Toon posts:

Beeld wordt platgedrukt

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds een maand of drie verspringt het beeld van m'n monitor(LG/Goldstar 795FT Plus) regelmatig. Wanneer dit gebeurd dan wordt het beeld verticaal samen gedrukt. Aan weerskanten van het beeld blijft dan een zwarte streep van 3 cm over. Dit gaat gepaard met het klikkende geluid wat normaal is als de resolutie wordt aangepast. Soms blijft het beeld zo gedurende enkele uren, en soms dat springt het beeld binnen een minuut weer terug. Het gebeurt zeker een paar keer per dag maar het gaat soms ook wel eens een dag goed. De monitor even uitzetten en daarna weer aanzetten helpt niet en degauss ook niet. Het komt steeds vaker voor en ik sta dan ook op het punt om een nieuwe monitor te kopen. Ik gebruik hem tenslotte ook al 5 jaar behoorlijk intensief, dus echt vreemd is het natuurlijk niet.

Toch vraag ik me af of er iets aan te doen is. Is er iemand die technische kennis van CRT monitoren heeft en mij kan vertellen of er iets te repareren valt of dat deze kijkbuis nu echt aan vervanging toe?

• Ridge
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 30-07 16:29

Ridge

From the Bold & the Beauti

Dit heb ik sinds kort ook met me LG 795FT heel irritant.

www.tradealliance.nl

• B-lennium
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07 10:37

B-lennium

Volvo 164 1975!

ik vrees vervanging... als het beeld inelkaar sprinkt dan komt dat meestal door de voeding. en omdat deze met hoge spanning (15000v) werkt kun je daar moeilijk zelf iets aan doen.

succes

De snelheid van het geheel word bepaald door de langzaamste schakel

Verwijderd

Jep, die is zeker aan het sterven.

Alleen klikkende geluiden?? Pas je wel op ivm electronica enzo, want ik heb nog nooit een monitor horen klikken :o

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18:33

Nik

Verwijderd schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 21:11:
Jep, die is zeker aan het sterven.

Alleen klikkende geluiden?? Pas je wel op ivm electronica enzo, want ik heb nog nooit een monitor horen klikken :o
Ik wel... Bij het overschakelen naar andere resoluties / kleuren... Die van mij tikte altijd lekker hoor, nooit problemen mee gehad... (Overigens nu overgestapt op TFT). Zie ook TS... hij heeft het ook bij resolutie schakelingen, en is dus heel normaal..

Schermpje gaat denk ik ook dood als ik het zo lees. Alvast gecondoleerd :+

[ Voor 16% gewijzigd door Nik op 23-03-2005 21:14 ]

Verwijderd

Controleer of de voedingkabel niet beschadigd of los is. Beweeg wat met de voedingkabel, beetje laten vieren, beetje aan trekken, en probeer zo te achterhalen of dit invloed heeft.

Bij mijn monitor (915FT+) stond die kabel continue strak doordat er iets teveel gewicht aan hing (flinke kabelbundel). Toen ik dat opnieuw heb opgehangen was het probleem voor mij voorbij.

Verwijderd

Ik heb ook sinds 3 en een half jaar (dus geen garantie meer!!) een LG 915FT plus. En ik heb precies hetzelfde probleem met dat klikken en dat beeld wat verspringt. Het rare hieraan vind ik dat als ik op internet iets opzoek over verspringende monitors ik alleen maar LG monitors zie. Volgens mij bouwen ze die dingen zo dat hij het uithoudt tot de garantieperiode. Weet iemand hier meer van ??

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Dit klinkt als een klassiek probleem: doorslag in de lijntrafo. In praktijk betekent dit dat je de monitor zal moeten vervangen, aangezien vervangen van de lijntrafo niet lonend is.

• harry64
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-07 09:27
Toevallig had mijn buurman een soortgelijk probleem met zijn LG, ik heb de helpdesk gebeld en de volgende dag stond er een nieuwe (revisiemonitor). Geen vragen niets imo perfect cgeregeld veel beter als toen mijn iiyama voor garantie ging.... Mocht je monitor nog geen 3 jaar oud zijn zou ik gelijk voor garantie gaan bellen.

[ Voor 15% gewijzigd door harry64 op 05-04-2005 18:40 ]

• Dickster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 31-07 22:31
Toch maar een oud topic omhoog kicken.

Ik heb hier momenteel op mijn lg915ft een gelijk probleem, waarbij opvalt dat ik hier geen last van heb bij een refresh rate van 60hz. Bij hogere refreshrate (75+ Hz) en hogere resultutie (1600 x1200) vervormt overigens het hele beeld.

Is deze monitor aan het overlijden of is hier iets aan te doen. Ik had de hoop dat deze monitor nog een jaartje mee zou kunnen.

Nieuwe monitor betekend in mijn geval ook nieuwe computer. Ik ga geen dure nieuwe monitor aan mijn oude 2100+ hangen.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dickster schreef op zondag 19 februari 2006 @ 22:46:
Toch maar een oud topic omhoog kicken.

Ik heb hier momenteel op mijn lg915ft een gelijk probleem, waarbij opvalt dat ik hier geen last van heb bij een refresh rate van 60hz. Bij hogere refreshrate (75+ Hz) en hogere resultutie (1600 x1200) vervormt overigens het hele beeld.

Is deze monitor aan het overlijden of is hier iets aan te doen. Ik had de hoop dat deze monitor nog een jaartje mee zou kunnen.
lijkt er inderdaad op dat je monitor aan het sterven is, kun je denk ik niet echt veel meer aan doen (tenzij je de mogelijkheid hebt om ieder onderdeel te vervangen)
Nieuwe monitor betekend in mijn geval ook nieuwe computer. Ik ga geen dure nieuwe monitor aan mijn oude 2100+ hangen.
ehh, wrom dat? je kunt toch een 2e hands CRT kopen (die dingen leveren 2ehands steeds minder op, nu veel mensen op TFT overstappen).
Of je koopt een nieuwe monitor en als je er dan eens zin in hebt een nieuwe pc, die dingen zijn echt niet onlosmakelijk met elkaar verbonden ofzo hoor.
Pagina: 1