J2ME emulator

Pagina: 1
Acties:

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12:21

alienfruit

the alien you never expected

Topicstarter
Iemand enig idee waar je een J2ME emulator kan downloaden, die ook dingen als een fotocamera e.d. emuleert? Ik wil namelijk die lijst weergeeeft van alle fotos gemaakt met een fotocamera. Nu heb ik zelf niet een telefoon met een fotocamera... dus ik hoop dat er een telefoon emulator is.

[ Voor 22% gewijzigd door alienfruit op 22-01-2005 22:46 ]

• pjvandesande
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-05 19:09

pjvandesande

GC.Collect(head);

Ik weet helaas geen emulator die ook shots kan maken, maar je kan toch gewoon testen met eigen pics?

Je dondert toch gewoon wat pics in een map en rendert daar een mooi lijstje van.

• Stoffel
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 20-04 16:47

Stoffel

Engineering the impossible

Nokia heeft een best uitgebreide testomgeving als je je even inschrijft als developer. Ik heb hem al tijden niet meer gebruikt, maar je kon er eerst (pre-cam) alle telefoons mee emuleren. Gewoon even registreren en dan kun je de hele boel downloaden :)

• pjvandesande
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-05 19:09

pjvandesande

GC.Collect(head);

_-SToFFeL-_ schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 22:55:
Nokia heeft een best uitgebreide testomgeving als je je even inschrijft als developer. Ik heb hem al tijden niet meer gebruikt, maar je kon er eerst (pre-cam) alle telefoons mee emuleren. Gewoon even registreren en dan kun je de hele boel downloaden :)
En welke telefoon heeft dan een camera optie in ze emulator zitten?

Het schiet me nu wel te binnen dat de emulator van de Siemens MC60 een camera functie had dacht ik... :)

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12:21

alienfruit

the alien you never expected

Topicstarter
Ik zal eens kijken na die Siemens dingen, eerst uitzoeken hoe ik een J2ME midlet laat in zon emulator. U hoort later meer van me ;)

• Postman
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-05 13:23
Als je de lijst van gemaakte foto's wil gaan weergeven met Java dan zal je dat tegen gaan vallen aangezien je dus niks aankunt. Het enige wat je kunt doen is ook alle foto's laten maken met een midlet en dan kun je ook daadwerkelijk de foto's aan, anders niet (ik wou dat je het kon, maar helaas is dat dus niet zo).

Verder heeft Nokia minstens 2 camera emulators. Voor C++ zijn er wel meer te krijgen, maar voor Java ook wel een paar hoor (geen idee of de emulator van Sun camera's ondersteunde..)

• Stoffel
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 20-04 16:47

Stoffel

Engineering the impossible

questa schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 23:09:
[...]

En welke telefoon heeft dan een camera optie in ze emulator zitten?

Het schiet me nu wel te binnen dat de emulator van de Siemens MC60 een camera functie had dacht ik... :)
Zoals ik zei, de laatste keer dat ik het gebruikt heb waren er buiten de 7610 nog geen Nokia's met camera, en aangezien die een ander os gebruikt dan de meeste andere Nokia's heb ik dat toen ook niet met die geprobeerd. Wel was het zo dat alle opties die er in een telefoon zaten beschikbaar waren, tot het emuleren van gprs connecties aan toe. Die omgeving is bedoeld om applicaties in Java te kunnen maken voor telefoons, dus het lijkt me niet meer dan logisch dat dat er in zit nu :)

Verwijderd

Ik zou eerst uitzoeken welk merk de camera kan aansturen vanuit J2ME. De emulatoren van die merken zouden dan misschien ook de camera kunnen emuleren. Maar standaard ondersteund J2ME de camera simpelweg niet.
Pagina: 1