[delphi] dataverbruik app. chello

Pagina: 1
Acties:

• Rambo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-12-2024
Er is een leuke applicatie (klik) gemaakt door Mr.Jinx van chelloo.com, om je maandelijkse dataverbruik van Chello in de gaten te houden.

Ik wil zelf ook een kleine applicatie maken, ik wil een zo simpel mogelijk klein schermpje op mijn desktop waarop het data verbruik te zien is. Ik kan me wel aardig redden in Delphi, ben zeker niet gevorderd maar heb al aardig wat kleine apps gemaakt.

Maar ik heb geen idee hoe ik aan die gegevens kom. Moet ik die extracten uit de Chello dataverbruik site (klik) ?

wie helpt me even op weg.

[ Voor 3% gewijzigd door Rambo op 22-01-2005 22:48 ]

• Acheron
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-05 15:45

Acheron

updatepack.nl

Userinput denk ik?

Zeg nee tegen bloatware. Download Nero Lite!

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-05 22:27

Koppensneller

winterrrrrr

Nee, userinput wordt zeker niet gebruikt voor die andere app. Ik denk dat je de servers van Chello moet gaan querien. Het makkelijkste is natuurlijk gewoon even de maker van dat andere progje contacteren om te vragen hoe hij dat heeft gedaan...

• Rambo
hugodejong schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 22:55:
Nee, userinput wordt zeker niet gebruikt voor die andere app. Ik denk dat je de servers van Chello moet gaan querien. Het makkelijkste is natuurlijk gewoon even de maker van dat andere progje contacteren om te vragen hoe hij dat heeft gedaan...
Heb ik zojuist gemaild :)
edit:

Met Ethereal vind ik o.a. dit:

Afbeeldingslocatie: http://img150.exs.cx/img150/1296/ethereal6xz.jpg

edit:
Wanneer je in die app op refresh klikt, wordt er het bestand dataverbruik.txt in de apps dir weggeschreven. Volgens mij is dat de ouput van de de dataverbruik pagina van chello zelf.

[ Voor 29% gewijzigd door Rambo op 22-01-2005 23:18 ]

Verwijderd

Rambo schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 22:48:
Er is een leuke applicatie (klik) gemaakt door Mr.Jinx van chelloo.com, om je maandelijkse dataverbruik van Chello in de gaten te houden.

Ik wil zelf ook een kleine applicatie maken, ik wil een zo simpel mogelijk klein schermpje op mijn desktop waarop het data verbruik te zien is. Ik kan me wel aardig redden in Delphi, ben zeker niet gevorderd maar heb al aardig wat kleine apps gemaakt.
Vraag deze gasten om het voor je te implementeren. Waarom opnieuw het wiel uitvinden?

• Rambo
Verwijderd schreef op zondag 23 januari 2005 @ 00:52:
[...]

Vraag deze gasten om het voor je te implementeren. Waarom opnieuw het wiel uitvinden?
Dan heb ik het wiel precies zoals ik het wil :P

Ben nu zover dat ik als output een html pagina in een richedit heb, ergens daarin staat de waarde die ik nodig heb.

Nu nog zien hoe ik DIE waarde eruit vis.

• Rambo
Ik heb het nu zover;

Afbeeldingslocatie: http://img182.exs.cx/img182/6973/testje7fy.jpg

Maar hoe kan ik nu dan dat getal als output krijgen?
Ik moet eigenlijk zoeken in de memo naar het woord "megabyte", dan een positie naar links voorbij de spatie en tellen hoeveel tekens er zijn totdat er weer een spatie is.

Dan heb je de lengte van het getal. Daarna ga je getal voor getal lezen totdat je weer bij een spatie komt. Dan heb je dus het gehele getal.

Maar ja, ik heb al gezocht en vond dingen als pos, copy, trim. Maar ik snap er niet veel van. Ik zoek nog even verder, misschien dat iemand hier met een simpel voorbeeld kan komen?

• Rambo
Zo, weer een lange nacht :)
Altijd weer hetzelfde met programmeren, als ik eraan begin MOET ik het afmaken :(

Dit is het resultaat:
Klik

edit2:
Nieuwe versie, nu kun je de kleuren aanpassen de tekstgrootte :P
klik

Misschien dat iemand anders het ook kan gebruiken.
PS: Op dit moment wordt het verbruik door Chello soms niet goed weergegeven (veel minder), gewoon nog een paar keer de gegevens opvragen totdat het klopt. Lees ook even de readme.txt.

[ Voor 11% gewijzigd door Rambo op 23-01-2005 14:48 ]

Verwijderd

Rambo schreef op zondag 23 januari 2005 @ 06:10:
PS: Op dit moment wordt het verbruik door Chello soms niet goed weergegeven (veel minder), gewoon nog een paar keer de gegevens opvragen totdat het klopt. Lees ook even de readme.txt.
Verbruik Chello
Pagina: 1