand moet ik nog even opzoeken.....

Gevonden (Win XP pro & Office XP => in andere combinaties kan de lokatie afwijken)
c:\documentens and settings\All users\Application data\Microsoft\Office\Data\data.dat

Dit werkt alleen als de hardware niet gewijzigd is O-)

[ Voor 26% gewijzigd door jwpmzijl op 23-01-2005 12:50 ]

Hans van Zijl

• potatox
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-10-2025

potatox

unz unz unz

Volgens een beetje zoeken zijn het de volgende bestanden in C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\Microsoft\Office\Data:
data.dat
OPA11.BAK
opa11.dat

TweakXP heeft ook een functie ervoor

Afbeeldingslocatie: http://www.flexbeta.net/forums/index.php?s=3e555279511bf9203515672d19fe98cb&act=Attach&type=post&id=870
Tweak®-XP Pro v4 main features:
backup your Microsoft Office product activations

[ Voor 13% gewijzigd door potatox op 23-01-2005 12:53 ]

--

• amiga1260
Ik kan het bestand data.dat niet vinden. Met TweakXP kon ik na de backup niet terug vinden in het aangemaakt mapje. 'Verborgen bestanden weergeven' is wel aangevinkt.
Pagina: 1