Pc programma's op een Mac draaien, hoe reeel is dat?

Pagina: 1
Acties:
  • 119 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• ErikRo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-12-2025
Ik wil toch wel graag "public domein" films ophalen uit de nieuwsgroepen en daarvoor ontkom ik niet aan de pc programma's Newsleecher of Newspro.

Nu had ik gedacht aan het volgende, maar hoe realistisch is dit scenario?

Een pc emulator (virtual pc?) runnen met windows 95 of win 98, geen xp zodat het lekker snel blijft. En daarin dan newsleecher draaien, is dat realistich of trekt een mac dat niet?

Zou wel handig zijn als dat kon want dan hoef ik alleen nog voor games de pc te gebruiken en dus niet meer te switchen tussen beide machines voor internetten.

Het zou moeten gaan draaien op een 1.25ghz Mac mini met 512 mb geheugen.

Enne hoe kwetsbaar ben ik dan op mijn Mac als ik zo'n oude windows gebruik. Kunnen oude windows exploits, want die worden niet meer gefixed. Daar weer gebruik van maken om de Mac om zeep te helpen? Ik weet niet hoe dicht die 2 OS'en verbonden zijn. Moet ik dan weer een extra firewall onder win98 gaan draaien, naast de firewall onder Mac?

Soms was namelijk een connectie naar een gevoelige service algenoeg om de windows om zeep te helepen.

Want ik stap juist over op de Mac oa door zijn veiligheid.

[ Voor 22% gewijzigd door ErikRo op 22-01-2005 23:25 ]

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

• Raf.be
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10-06-2025
Allereerst: er bestaan voldoende Mac programma's voor het posten & binnenhalen van USENET binaries. Speciaal voor die reden een Windows emulator draaien lijkt me nogal onzinning.

Kijk met name eens naar Unison: http://www.panic.com/unison/

Voor de rest: de geëmuleerde Windows (VPC) is net zo kwetsbaar en gevoelig voor virussen als de echte Windows. Wel is het natuurlijk zo dat een Windows virus alleen kwaad kan aanrichten in je geëmuleerde Windows-omgeving. Je MacOS X omgeving zal hier geen hinder van ondervinden.

• ErikRo
Hoi bedankt voor je tip. Ik had al even naar Unison gekeken, maar Unison komt niet eens in de buurt qua instellingen / mogelijkheden van Newsleecher of Newspro. Het kan dloaden, het ondersteund NZB maar daar houdt het ook meteen op, helaas.

Om even een voorbeeldje te geven, een goed programma kan minimaal instellen om zoveel mogelijk van server A te dloaden en als het daar niet aanwezig is, alleen dan pas bij server B te dloadent. Unison verdeeld stomweg de load over verschillende servers. Leuk als je betaald per gieg.

[ Voor 38% gewijzigd door ErikRo op 23-01-2005 00:14 ]

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Verwijderd

Ik zou wel extra geheugen bijprikken als je dit gaat doen. Opzich zal het dan wel aardig werken denk ik. Ik zou alleen eerder windows 2000 installeren dan 98/95, die zijn zo outdated. Windows 2000 draait vrij prima hier op m'n powerbook 1.33Ghz. Ik zou toch sowieso gaan zoeken naar een mac substitutie want constant VPC laten draaien is niet echt leuk (qua geheugengebruik enzo)

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2005 00:28 ]

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:01
Je in allerlei mogelijke bochten wringen om een mac te kopen daar vervolgens virtual pc op te draaien die dan de gods ganse dag open staat omdat jij zo nodig films wil downloaden. Op je mooie mac ga je toch geen windows prut draaien? :)

Komt mij allemaal een beetje te krampachtig over en ik vind het dus dan ook totaal onzinnig :)

[ Voor 54% gewijzigd door lowfi op 23-01-2005 01:10 ]

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-12-2025
In feite is je Mac veilig, je downloadt spullen met een Windows-machine, en die heeft, afgezien van eventuele gesharede devices (cd, floppy, netwerkkaart) en netwerkshares, geen verbinding met je Mac.
Je kan dingen die je in je Windows-omgeving hebt gedownload kopiëren naar een Mac via een netwerkshare. Je geeft je Windows-client op die map schrijfrechten, en je laat je nieuwsleecher in die map opslaan. Opgelost.

We are shaping the future

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 00:32

Q

Au Contraire Mon Capitan!

De TS kan het beste zijn pc voor het leechen gebruiken en de mac voor gewoon surfen etc. Gebruik gewoon Remote Desktop of VNC om je PC te besturen, dan hoef je niet met KVM switches aan de slag.

Ik heb zelf een headless pc op zolder staan die ik middels RDC bedien met mijn mac. VPC lijkt mij geen goede oplossing.

• ErikRo
Die remote desktop klinkt interssant. Alleen ik heb totaal geen verstand van netwerken en/of beveiligen. Hoe pak ik dat dan het beste aan?

Ik heb een modem (speedtouch 510, 4 poorts) dus waarschijnlijk een modem router.

De enige pc is afgeschermd met een software firewall op de pc zelf. Dan zou de Mac mini in één van de andere drie poortjes gestoken worden en ook op de Mm de firewall aanzetten.

Maar dan moet de mac nog bij die pc komen zonder dat de rest van de wereld bij die pc kan komen. Hoe pak ik dat het beste aan? VNC installeren en dan één poort op de firewall van de pc openen waar remote desktop doorheen kan? En omgekeerd vermoedelijk.

Of moet er dan een firewall voor de modem/router komen?

• Nietzman
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-02 10:27

Nietzman

Woei!

Ik doe het op dezelfde manier als Q, ik heb een 2k3 server met RD draaien die ik beheer via de RDC op mijn Powerbookje, werkt perfect. Ik heb verder niet zoveel bijzonders op die server draaien, op een firewall, mail, p2pmeuk, web en FTPserver na.

Poortjes forwarden in je router en je kunt je zut ook nog eens overal vandaan benaderen.

• Q

Q

ErikRo schreef op zondag 23 januari 2005 @ 12:18:
Die remote desktop klinkt interssant. Alleen ik heb totaal geen verstand van netwerken en/of beveiligen. Hoe pak ik dat dan het beste aan?

Ik heb een modem (speedtouch 510, 4 poorts) dus waarschijnlijk een modem router.

De enige pc is afgeschermd met een software firewall op de pc zelf. Dan zou de Mac mini in één van de andere drie poortjes gestoken worden en ook op de Mm de firewall aanzetten.

Maar dan moet de mac nog bij die pc komen zonder dat de rest van de wereld bij die pc kan komen. Hoe pak ik dat het beste aan? VNC installeren en dan één poort op de firewall van de pc openen waar remote desktop doorheen kan? En omgekeerd vermoedelijk.

Nietzman legt het al goed uit. Die speedtouch heeft een ingebouwde webinterface waarin je alles kan instellen. Deze modem functioneert meteen als firewall en dhcpserver. Jouw pc heeft namelijk een niet-routeerbaar ip adres in de private range waardoor hij sowieso niet rechtstreeks via het internet te bereiken is.

Stel je hebt een mac + een pc dan zitten zij in het zelfde private netwerk en dan kunnen zij elkaar gewoon bereiken, je kunt de firewall van de pc zodanig instellen dat je bestanden mag delen + remote desktop mag draaien en dan komt alles goed.

Zie het netwerk forum voor meer info.

• Cybje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-02 15:16

Cybje

First Post!

Ik heb even dat Unison gebruikt, maar het mist verschrikkelijk veel features die je zelfs in gratis programma's nog tegenkomt, zoals fatsoenljike support voor meerdere servers.

Is er niet een ander goed programma voor de Mac?

Wat ruist er door het struikgewas

Verwijderd

igrabnews ?

Verwijderd

Cybje schreef op zondag 23 januari 2005 @ 19:07:
Ik heb even dat Unison gebruikt, maar het mist verschrikkelijk veel features die je zelfs in gratis programma's nog tegenkomt, zoals fatsoenljike support voor meerdere servers.

Is er niet een ander goed programma voor de Mac?
Welke features mis je dan? :?

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

wat ik niet snap is dat je een mac wil kopen om pc software op te draaien, koop dan een pc??

You don't need eyes to see, you need vision

• MacWolf
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-09-2024
ErikRo schreef op zondag 23 januari 2005 @ 12:18:

Remote Desktop Connection is gratis software van Microsoft waarmee je vanuit de Mac een PC kan bedienen. Vergelijkbaar met VNC, maar sneller. Je kan je hele Windows PC besturen vanaf de Mac over een netwerk. Alleen de juiste poorten openzetten natuurlijk. Je zou dus je bestaande PC (headless?) kunnen bedienen vanaf de Mac voor die enkele keer dat je een public domain film wilt downloaden.

Om de PC te kunnen bedienen moet ook 'Terminal Services' of 'Remote Desktop Services' geinstalleerd zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door MacWolf op 23-01-2005 21:08 ]

Microsoft Windows: A thirty-two bit extension and graphical shell to a sixteen-bit patch to an eight-bit operating system originally coded for a four-bit microprocessor which was written by a two-bit company that can't stand one bit of competition.

• Alpha-sphere
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-12-2021
Iedereen heeft het altijd over VPC maar ik kom nu net iEmulator tegen en dat lijkt me ook wel het proberen waard. Ik heb zelf VPC geinstalleerd maar eigenlijk gebruik ik het nooit waardoor ik ook geen zin heb om iEmulator uit te proberen.

Assume there are no rules and it's one big free for all

• ErikRo
Verwijderd schreef op zondag 23 januari 2005 @ 20:04:
[...]
Welke features mis je dan? :?
Kijk nou eens goed bij de derde post. En ook in het bericht wat je zelf quote. Ik krijg het idee dat je niet eens weet wat een newsprogramma is / doet ;)

[ Voor 26% gewijzigd door ErikRo op 23-01-2005 21:52 ]

• ErikRo
Yalopa schreef op zondag 23 januari 2005 @ 20:11:
wat ik niet snap is dat je een mac wil kopen om pc software op te draaien, koop dan een pc??
Zie mijn topicstart
A. Ik heb al een pc
B. Wil er een mac bij.
C. Probeer zoveel mogelijk op de Mac mini te doen.
D. Omdat er geen fatsoenlijke binarie newsreader bestaat op de mac. Unison komt niet eens in de buurt van een gratis pc newsreader als Grabit laat staan Newsleecher. Dus moet ik daarvoor wel de pc gebruiken. Of de pc emuleren op de mac. Het liefst had ik geemuleerd want dan hoeft er maar 1 machine aan te staan. Maar als ik het zo lees is dat te langzaam cq onwerkbaar. Maar goed als Unison (of een ander pakket) ooit meerdere servers gaat ondersteunen met prioritering dan wordt het al "werkbaar"op de Mac. En kan ik waarshijnlijk zonder pc ;)

[ Voor 20% gewijzigd door ErikRo op 23-01-2005 22:02 ]

• Cybje

Cybje

First Post!

Mijn belangrijkste redenen voor de Mac zijn:
1) Meestal net iets betere driver support dan Linux (Linux snapt mijn geluidskaart niet, Windows en Mac wel), maar geen Windows-achtig iets hebben (ik vind Unix/Linux erg fijn werken)
2) De interface werkt fijn
3) De G5 is best een lekker snelle processor :)
4) Geluidproductie valt wel mee .. in elk geval vergeleken met me vorige PC, die een stuk trager was

Ik zou er op zich best PC software op willen draaien.

• Nitai
  • Laatst online: 13-02 00:08

Nitai

Live the life you love.

ErikRo schreef op zondag 23 januari 2005 @ 21:42:
[...]

Kijk nou eens goed bij de derde post. En ook in het bericht wat je zelf quote. Ik krijg het idee dat je niet eens weet wat een newsprogramma is / doet ;)
hij heeft het over verschrikkelijk veel features...ondersteuning voor meerdere servers dekt niet geheel die lading volgens mij.

Een news'programma'...Unison is een newsreader. En daar is hij vrij goed in. (Vandaag gezien bij een vriend.) Dat jij er binairies mee wilt binnenhalen is eigenlijk niet terzake. En eigenlijk is usenet daar niet voor bedoeld, al wordt het daar wel massaal voor gebruikt. Je vroeg in je TS wel om een vervanging van Newsleecher, ok, maar kishan had het over de features die Cybje miste.

Ik ben ook wel benieuwd wat 'verschrikkelijk veel' features zijn.

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

• Cybje

Cybje

First Post!

We hadden het over downloaden uit nieuwsgroepen, dus binaries, dus gezien de context mogen we het dan toch vooral over binary-gerichte newsreaders hebben.

Wat ik dus miste, of niet snel kon vinden is:
- Multi-server support (met mogelijkheid bepaalde servers - meestal gratis servers - voorrang te geven)
- XPat
- Limiteren download/upload snelheid, zodat niet me hele lijn dood is tijdens een download/upload
- Goede filter mogelijkheden
- Weinig advanced dingen in te stellen, zoals wat te doen bij bepaalde errors

Dit zijn features die je bij een programma met een vergelijkbare prijs, zoals NewsPro (waar ik jaren mee heb gedownload), gewoon krijgt.

• ErikRo
Netjes verwoord Cybje, kan het niet beter zeggen. :)

Behalve controle op parts (yenc nr) dan en dan opnieuw downloaden als deze niet goed is

Nitai: waarom zou het niet voor binaries gelden? Text in newsgroepen is volgens mij nog iets uit de tijd van bbs'en 10 jaar terug. Nu zit bijna iedereen wel op forums/fora zoals dit hier en is alles zo'n beetje overgegaan op binaries. Dat Unison is blijven hangen in de jaren 90 kan ik ook niks aan doen :+ .
Waarom heeft hij anders nzb import functionaliteit? Omdat hij gemaakt was om binaries te dloaden ;) Nu de rest nog en wordt wel wat.

Overigens las ik dat een van de jongens van FTD wil beginnen met een gratis newsreader client op wil zetten voor Linux en Mac. Die zou alle functionateit wel hebben. Waarschijnlijk alleen niet in een mooi apple jasje, maar goed als het maar werkt ;)

[ Voor 22% gewijzigd door ErikRo op 24-01-2005 07:47 ]

• Nitai
  • Laatst online: 13-02 00:08

Nitai

Live the life you love.

ErikRo, Kishan vroeg zich alleen af welke features - van verschrikkelijk veel features - Cybje eigenlijk bedoelt. Was an sich een aardige vraag....en nu Cybje dat beantwoord heeft scheelt het weer voor anderer tweakers om dit zelf uit te zoeken.

En daar had ik het over, LOS van binairies, welke features mis je dan? :)

Dat van FTD, die thread is van zomer vorig jaar, vraag me af of dat uberhaupt ooit gebeurd.

Overigens heeft Unison vrij kort NZB support....en 2 jaar terug had bijna geen enkele newsreader dat (behalve newsbin pro ;))

[ Voor 14% gewijzigd door Nitai op 24-01-2005 09:50 ]

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Verwijderd

ik heb al behoorlijk lang een probleem, namelijk: mijn Pc ziet wel mijn Mac maar mijn Mac ziet niet mijn Pc :? klinkt stom maar ik heb al van alles geprobeerd en telkens als ik via network m'n Pc wil benaderen zegt ie dat het originele onderdeel niet gevonden kan worden.
daarnaast nog iets, ik heb remote desktop geinstalleerd op m'n Mac (client) maar hij is echt nergens meer te vinden gewoon!! sinds ik versie 10.3.7 heb, heb ik ook geen remote desktop meer help!! |:( en ik kan de admin versie niet installeren want dan geeft ie een foutmelding als ik de schijf wil kiezen om em op te installen.
kan iemand pleezzz helpen hierbij? want ik kan zo geen kant uit |:(

• hlz
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 26-08-2025

hlz

Verwijderd schreef op maandag 24 januari 2005 @ 15:56:
ik heb al behoorlijk lang een probleem, namelijk: mijn Pc ziet wel mijn Mac maar mijn Mac ziet niet mijn Pc :? klinkt stom maar ik heb al van alles geprobeerd en telkens als ik via network m'n Pc wil benaderen zegt ie dat het originele onderdeel niet gevonden kan worden.
Probeer eens je share-namen op je pc zonder spaties en/of rare karakters te hernoemen. Kan me herinneren dat ik dit probleem ook had.

• Foxke
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Voor je newsserver software prob:
Probeer zoals djafke al zei http://igrabnews.free.fr/

Heb zelf geen id of het iets is, maar je kan er iig meer mee dan met Unison

Verwijderd

Heej TS,

Ik heb zelf een aantal macs, en een windows machine.
Nou ben ik zelf ook een voorstander van nieuwsgroepen :)

Ik heb het als volgt gedaan:

- Mac OSX 10.3.7 geinstalleerd
- Virtual PC 7 Installeren.
- Windows 98 onder VPC 7
- FTD en Newsleecher 2 beta 9 installen :P

Binnen men VPC connecten via een smb share naar zichzelf maar dan op "MAC" Niveau.
Dus je leeched naar je MAC toe terwijl je in je windows omgeving zit.

Dit gaat perfect.

Vervolgens als je alle rars en pars binnen hebt:

- Download het programma MacParDeluxe
Deze download zelf het programma ConCAT

Dit is een soort quickpar programma (macpardeluxe)
en concat maakt van alle .001 .002 files weer 1 file.

Als laatste pakt stuffit hem wel lekker uit :)

Het werkt echt perfect en het par gedeelte / concat / stuffit gaat veel sneller dan op een PC

En nog een voordeel, Je mac doet niets met windows virussen :P

Hopend dat ik je genoeg info heb gegeven, mocht je er niet uit komen mag je me altijd een mailtje sturen.

Groetjes,

David

Verwijderd

hlz schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 12:44:
[...]

Probeer eens je share-namen op je pc zonder spaties en/of rare karakters te hernoemen. Kan me herinneren dat ik dit probleem ook had.
gewoon even een map delen op je pc, het IP bekijken (command / ipconfig)

dan in je FINDER:

GA => Verbind met server

en als adres invoeren:

smb://10.0.0.1

(als 10.0.0.1 je windows pc is dan he)

werkt gegarandeerd

• ErikRo
Togooz: Ik heb er ondertussen wat langer overkunnen nadenken.

De pc is nu al het mediacenter tegelijk gekopppeld door de videokaart aan een tv, een beamer en TFT en audio naar hifi. Tv kaart voor PVR is al onderweg. Voor games zou de pc toch al moeten blijven.

Ik maakte de fout door perse alles proberen op of via de Mm te gaan doen. Maar dat zou gekkenwerk zijn imho. Er zou dan eerst een externe 5.1 geluidskaart (€100) aangeschaft moeten worden. Een extra externe HD (€200). De kleine Mm wordt dan ineens minder klein. Relatief dure tv kaart erboven op. Het is nog de vraag of de cpu zwaar genoeg is voor 1280x720P en dan niet allen H264.
Elke keer als ik film op tv wil kijken moet de vga uitgang eraf er vervangen worden door vga->svideo plug. Wil ik daarna even internetten, vga kabel erweer in. Film via beamer, weer kabels splitsen. Het zou al behoorlijk hebben gescheelt als er 3 beeld uitgangen op de Mm hadden gezeten net als nu op mijn pc al het geval is.

Dan dat ge-emer met newsgroup software via emulatie.

Ik denk dat ik gewoon naar de basis moet. Een 80gb 1.25ghz Mac mini aanschaffen en uitbreiden naar 512mb (volgens Anandtech voorlopig genoeg)
Splitter waardoor ik 1 toetsenbord / muis combo kan gebruiken op pc en mac.
Mac prikken in de speedtouch 510 router zodat hij internet op kan (gaat dat trouwens echt zo makkelijk?)

Film kijken en tv opnemen moet maar via pc. Dloaden kan de pc ook blijven doen, als ik hem kan overnemen met of desktopclient, heb ik er ook geen last van op de mac.
Overigens is mijn pc zeer klein (barebone) en bijna geluidloos. Dus hij staat ook niet in de weg qua omvang of geluid.

Mooiste is denk ik als ik de pc gewoon kan overnemen vanaf de mac, dload opdrachten geef en weer disconnect, kan ik ook meteen gebruik maken van zijn 400gb opslag :)

Op de mac mini ga ik dan gewoon alles doen wat andere maccers ook doen :)
Tzt kan het een natuurlijk altijd overgaan in het ander eventueel in een grotere mac.

btw als ik mezlef goed ken, ga ik het toch wel even zelf proberen met vpc gewoon om te kijken hoe dat werkt en hoe langzaam. Wie weet bevalt het zo goed dat ik het zo houdt, maar 512mb zal wel niet genoeg zijn daarvoor.

Vraag blijft alleen kan ik de Mm zo in de router pluggen en heb ik dan meteen contact met internet?

Wat moet ik op de pc instellen om met remote desktop client op de mac de pc opdrachten te geven. Zonder dat de rest van de wereld dat ook kan doen :)

Als ze dan allebei op dezelfde router zitten, moet ik dan nog moeilijke truken doen of bestanden te benaderen op de pc die ik wil bewerken op de mac. Of zien ze elkaar meteen?

[ Voor 5% gewijzigd door ErikRo op 28-01-2005 21:21 ]

• Q

Q

ErikRo schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 21:19:
Ik denk dat ik gewoon naar de basis moet. Een 80gb 1.25ghz Mac mini aanschaffen en uitbreiden naar 512mb (volgens Anandtech voorlopig genoeg)
Splitter waardoor ik 1 toetsenbord / muis combo kan gebruiken op pc en mac.
Mac prikken in de speedtouch 510 router zodat hij internet op kan (gaat dat trouwens echt zo makkelijk?)
Als ik mag antwoorden ja: je steekt m er in en je hebt internet + connectie met je andere machines.
Mooiste is denk ik als ik de pc gewoon kan overnemen vanaf de mac, dload opdrachten geef en weer disconnect, kan ik ook meteen gebruik maken van zijn 400gb opslag :)
RDC/VNC dat doe ik ook en dat werkt uitstekend.
Vraag blijft alleen kan ik de Mm zo in de router pluggen en heb ik dan meteen contact met internet?
JA! ;)
Wat moet ik op de pc instellen om met remote desktop client op de mac de pc opdrachten te geven. Zonder dat de rest van de wereld dat ook kan doen :)
RDC=XP, te triviaal, zoek dat maar zelf uit. VNC ook een eitje, zie de handleiding.
Als ze dan allebei op dezelfde router zitten, moet ik dan nog moeilijke truken doen of bestanden te benaderen op de pc die ik wil bewerken op de mac. Of zien ze elkaar meteen?
Ze zien elkaar meteen. Ze zitten samen in het zelfde interne netwerk zonder afscheiding. Dit gehele netwerk is via de router afgeschermt van het internet, maar niet voor elkaar. Zie NOS voor meer info.

[ Voor 3% gewijzigd door Q op 28-01-2005 21:42 ]

• ErikRo
Ze zien elkaar meteen. Ze zitten samen in het zelfde interne netwerk zonder afscheiding. Dit gehele netwerk is via de router afgeschermt van het internet, maar niet voor elkaar. Zie NOS voor meer info.
Eerst BTO, toen WO en nu weer NOS. Kan er niet eens een verklarend woorden lijstje worden gemaakt in de FAQ. BTO en WO is mij ondertussen uitgelegd maar NOS ken ik alleen van tv ;)
En die bedoel jij vast niet

Als ze elkaar zien in het netwerk kan de Mac in dat geval wel zonder problemen de ntfs schijf van de pc lezen omdat het een netwerkt schijf is geworden of zit dat anders?
Wordt zijn externe harde schijf trouwens ook weer zichtbaar voor de mac als aparte netwerkschijf?

Als de mac zijn firewall omhoog heeft en de pc ook, dan kunnen ze elkaar vast niet benaderen. Maar als ik elk toegang geef tot de ander adhv hun ipadres (alle poorten open) dan is ook dat opgelost neem ik aan? Terwijl de rest buiten het interne netwerk er niet bij kan.

Want theoretisch kan een pc via het internet langs mijn router komen, maar wordt tegengehouden door de firewall op mijn pc. De mac krijgt straks ook een software firewall dus ik moet zorgen dat ze alleen elkaar kunnen "lastigvallen". Zo zo ik het denk ik goed doen. Netwerken instellen blijft een kleine ramp zelfs voor een computerkenner als ik.

Ik weet namelijk niet of mijn Speedstouch 510 ook als firewall fungeert naast router, sommigen zeggen van wel. Maar in de handleiding kan ik er weinig over vinden.

[ Voor 14% gewijzigd door ErikRo op 28-01-2005 22:52 ]

• The Evil Brain
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 01-01 10:54

• ErikRo
Ok thanks daar was ik nooit opgekomen. Zal daar ook eens mijn licht opsteken :)

Verwijderd

Als ik jou was zou ik niet gaan emmeren met een dual keyboard / mouse optie.
Download gewoon eens vnc en kijk of je er uitkomt. Er staan genoeg handleidingen van op internet. Zodoende kan je op je MaC je PC perfect overnemen en opdrachten uitvoeren.

Maar toch ben ik van mening dat je gewoon virtual pc moet proberen en kijken of dat je bevalt en als je er niet uitkomt vind ik het altijd leuk om te helpen daarbij :)

ik ben pas een aantal maanden overgestapt en het bevalt me met de dag meer.
En ja ik heb ook nog een gewone pc waar ik ook veel op werk maar dat is lang niet zo leuk :)

Groeten,

David

[ Voor 66% gewijzigd door Zwerver op 29-01-2005 02:05 ]

• Q

Q

ErikRo schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 22:53:
[...]

Ok thanks daar was ik nooit opgekomen. Zal daar ook eens mijn licht opsteken :)
Ik bedoelde eigenlijk de faq van NT. ;) Kun je je wat verdiepen in de werking van computer netwerken.

@david: ze schijnen hier bij GOT niet aan groeten te doen, zie de FAQ

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

Ik heb net Microsoft Virtual PC 7 for MAC gekregen (origineel) , heeft iemand daar al ervaring mee want het is behoorlijk nieuw zag ik :)

Alle proemn in n drek

• Nietzman
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-02 10:27

Nietzman

Woei!

Ik heb er even mee gewerkt, maar ik kwam tot de conclusie dat ik er eigenlijk niets aan heb. Ik gebruik het gewoon nooit.

Maar in feite werkt het gewoon net zo als VPC voor de PC of VMware.

• ErikRo
Hoe snel vinden jullie dan vpc op je mac draaien? En hoe zwaar is die mac? Ik heb namelijk nog niemand gehoord die ook maar enigzins tevreden was over de snelheid.

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

ErikRo schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 15:08:
Hoe snel vinden jullie dan vpc op je mac draaien? En hoe zwaar is die mac? Ik heb namelijk nog niemand gehoord die ook maar enigzins tevreden was over de snelheid.
Ik draai VPC 7 met een virtuele machine met Windows 2000 SP4 en 256 MB RAM. De programma's die ik op dit moment gebruik zijn Maple 8, Altera Quartus II en Keil µVision2. Ik ben wel tevreden met de snelheid. Er is goed mee te werken. Je merkt het alleen dat in een complex programma als Quartus II de schermopbouw wat trager gaat en dat in Maple een ingewikkelde berekening wat langer duurt dan op een echte PC. Maar VPC is voornamelijk voor af en toe. Als je dagelijks VPC nodig hebt, kun je beter een PC kopen. Ik moet wel zeggen dat VPC 7 een merkbare snelheidsverbetering is t.o.v. VPC 6.

Dit alles draait op een 2,1 Kg zware Mac. :P

Het is een 1,33 GHz 12" PowerBook G4 met 768 MB RAM en Mac OS X 10.3.7

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Pagina: 1