Toon posts:

port forwarden

Pagina: 1
Acties:
  • 29 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb inmiddels mijn nieuwe router binnen. Ik ben er meteen mee aan de slag gegaan maar ben toch op een paar problemen gestoten. Ik wil dus graag port forwarden voor P2P(bittorrent zeg maar) en gamen. Nu zijn er 2 manieren hoe ik dit in mijn router kan instellen: Ik kan uit bekende services kiezen of ik kan het handmatig instellen. Bij het kiezen van een bekende service zit ik al vast. Ik weet namelijk niet naar welke services ik zoek. Ik dacht zelf dat P2P en gamen onder de PPTP service vallen maar dat weet ik dus niet zeker. En als ik het handmatig wil instellen, welke port nummers kan ik dan het beste kiezen?

Alvast bedankt.

• Br@m
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Hier zit misschien wel wat tussen voor je. ;)

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

[google=pptp]
[google=bittorrent ports]

Begin daar nou eens mee of lees je wat in door middel van een faq (bovenaan) of een paar howto's, daar leer je meer van dan lukraak aankloten.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 20:16:
Ik dacht zelf dat P2P en gamen onder de PPTP service vallen maar dat weet ik dus niet zeker.
Volgens mij weet je niet helemaal waar de klepel hangt ofzo :) PPTP is een VPN-protocol (onder andere) en heeft niets met P2P of gamen te maken.. In ieder geval niet bij portmappen..

Als ik jou was zou ik eerst ff orienteren wat alles allemaal is ipv verkeerde dingen te denken.

Verwijderd

Topicstarter
Ok vergeet dat van dat PPTP maar dan dat had ik blijkbaar helemaal verkeerd begrepen. :o Maar goed ik moet het dan dus handmatig doen. Nu heb ik dit even doorgelezen alleen daar staat dat ik een static IP adress nodig heb: http://portforward.com/usr/8003-portforwarding.htm
Hoe weet ik of ik dat heb of niet? Ik heb trouwens (casema)wanadoo broadband premium.

Verwijderd

Topicstarter
Heb het setup menu van mijn router nog eens doorgespitst en daar kon ik dus static IP address instellen. Echter wat gebeurde er toen? Ik had helemaal geen internetverbinding meer. En even later kwam ik ook de router niet meer in dus heb ik de boel helemaal moeten reseten. Iemand enig idee wat ik nu fout doe?

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-05 12:14
Je kan niet zelf handmatig een IP adres instellen - die krijg je van je provider. Waarschijnlijk krijg je of een semi-statisch IP adres, oftewel je houd hetzelfde adres maandenlang (hier het geval, @home Grunn'), of je krijgt elke keer dat je opnieuw inlogt een nieuw IP adres.

In het eerste geval gewoon dat semi static adres gebruiken, in het tweede geval kun je bij no-ip.org of dyndns.org bijvoorbeeld een statisch IP adres aan jou router koppelen. Andere optie is DC++ gebruiken voor P2P networking, want die kan vanaf versie 0.4033 dmv UPnP zelf je router al goed instellen :)

Overigens staat dit AFAIK ook gewoon in de FAQ ;)

[ Voor 6% gewijzigd door FragFrog op 23-01-2005 17:32 ]

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

Verwijderd

Zoeken naar de poortnummers en de FAQs/sticky's lezen: Het Grote Poortmappingsverhaal en Policy - Network Troubleshooting
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.