Hmz, najah, zoals veel hier op GoT wel weten ben ik vijf jaar lang verslaafd geweest aan drugs (niet alleen XTC, ook speed, LSD, coke etc etc)..
Die vijf jaren zijn tot nu toe bepalend geweest voor mijn leven.
Ik heb erg veel meegemaakt, niet alleen positief...
Ik heb veel stomme dingen gedaan, zoals inbreken, vernielen en mishandelen...
Hier ben ik absoluut niet trots op, ik wou wat dat betreft dat ik er nooit aan was begonnen!
Maar aan de andere kant had ik het nooit willen missen! Wat een HEERLIJKE tijd heb ik gehad! Oh man, ik heb gefeest en gefeest en gefeest! Ontzettend veel vrienden gemaakt, en gehouden (althans, best veel, nadat ik inmiddels drie jaar (bijna) clean ben...
Het gevoel is niet echt te beschrijven, varieert ook per pil..
Toen ik begon (begin jaren negentig) was de kwaliteit gewoon superieur aan de troep van deze tijd.
August de Loor (van de drugstesten op feesten) heeft ooit zelfs pillen van me gekocht nadat ik ze bij hem had laten testen, hij had namelijk nog praktisch nooit zulke goede kwaliteit pillen getest, terwijl het 1996 was, toen de kwaliteit al eens stuk minder was. Tegenwoordig zitten er zelfs glassplinters in speed om maar eens iets te noemen...
Daarom is mijn eerste tip: KOOP NOOIT VAN EEN ONBEKENDE!!
Najah, ik heb nu opeens geen zin meer om nog een heel kutend te typen...Ik beantwoord nog effe drie vragen en dan hou ik er weer mee op, heb geen zin me hele verleden hier bloot te leggen

xovox schreef:
1) Wat zijn hier de voor- na- delen van ?
Voordelen: je wordt om een of andere reden een heel ander, meestal 'beter' persoon.
Zoals Sebastian al schreef dus.
Dit is puur psychologisch imho; je voelt je gewoon op het moment dat je leip bent lekkerder en dat werkt door op je 'normale' leven.
Nog een voordeel: je kan je eindelijk eens laten gaan, heeeeeerlijk! Niet alleen op feesten is het erg leuk (je, LEUK) om een pilletje (of meerdere

) te hebben gehad. Ook een avondje thuis met een paar vrienden kan ontzettend leuk zijn.
Nadelen: Hoe je het ook went of keert: XTC is psychisch verslavend, het beinvloed je waarnemingsvermogen nog dagen (ligt aan de hoeveelheid die je hebt genomen natuurlijk) en ook op lange termijn heb ik gevolgen ondervonden:
Ben na enkele jaren wat mijn geheugen betreft snel achteruit gegaan, vooral KTG (Korte Termijn Geheugen)
Verder is het nu eenmaal zo dat je door het te gebruiken toch wel automatisch in een ander werledje beland: je krijgt meer en meer vrienden die ook gebruiken, waardoor het op het laatst echt ontzettend moeilijk word om er weer uit te komen.
DAT IS HET GEVAARLIJKSTE!!
2) Wat is het nou precies ?
Tsjah, die vraag kan je alleen beantwoorden nadat je je pilletjes getest hebt.
Als het een goede is (zoals die enen die August van me gekocht had) is het pure MDMA, en dan heb je ook gegarandeerd de LOL van je leven. Maar (te) vaak wordt de MDMA (soms zelfs geheel) verdereven door zaken als speed, heroine en coke, en jammer genoeg zijn er zelfs lame modderfokkers die er troep als rattengif in gaan gooien

Ik weet nog een houseparty in Heerenveen te herinneren waar mensen op het dak van het politiebureau waren geklommen en er niet meer af durfden omdat ze dachten dat ze achtervolgd werden...Dit kwam omdat er in die pillen Atropine zat, ik bedoel maar...:(
3) Af of Aan te raden ?
Erm, als het een zeer zuivere pil is is het absoluut AAN te raden, moet je gewoon eens gedaan hebben! Maar moch t je het gaan doen let er dan op dat je mensen om je heen hebt die weten wat er gebeurt als iemand leip is, en die je kunnen helpen mocht het fout gaan.
Het is (IMHO) ook heel erg belangrijk dat de mensen bij wie je zit het zelf ook gehad hebben, dit werkt namelijk niet alleen sfeerverhogend, maar, zoals gezegd, dan weten die anderen wat er in je omgaat...
Mocht je onder de 18 zijn dan raad ik het je wel af, want dan ben je simpelweg niet volwassen genoeg om rationeel te blijven denken en om goed stil te staan bij wat je doet... (Ik was eind twaalf, begin dertien toen ik begon)