Ik wil graag de appointments uitlezen van Outlook 2002. Ik heb heel veel voorbeelden gevonden, en zelfs uitgevoerd, en het werkt ook nog.
Zoals dit voorbeeld van microsoft zelf:
In het werkende voorbeeld moest ik deze code toevoegen in een Console Application. Nu wil ik dit graag in een ASP.NET WebApplication aan de praat krijgen, maar dat lukt me niet.
Ik krijg de foutmelding declaration expected op de regel waar de eerste TODO staat.
Het enige verschil is dus eigenlijk het type project... of vergeet ik iets?! wie kan me vertellen hoe ik deze code kan gebruiken in een web applicatie?
Zoals dit voorbeeld van microsoft zelf:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
| Imports System.Reflection
Module Module1
Sub Main()
' Create Outlook application.
Dim oApp As Outlook.Application = New Outlook.Application()
' Get NameSpace and Logon.
Dim oNS As Outlook.NameSpace = oApp.GetNamespace("mapi")
oNS.Logon("YourValidProfile", Missing.Value, False, True) ' TODO:
' Get Appointments collection from the Calendar folder.
Dim oCalendar As Outlook.MAPIFolder = oNS.GetDefaultFolder(Outlook.OlDefaultFolders.olFolderCalendar)
Dim oItems As Outlook.Items = oCalendar.Items
' TODO: You may want to use Find or Restrict to retrieve the appointment that you prefer.
' ...
' Get the first AppointmentItem.
Dim oAppt As Outlook.AppointmentItem = oItems.GetFirst()
' Display some common properties.
Console.WriteLine(oAppt.Organizer)
Console.WriteLine(oAppt.Subject)
Console.WriteLine(oAppt.Body)
Console.WriteLine(oAppt.Location)
Console.WriteLine(oAppt.Start.ToString())
Console.WriteLine(oAppt.End.ToString())
' Display.
'oAppt.Display(true)
' Log off.
oNS.Logoff()
' Clean up.
oApp = Nothing
oNS = Nothing
oItems = Nothing
oAppt = Nothing
End Sub
End Module |
In het werkende voorbeeld moest ik deze code toevoegen in een Console Application. Nu wil ik dit graag in een ASP.NET WebApplication aan de praat krijgen, maar dat lukt me niet.
Ik krijg de foutmelding declaration expected op de regel waar de eerste TODO staat.
Het enige verschil is dus eigenlijk het type project... of vergeet ik iets?! wie kan me vertellen hoe ik deze code kan gebruiken in een web applicatie?