Toon posts:

Efficient 5950 router probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo wie kan mij helpen aan een KERNEL.F2K want zover ik uit de beschrijving kan halen moet je deze uploaden naar de router want ik heb het volgende probleem.

ik heb een Efficient 5950 gekregen van een vriend van mij ik heb even zitten klooien met dat ding maar nu kan ik er niets meer mee ergens is er iets verkeerd gegaan want toen ik hem kreeg en ik hing hem aan de stroom gingen alle vier de lampjes branden. maar nu brand alleen nog het power lampje en knippert het test lampje als een gek. en als ik het ding dan reset dan brand het test lampje wel gewoon maar de andere twee blijven uit.

vroeger had ik een -5 ofzo voor engels (en ook nederlands) nu maak ik uit de beschrijving op dat ik dus de kernel.f2k opnieuw moet uploaden en dan zou i het weer moeten doen.

Dus mijn vraag aan jullie is HELP mij aub

Groetjes

Verwijderd

Hey Galaxy, ik heb wel wat ervaring met die efficient routers. Het gebeurd wel vaker dat ze vast lopen, maar het probleem is dan ook vaak wel goed op te lossen..

Wat voor reset heb je uitgevoerd? Aan/Uit? Of echt met een pennetje dat knopje aan de onderkant een 30 seconden ingedrukt?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hem volgens de handleiding uitgezet en toen het reset knopje ingedrukt en toen stroom erop en als alle vier de lampjes aan gingen ongeveer 10 sec het reset knopje logelaten. maar dat werkt niet hellaas. kan ik nog iets anders proberen??

Grtzz Galaxy

Verwijderd

Topicstarter
Kan niemand mij helpen aan de kernel.f2k file van de 5950 ?????

Als er iemand is die de zelfde router heeft maak dan een backup van de firmware en mail me die want dat kan ook helpen

• proza
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07:57
Jazeker, ik heb hem nu voor je klaar staan.

Waar kan ik het bestand van 1,175 Mb naar toe mailen

If you see me collapse, pause my Garmin!πŸšΆπŸƒ

Verwijderd

Topicstarter
ovdberg schreef op zondag 23 januari 2005 @ 20:19:
Jazeker, ik heb hem nu voor je klaar staan.

Waar kan ik het bestand van 1,175 Mb naar toe mailen
Sorry voor de late reactie mail hem maar naar gratis@servicehost.nl dan komt wel aan bedankt alvast

• Tadream
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11-04 10:59
Meph,

wij hebben hier ook zo'n Efficient 5950 router en eens in de zoveel tijd lijkt het
alsof hij vastgelopen is en moeten we hem echt handmatig uit en aan zetten.
Natuurlijk zouden we er een tijdklok op kunnen zetten die hem eens in de week ofzo
uit en aan zet, maar een mooiere en betere oplossing is natuurlijk als we dit probleem
helemaal niet hadden. :-)
Wat heb jij voor ervaringen (en evt. tips) voor die efficient 5950?

Verwijderd

Topicstarter
Het aller eerst bedankt Otto voor de file die je mij gemailt hebt.

het werkte inderdaat wel als ik de file deet uploaden kon ik de router weer benaderen en alles instellen zoals het hoord maar op het moment dat i een reboot moest doen was het weer helemaal mis. Ik heb het ding uit het raam geflikkerd want zoiets wil ik niet meer hier hebben.

Ik ga wel kijken voor iets nieuws alleen de vraag is wat ik nu moet gaan aanschaffen mijn aandacht gaat een beetje uit naar netopia of zoiets.

Of als er iemand is die een andere oplossing heeft dan hoor ik dat graag

Verwijderd

@ Tadream: Dat is een bekend probleem. Ik heb bij een isp gewerkt die SDSL lijnen inkocht bij KPN. KPN levert standaard meestal een efficient 5950 bij hun SDSL lijnen. Op de een of andere manier loopt bij veel van dit soort verbindingen regelmatig de router vast en dan moet deze gereset worden. Ik werk inmiddels bij een ander bedrijf, en hier hadden we ook zo'n sdsl lijn met een Efficient router.. We hebben weken lang met de provider aan de lijn gehangen, omdat we regelmatig het ding moesten herstarten.. we hebben tientallen firmwares geprobeerd, maar niets hielp echt. Uiteindelijk is de provider zo gek van ons gezeik geworden dat ze ons een cisco router hebben toegestuurd. Deze werkt al een half jaar prima zonder reboots..

Ik wil niet zeggen dat de effcient slecht is, maar met bepaalde dslams of centrales etc loopt het gewoon niet lekker..

In mijn vorige post gaf ik aan dat het vastlopen wel op te lossen is.. Hiermee bedoel ik dat de router helemaal niets meer doet en ook na een reboot niet meer benaderbaar is. Het reboot probleem is meestal niet op te lossen..

@galaxy, wat voor verbinding heb je? En welke isp?

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2005 15:29 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een ultra abbo bij tweakdsl 2-8 Mbit/1024 kbit deze router had ik van een vriend gekregen en zou gewoon god moeten werken. maar hellaas ik heb hem gebeld en hij vertelde mij dat i hem bij een bedrijf had gekregen. nu weet ik ook waarom i zo een duur ding gekregen heefd het is een flop want er zijn zoveel problemen mee als je eens rond kijkt op het WWW dan lees je er veel over.

Ik heb die van mij iniedergeval naar de eeuwige jachtvelden gestuurd :(

Verwijderd

ik geloof niet direct dat die router niet goed is, het zal eerder een kwestie van firmware versie zijn. Als ik het goed begrijp zit jij op bbned met tweakdsl (ADSL). Volgens mij is die router van jou een SDSL router, voornamelijk voor kpn verbindingen. Maar ik kan het ook fout hebben hoor..

• proza
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07:57
Klopt als een bus, de 5950 van efficient is een SDSL versie. Deze wordt onder andere ook op het Epacity netwerk van KPN gebruikt.

If you see me collapse, pause my Garmin!πŸšΆπŸƒ

Verwijderd

Topicstarter
Het klopt maar ik wilde de router alleen gebruiken voor de beveiliging intern en dat zou moeten werken.

Verwijderd

HAH! Ik zie hier ook soms een hangende 5950.
En ik dacht dat onze sdsl (router) instabiel was, of dat de lijn soms te hard geraped werd.
Gewoon een brak product dus.
Pagina: 1