Hallo allemaal,
Sinds een aantal maanden hou ik me actief bezig met fotografie ik ben tot nu toe erg enthousiast wat er allemaal mee kan. Ik heb gisteren wat foto's geschoten onderweg naar huis en ben benieuwd wat jullie ervan vinden. Mijn camera is voor jullie gewoonten waarschijnlijk een erg simpel dingetje, maar ik ben pas 16 en ik heb niet het budget voor een EOS 300d of iets in die richting hoe graag ik het ook zou willen. Hieronder mijn showcase, het is de eerste dus please be gentle.. Ik kan nog veel tips gebruiken, want ik wil het graag beter leren. De foto's zijn in de meeste gevallen bijgesneden afbeeldingen en met behulp van Macromedia Fireworks (ik snap nog niet erg veel van PhotoShop) bewerkt. De enige bewerkmethodes die ik heb toegepast zijn overigens: Brightness/Contrast en Hue/Saturation
Hier komen de plaatjes dan
#1 - Boerenschuren in de schemering

#2 - Spoor twilight

#3 - Boom bij mij in de tuin

#4 - Landschap langs de westerweg (Heiloo)

#5 - Schaapjes in weide langs het spoor

#6 - Trainspotting...

#7 - Paard silhouet... vind ik zelf erg goed gelukt (als ik het zeggen mag)

#8 - Paard bij een landhek... Dit paard kwam naar mij toelopen zodat ik hem op pakweg 2 meter afstand kon fotograferen... Gelukje

#9 - Nog meer schapen in de wei

#10 - Lopende schaapjes in een weitje

#11 - Schaapje

#12 - Een van de toppertjes qua kleurweergave vind ik zelf

#13 - De laatste alweer... Landschapje in het zwart/wit

Dat was het weer.. Ter info de foto's zijn gemaakt met mijn Canon Powershot A75 allemaal volledig manueel ingesteld (M mode). De sluitertijden liggen tussen de 1/800 en 1/2000 seconde. Diafragma ligt overal tussen 2.8 en 5.0
Grt,
Lennard
PS Graag opbouwende kritiek!! Tips kan ik ook goed gebruiken..
Sinds een aantal maanden hou ik me actief bezig met fotografie ik ben tot nu toe erg enthousiast wat er allemaal mee kan. Ik heb gisteren wat foto's geschoten onderweg naar huis en ben benieuwd wat jullie ervan vinden. Mijn camera is voor jullie gewoonten waarschijnlijk een erg simpel dingetje, maar ik ben pas 16 en ik heb niet het budget voor een EOS 300d of iets in die richting hoe graag ik het ook zou willen. Hieronder mijn showcase, het is de eerste dus please be gentle.. Ik kan nog veel tips gebruiken, want ik wil het graag beter leren. De foto's zijn in de meeste gevallen bijgesneden afbeeldingen en met behulp van Macromedia Fireworks (ik snap nog niet erg veel van PhotoShop) bewerkt. De enige bewerkmethodes die ik heb toegepast zijn overigens: Brightness/Contrast en Hue/Saturation
Hier komen de plaatjes dan
#1 - Boerenschuren in de schemering

#2 - Spoor twilight

#3 - Boom bij mij in de tuin

#4 - Landschap langs de westerweg (Heiloo)

#5 - Schaapjes in weide langs het spoor

#6 - Trainspotting...

#7 - Paard silhouet... vind ik zelf erg goed gelukt (als ik het zeggen mag)

#8 - Paard bij een landhek... Dit paard kwam naar mij toelopen zodat ik hem op pakweg 2 meter afstand kon fotograferen... Gelukje

#9 - Nog meer schapen in de wei

#10 - Lopende schaapjes in een weitje

#11 - Schaapje

#12 - Een van de toppertjes qua kleurweergave vind ik zelf

#13 - De laatste alweer... Landschapje in het zwart/wit

Dat was het weer.. Ter info de foto's zijn gemaakt met mijn Canon Powershot A75 allemaal volledig manueel ingesteld (M mode). De sluitertijden liggen tussen de 1/800 en 1/2000 seconde. Diafragma ligt overal tussen 2.8 en 5.0
Grt,
Lennard
PS Graag opbouwende kritiek!! Tips kan ik ook goed gebruiken..