Toon posts:

Om de zoveel tijd loopt PC tien seconden vast

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
dit berichtje is voor de tweede keer geplaatst omdat ik alles maar dan alles heb geprobeerd om er achter te komen waarom dat ding maar steeds vastloopt, Zo heb ik hele xp opnieuw geinstalleerd, daarna heb ik voor de zekerheid een hdd-koeler aangeschaft, moederbord programma'tje geinstalleerd van asus ,waarmee ik de temperatuur van cpu en moederbord aflezen, zo is de temp van cpu : 22 graden en van moederbord 22graden , en van hdd is het 25 graden .en ik heb een 550watt voeding van het merk enermax ,dus daar ligt het ook niet aan want als het vastloopt dan heb ik nog stroom en de temperatuur is gewoon in orde. Weet iemand me raad te geven aub , ik wordt erg boos als het maar steeds vastloopt, vooral als ik cd aan het branden ben .

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Kijk eerst alle kabels es goed na of ze vastzitten etc. Druk ze goed aan.
En heb je verder geen insteekkaarten in je pc of spul aan je usb poort hangen?
Post ook even de volledige specs van al je hardware (dus merk geheugen, videokaart, moederbord etc. etc. etc.) en welke drivers je geinstalleerd hebt. Zo volledig mogelijk dus ;) Vertel ook op welke momenten de pc is vastgelopen? (ook in games of alleen tijdens het branden?).

[ Voor 14% gewijzigd door Palomar op 23-01-2005 02:53 ]

Verwijderd

Ik had een tijdje terug een vergelijkbaar probleem. Bij mij hing het systeem ook eventjes, en tijdens het hangen kwam er tevens een rare piep uit mijn harde schijf.

Wat bleek: de harde schijf stond op het punt op te sterven.
tip: backup belangrijke dingen, en probeer het systeem is met een andere schijf.. kijk of ie dan nog steeds problemen heeft.

Verwijderd

Controleer eerst je RAM en CPU maar eens met Prime95. Kies bij het opstarten 'Just Stress Test', dan Torture Test onder Options. Bij Blend test hij ook veel RAM, dus begin daar mee. Doe vervolgens de bovenste om puur je CPU te testen.

Je RAM kan je ook testen met Memtest.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 23 januari 2005 @ 11:58:
Controleer eerst je RAM en CPU maar eens met Prime95. Kies bij het opstarten 'Just Stress Test', dan Torture Test onder Options. Bij Blend test hij ook veel RAM, dus begin daar mee. Doe vervolgens de bovenste om puur je CPU te testen.

Je RAM kan je ook testen met Memtest.
ik heb alles getest en alles is goedgekeurd , geen vuiltje aan de lucht, daarnaast heb ik een hdd van 2 jaar oud merk maxtro 80GB, videokaart asus ,moederbord asus , cpu intel 2,53Mhz ,
ik denk zo als de ene zender hierboven dat ik toch maar een nieuwe hdd moet proberen .wat ik wel raar vind namelijk dat wanneer het hele systeem vastloopt gedurende tien seconden en ik tik er wat in Word voorbeeld, dat hij het achteraf nadat ie lostkom alles netjes onthoudt en wat ik had getikt had neerzet.

• amiga1260
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 25-05 17:01
Controleer je pc op virussen en spyware. Dit kan soms ook aanliggen. Controleer of er nieuwe BIOS en drives upgrades zijn en dan de nieuwe versie van proberen.

Verwijderd

Topicstarter
amiga1260 schreef op maandag 24 januari 2005 @ 21:30:
Controleer je pc op virussen en spyware. Dit kan soms ook aanliggen. Controleer of er nieuwe BIOS en drives upgrades zijn en dan de nieuwe versie van proberen.
ik ben van aantal dingen van zeker, het ligt niet aan muis of dergelijke ook niet aan de voeding en ook niet aan cpu en ram , daarnaast heb ik mijn systeem al twee weken geleden gefresht dus aan die spyware ligt het ook niet aan

Verwijderd

Check of die 'bevriezingen' samen vallen met netwerkactiviteit
(disable je netwerk > nog steeds problemen ?)

Zelf ooit eens zoiets vaags gehad, bleek mijn netwerkkaart een of andere 'request' te doen. Bij iedere request bevroor mijn PC. Hoe ik/watdanook dit veroorzaakt kan hebben, geen idee. Steeds dezelfde windows-cd (w2k met sp4), zelfde settings, is me (gelukkig) maar 1x overkomen.

Verwijderd

Ik heb een soortgelijk probleem (denk ik) maar ik heb het alleen in spellen,elk spel dat ik start begint goed,maar na een paar minunten staat hij ca 10 sec stil en gaat dan weer verder,daarna heb ik het probleem niet meer.
Dus altijd maar 1 keer.moet er bij zeggen dat ik het probleem heb sinds ik er een Gainward 6800 Ultra in heb zitten,dus ik denk dat de videokaart de boosdoener is (bij mij iig :) )

Ik heb trouwens dezelfde voeding,maar het lijkt me niet dat dat het is aangezien ik er pas last van kreeg na installatie van de gainward.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2005 04:10 ]

• Willem Haanstra
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08-05 10:21
Je bent in ieder geval niet alleen.

Ik heb precies hetzelfde probleem. Ik kan er ook niet achter komen wat er aan de hand is, Ik heb volgens mij haast alle mogelijkheden gehad.

Met een oudere voeding bleef mijn computer na die 5 tot 10 seconden stotteren en schokken, maar met mijn huidige voeding (Coolermaster Realpower 450alcy) gelukkig niet meer.

Verwijderd

Topicstarter
Willem Haanstra schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 08:25:
Je bent in ieder geval niet alleen.

Ik heb precies hetzelfde probleem. Ik kan er ook niet achter komen wat er aan de hand is, Ik heb volgens mij haast alle mogelijkheden gehad.

Met een oudere voeding bleef mijn computer na die 5 tot 10 seconden stotteren en schokken, maar met mijn huidige voeding (Coolermaster Realpower 450alcy) gelukkig niet meer.
ik heb een maxtor hdd , misschien ligt het daaraan , daarom ga ik een nieuwe hdd kopen, ik hoop dat het helpt , het ligt zowiezo niet aan cpu , ram en voeding , wat netwerkkaart betreft ,ik heb een 3com netwerkkaart, waar ik nooit problemen mee hebt gehad, voor de zekerheid heb ik alle eraan hangende usb apparaturen van printer tot irda adapters afgesloten en toch loopt ie om de zoveel tijd vast, ik zou echt niet weten waar het aan ligt, ik heb geen mogelijkheid om de hele pc op een ander pc te testen . Er zijn zoveel mensen geweest die het zelfde probleem hebben maar weet iemand echt niet hoe ik het kan verhelpen ?

• Willem Haanstra
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08-05 10:21
Ik heb al een aantal dingen vervangen die in mn computer zaten.

Met een nieuwe ande harde schijf werkte het niet

Met een nieuwe goede voding ook niet

Ander werkend RAM ook niet

Andere processor niet

Ander moederbord niet

LAN kaartje en OB lan ligt het ook niet aan

Randapperatuur ook niet

En de videokaart lijkt het vooralsnog ook niet aan te liggen, of ik moet de gelukkige eigenaar zijn van twee kapotte videokaarten.

Misschien helpt het jou een beetje. Ik zal eerst proberen om de dingen die je wil testen door ze te vervangen niet te kopen, maar te verwisselen met spul dat je misschien van anderen kan lenen. Desnoods vraag je in de computerwinkel of je een goed werkend product ook nog mag ruilen.

Verwijderd

Ik heb het zelfde probleem gehad.
Ook na het lezen van de bovenstaande berichten valt er te concluderen dat het niet aan de processor ligt of aan de hardeschijven. Het probleem ligt indirect bij je videokaart.
Prins schreef dat als zijn computer even vast zat zijn tekst die hij bv in word tikte er na ongeveer 10 sec wel inbeeld kwamen. Dit betekend dus dat de processor wel door rekend maar het beeld even vast zit. Dus zit er iets fout bij de videokaart tevens is het bijna niet mogelijk om twee kapotte videokaarten te hebben.
Voor de personen die nog steeds een probleem hebben hiermee heb ik de volgende oplossing:

1 Controleer of je Service Pack 2 hebt geinstalleerd, zo niet doe dit dan.

2 Vervolgens controleer je welke drivers je voor je videokaart hebt geinstalleerd, de nieuwste driver voor de radeon kaarten is catalist 5.2 welke ik nu ook heb. Voor Nvidia kaarten weet ik niet welke de nieuwste drivers zijn. Heb je niet de nieuwste driver download deze dan, voor radeon kaarten kun je terecht op www.ati.com. Zorg ervoor dat je voor het installeren van ati catalyst het Microsoft .NET Framework hebt geinstalleerd, als dit niet doet krijg je bij het opstarten een foutmelding.

3 Soundblaster drivers willen ook wel eens voor problemen zorgen, download hier ook de nieuwste drivers voor.

Ik hoop dat ik degene die problemen heeft hiermee heb geholpen, bij mij werkte dit in ieder geval wel

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:21

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op zondag 23 januari 2005 @ 02:10:
dit berichtje is voor de tweede keer geplaatst omdat ik alles maar dan alles heb geprobeerd om er achter te komen waarom dat ding maar steeds vastloopt
Dan is het de bedoeling dat je contact opneemt met de mod in kwestie en niet zomaar een tweede topic opent :o

In dit geval heb je in ieder geval wel goed je best gedaan, dus laat ik het open, maar als het nog een keer gebeurt gaat de tweede topic zonder pardon dicht. Lees het beleid erop na:

Je topic is dicht en het is onterecht? Lees hier!

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 13:10:
Ook na het lezen van de bovenstaande berichten valt er te concluderen dat het niet aan de processor ligt of aan de hardeschijven. Het probleem ligt indirect bij je videokaart.
Prins schreef dat als zijn computer even vast zat zijn tekst die hij bv in word tikte er na ongeveer 10 sec wel inbeeld kwamen. Dit betekend dus dat de processor wel door rekend maar het beeld even vast zit. Dus zit er iets fout bij de videokaart tevens is het bijna niet mogelijk om twee kapotte videokaarten te hebben.
Voor de personen die nog steeds een probleem hebben hiermee heb ik de volgende oplossing:

2 Vervolgens controleer je welke drivers je voor je videokaart hebt geinstalleerd, de nieuwste driver voor de radeon kaarten is catalist 5.2 welke ik nu ook heb. Voor Nvidia kaarten weet ik niet welke de nieuwste drivers zijn. Heb je niet de nieuwste driver download deze dan, voor radeon kaarten kun je terecht op www.ati.com. Zorg ervoor dat je voor het installeren van ati catalyst het Microsoft .NET Framework hebt geinstalleerd, als dit niet doet krijg je bij het opstarten een foutmelding.

3 Soundblaster drivers willen ook wel eens voor problemen zorgen, download hier ook de nieuwste drivers voor.

Ik hoop dat ik degene die problemen heeft hiermee heb geholpen, bij mij werkte dit in ieder geval wel
nou ik heb al per nieuwjaar schone schip van gemaakt in de hoop dat mee verholpen zou worden . Helaas is het niet overgegaan . Ik heb de nieuwe xp met sp2 geinstalleerd . ik heb geen driver voor de videokaart geinstalleerd ,misschien ligt het daaraan maar bewijfel ik ten zeerste .

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 13:10:

ik heb alles gedaan wat je me voorstelde, maar tevergeefs, het lukt ons niet oponthoud te laten verhelpen , misschien nieuwe pc of zo ? want 't is zo irritant, als ik weet wat ik moet vervangen dat ga ik ook wel doen , hoeveel het ook maar kost

• aphrodisiac
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-04-2023

aphrodisiac

*zzz*

(jarig!)
Dit misschien?

K8N-E Dlx / A64 3200 bevriest regelmatig zonder aanleiding (check de laatste posts)
[rml][ P4] PC hapert 10 sec. en gaat daarna weer verder[/rml]

[ Voor 10% gewijzigd door aphrodisiac op 25-02-2005 00:36 ]

pc specs | mijn specs

• Pompiedom
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-04 13:35

Pompiedom

Don't panic

Heb je iets aan de printerpoort hangen? kijk even voor de zekerheid of de printerpoort in de bios staat ingesteld op "ecp/epp", ik had dan wel een ander probleem, maar dit loste het op.

Je hebt waarschijnlijk ook wel de computer helemaal gestript en alles in de bios uitgezet om zo 1 voor 1 alle apparaten aan te zetten en zo te kijken of het aan 1 van deze apparaten ligt (denk aan pci-devices, on-board usb/firewire/videokaart/geluidskaart/cdromspeler/hardeschijven (naast de c:) en kijken of je hardeschijven eventueel op DMA staan ingesteld.

We create our own reality

• thegeronimo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22-04 20:27

thegeronimo

Ich bun ut mer....

Ik heb ook last van dit probleem.

Specs:
Asus A8N-sli deluxe
AMD64 3200+
Kingston 512mb valueram
XFX Gforce 6600GT
Tagan 480U01
Maxtor 20GB HD (Windows bootschijf)

Wat mij opvalt is dat er een koelertje in de behuizing ook een irritant geluid maakt en fluctuaties in snelheid heeft. Deze fluctuaties in snelheid begin ik na ongeveer een uur te horen en dan beginnen ook de freezes van 10 seconden, soms resynced de monitor zelfs na een freeze.

The only thing to fear is fear itself

Verwijderd

Topicstarter
thegeronimo schreef op vrijdag 25 februari 2005 @ 11:15:
Ik heb ook last van dit probleem.

Specs:
Asus A8N-sli deluxe
AMD64 3200+
Kingston 512mb valueram
XFX Gforce 6600GT
Tagan 480U01
Maxtor 20GB HD (Windows bootschijf)

Wat mij opvalt is dat er een koelertje in de behuizing ook een irritant geluid maakt en fluctuaties in snelheid heeft. Deze fluctuaties in snelheid begin ik na ongeveer een uur te horen en dan beginnen ook de freezes van 10 seconden, soms resynced de monitor zelfs na een freeze.
het houdt maar niet op, sinds paar dagen zie ik mijn muis in eens het opgeven ,en als ik weer opnieuw start de windows ,dan doet ie het weer, maar in ieder geval kwaalt is nog niet verholpen .Om de haverklap loopt ie precies 10 seconden vast . jezus , niemand kan me raad geven ?

Verwijderd

Weet niet of dit topic nog gevolgt wordt, maar ook hier staat de boel zo nu en dan 10 sec stil. Heeft iemand reeds een oplossing gevonden?

We wachten het weer af.

Ed

Verwijderd

Ik ben voornamelijk geinstalleerd naar de bios versie van de mobo. Ik heb iets vergelijkbaars ook meegemaakt na de installatie van mijn 6800 GT, Voeding probleem uitgesloten (te weinig power) , harddisk uitgesloten etc. Zo nu en dan kreeg ik met gamen een spontane reboot of een blauw scherm.
Na veel vijven en zessen heb ik (in ieder geval voor mijn probleem) de oplossing gevonden. Het scheen in een register van de bios te zitten, in combinatie met mijn mobo en de 6800 GT kan een bios register niet ververst worden en raakt in een loop. Ik had al wel de laatste bios voor mijn asus - P4c800-deluxe geinstalleerd. De laatste beta-bios voor mijn mobo lostte het probleem op ( ftp://ftp.asuscom.de/pub/ASUSCOM/BIOS/ )

Misschien kun je iets met deze info. Succes!

Verwijderd

Inmiddels weer enkele maanden verder, maar we zijn er uit!

De Plaxtor dvdspeler is defect. Tijdelijk de dvd speler uitgeschakeld (dvdspeler #2, de brander, werkte gewoon) en geen problemen meer. Toen dvd vervangen door een tijdelijke goedkope, ook geen problemen. Eerdaags komt er een nieuwe Plaxtor, Informatique heeft geconstateerd dat de oude defect is.

Hoera!

Succes verder.

Verwijderd

sorry, 'Plextor' bedoel ik natuurlijk...
Pagina: 1