Sluiten van tab na plaatsen van reactie.

Pagina: 1
Acties:

• Sendy
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik heb al een tijdje last van het probleem dat mijn tab sluit wanneer ik op de frontpage een reactie "submit". Ik gebruik Firefox (op Debian) met de instelling om _blank links te open als zijnde ieder andere tag, en andere instelling om geen nieuwe vensters te krijgen. Ik zie dus geen pop-up die weer wegfloept, mijn hele pagina floept weg.

code:
1
2
3
4
browser.block.target_new_window true
browser.link.open_external 3
browser.link.open_newwindow 1
browser.link.open_newwindow.ui 1

Dit kunnen weleens oude instellingen zijn. Tevens heb ik de volgende op de default staan:
code:
1
browser.tabs.showSingleWindowModePrefs false

Dat dit gebeurt is heel irritant, want als ik moet altijd op zoek naar de pagina waarop ik een reactie heb gegeven :( (Ik weet het, ik moet de reactie pagina gewoon in een tab openen). En als ik nog maar 1 pagina open heb, dan verdwijnt m'n hele Firefox, en moet ik hem opnieuw opstarten.

Ik vroeg me af of dit een bekend probleem is, of dat ik beter iets verder kan debuggen om een oorzaak te vinden. Ik kon niets in devtrack vinden. Mijn Firefox versie is
code:
1
Mozilla/5.0 (X11; U; Linux i686; en-US; rv:1.7.5) Gecko/20041219 Firefox/1.0 (Debian package 1.0+dfsg.1-1)

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Zet browser.tabs.showSingleWindowModePrefs maar wel op TRUE en ga dan vervolgens bij Tools > Options... > Advanced > Tabbed Browsing spelen met de opties. Ik heb namelijk ook dat pop-ups in nieuwe tabs geopend worden èn dat ze automatisch gesloten worden als de pop-up dat wil. Dan sluit echter gewoon de tab en blijven mijn andere tabs gewoon zichtbaar.

• Sendy
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik snap eigenlijk niet goed waarom die browser.tabs.showSingleWindowModePrefs of false staat (want ik herrinner mij dat ik die op true heb gezet).

Bij mij wordt ook alleen de tab gesloten (maar die sluit heel Firefox af als het de enige is), maar juist dat wil ik niet. Ik zou graag zien dat de pagina vanwaar ik op "reageren" klik terug geladen wordt. (Maar dat zal niet kunnen omdat dat met pop-up gebruik nogal irritant is) ;)

edit:

Maar ik begrijp dat je meer opties krijg in de preferences als je die instelling zet? Dan doe ik dat. Nu ga ik Godfather II kijken ;)

[ Voor 20% gewijzigd door Sendy op 22-01-2005 22:48 ]

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Normaal is het zo dat als je op de pagina met het nieuwsbericht en de nieuwsreacties op Reageren klikt, er een pop-up/nieuwe tab verschijnt. Daarin reageer je vervolgens zou in de parent van de pop-up/tab een refresh moeten komen naar de thread waarin je reactie zichtbaar is. Ik vraag me dus af waarom de parent van de pop-up/nieuwe tab er bij jou niet is.

Overigens lijkt dit volledig een useragentissue te zijn en niet iets waar wij invloed op uit kunnen oefenen, een oplossing zal dus gezocht moeten worden bij jouw browserinstellingen :) .
Sendy schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 22:47:
edit:

Maar ik begrijp dat je meer opties krijg in de preferences als je die instelling zet? Dan doe ik dat. Nu ga ik Godfather II kijken ;)
Je krijgt inderdaad wat meer opties, voornamelijk meer UI om de tabbed browser-instellingen goed in te kunnen stellen.

[ Voor 26% gewijzigd door Harm op 22-01-2005 22:50 ]