edit:
ok ik heb zelf weer iets uit kunnen zoeken. Het is namelijk zo dat het aan de win2k client ligt. Ik kan namelijk vanaf de 2 xp machines nu niet meer op de win2k client komen. Ik kan wel vanaf de andere win2k machines op de win2k client komen dus het lijkt me zover een win2k <-> winxp probleem waarvan de oorzaak ligt bij mijn w2k client. Ik kan vanaf de win2k client wel op de winxp machines kijken maar niet andersom...dan krijg ik de melding:
Kan geen vertrouwensrelatie tot stand brengen tussen dit werkstation en het primaire domein"
ok ik heb zelf weer iets uit kunnen zoeken. Het is namelijk zo dat het aan de win2k client ligt. Ik kan namelijk vanaf de 2 xp machines nu niet meer op de win2k client komen. Ik kan wel vanaf de andere win2k machines op de win2k client komen dus het lijkt me zover een win2k <-> winxp probleem waarvan de oorzaak ligt bij mijn w2k client. Ik kan vanaf de win2k client wel op de winxp machines kijken maar niet andersom...dan krijg ik de melding:
Kan geen vertrouwensrelatie tot stand brengen tussen dit werkstation en het primaire domein"
Na ontelbaar veel topics te hebben gelezen over een schijnbaar veel voorkomend probleem is mijn situatie toch net weer anders.
oude situatie
win2k3 server en 3 win2k clients, 1 xp client
(konden elkaar allemaal zien. Er was een domein maar daar werd niet op ingelogd. Alle pc's loggen gewoon doodsimpel lokaal in)
nieuwe situatie
niets is veranderd, alleen is er een winxp machine bijgekomen. schone installatie gedaan...meteen NA de eerste reboot probeer ik van de winxp machine naar een win2k client te browsen \\w2kpc1 ik krijg dan de melding: "Kan geen vertrouwensrelatie tot stand brengen tussen dit werkstation en het primaire domein". ALLE andere pc's in het netwerk kan ik gewoon aanroepen \\laptop (ook win2k client) en \\games (winxp) en \\server (w2k3 dc) kan ik allemaal naar toe browsen. EN visa versa. Ik kom alleen niet van die nieuwe xp client op één win2k pc.
iemand een idee. Ik heb diverse knowledge base artikelen doorgelezen op de microsoft site maar allemaal zijn deze oplossingen gericht op het inloggen op het domein en dat gebeurd hier niet.
[ Voor 47% gewijzigd door shardphoenix op 22-01-2005 23:01 ]