Sinds een maand of drie verspringt het beeld van m'n monitor(LG/Goldstar 795FT Plus) regelmatig. Wanneer dit gebeurd dan wordt het beeld verticaal samen gedrukt. Aan weerskanten van het beeld blijft dan een zwarte streep van 3 cm over. Dit gaat gepaard met het klikkende geluid wat normaal is als de resolutie wordt aangepast. Soms blijft het beeld zo gedurende enkele uren, en soms dat springt het beeld binnen een minuut weer terug. Het gebeurt zeker een paar keer per dag maar het gaat soms ook wel eens een dag goed. De monitor even uitzetten en daarna weer aanzetten helpt niet en degauss ook niet. Het komt steeds vaker voor en ik sta dan ook op het punt om een nieuwe monitor te kopen. Ik gebruik hem tenslotte ook al 5 jaar behoorlijk intensief, dus echt vreemd is het natuurlijk niet.
Toch vraag ik me af of er iets aan te doen is. Is er iemand die technische kennis van CRT monitoren heeft en mij kan vertellen of er iets te repareren valt of dat deze kijkbuis nu echt aan vervanging toe?
Toch vraag ik me af of er iets aan te doen is. Is er iemand die technische kennis van CRT monitoren heeft en mij kan vertellen of er iets te repareren valt of dat deze kijkbuis nu echt aan vervanging toe?