Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Q] CCFL probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hello

Ik ga dus beginnen met mn casemod, en heb heel enthousiast 2 CCFL's gekocht.

Probleem: K heb ze met succes aangesloten (terwijl mn pc afstond natuurlek) en ze werken zoals het hoort, maar wanneer ik mn pc afsluit is het precies alsof mn CPU afsluit(ik krijg het bericht "windows wordt afgesloten" maar hij blijft hier hangen), Het is precies alsof mijn voeding nog werkt, mn CCFL's brande nog en mn casefan en CPU-fan draaien ook nog :?

Kan het zijn dat ik de CCFL verkeerd heb aangesloten? Ik heb de 2 molexen achter elkaar verbonden hier is een foto Of kan het zijn dat mijn voeding niet sterk genoeg is?(300watt)

Verwijderd

denk eerder een probleem van je os? als je de ccfls loskoppelt sluit je pc dan wel goed af?

• w0w
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20:58

w0w

Verwijderd schreef op zondag 23 januari 2005 @ 02:19:
Hello

Ik ga dus beginnen met mn casemod, en heb heel enthousiast 2 CCFL's gekocht.

Probleem: K heb ze met succes aangesloten (terwijl mn pc afstond natuurlek) en ze werken zoals het hoort, maar wanneer ik mn pc afsluit is het precies alsof mn CPU afsluit(ik krijg het bericht "windows wordt afgesloten" maar hij blijft hier hangen), Het is precies alsof mijn voeding nog werkt, mn CCFL's brande nog en mn casefan en CPU-fan draaien ook nog :?

Kan het zijn dat ik de CCFL verkeerd heb aangesloten? Ik heb de 2 molexen achter elkaar verbonden hier is een foto Of kan het zijn dat mijn voeding niet sterk genoeg is?(300watt)
Het heeft niks met de manier te maken waarop je je stuff aansluit :) Het ligt óf aan je OS die gaar aant worden is, óf het is je voeding die het niet meer trekt :)
Beste is dus ff een sterkere voeding erin te hangen... of je CCFL's ff eruit te hangen en kijken of het probleem nog steeds bestaat :)

Verwijderd

Topicstarter
Yup tis precies ni mn CCFL, heb juist losgekoppeld en pc afgeslote en em deed t weer. Binnekort es ne format doen en opnieuw installere (of overschakele op linux _/-\o_ ) en as t dan ng ni gaat....dan wordt t de nieuwe voeding (400watt prolly)

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04 02:56
Het is precies alsof mijn voeding nog werkt, mn CCFL's brande nog en mn casefan en CPU-fan draaien ook nog :?
Dat heeft echt niks met de sterkte van je voeding te maken.
Als windows de PC niet uit zet dan blijven je CCFLs en fans net zo hard branden als je een 400 wat voeding hebt.
Die nieuwe voeding is dus echt weggegooid geld want het probleem zit in je OS (Windows)

Senile! Senile Oekaki

Verwijderd

Topicstarter
"Als die inverter is aangesloten op dezelfde kabel als uw HDD's is da normaal...
Bij het aanschakelen geeft da enorme storingen op die draden en uw HDD's slaan dan op tilt
Sluit da aan (zoals ge gedaan hebt) op de kabels waar uw cd-roms opzitte. Normaal is dan uw probleem opgelost. Of zet uw HDD's op een andere kabel, gewoon niet op dezelfde kabe"

Dit heeft iemand op een ander forum gezegd....kan dit kloppen? K heb gisteren tune-up utilities es laten lopen en mn register opgeruimd, sindsdien gebeurt t nimeer. Maar k heb inderdaad die CCFl's aangesloten op dezelfde molex van mn HDD. Kan dit t probleem zijn?
Pagina: 1