DVD-Recorder wil niet recorden

Pagina: 1
Acties:

• Flying
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:58
Ik heb vorige zomer een DVD-Recorder aangekocht omdat de VHS kapot was.
Sindsdien hebben we al eens wat dingen van tv overgenomen op dvd, maar dit lijkt nu niet meer te lukken. Toen hebben we Octron schijfjes gebruikt die 120 min kunnen opnemen.
We hebben nu Fujifilm dvd's geprobeert van 120 min maar dit lukte niet. Dan hebben we weer Octron schijfjes aangekocht van 120 min maar het lukt nog steeds niet. De dvd geeft aan dat er niet genoeg disk-space is. Als ik dan alsnog op de timer druk om hem aan te zetten, dan komt er een cijfertje op de display met een knipperend klokje, terwijl hij normaal dan 'Bye' weergeeft en vervolgens de tijd toont.
Ik heb geen enkel idee waarom het nu niet meer werkt, en vraag daarom de hulp van jullie.

Het gaat om de DVD-Recorder DRM-E55 van Panasonic.

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-12-2025

SmartDoDo

Woeptiedoe

Vorige zomer zeg je? Lijkt het je dan niet verstandig eens na te gaan of je geen garantie hebt? ;)

Of je doet iets fout/anders dan je voorheen deed of het is een fout die je zelf niet op gaat lossen.

• Flying
SmartDoDo schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 20:18:
Vorige zomer zeg je? Lijkt het je dan niet verstandig eens na te gaan of je geen garantie hebt? ;)

Of je doet iets fout/anders dan je voorheen deed of het is een fout die je zelf niet op gaat lossen.
Er staat volgens mij iets verkeerds ingesteld. Hij is niet beschadigd ofzo, dus ze zouden hem al zeker niet terug nemen.

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:45
1: hij kan geen +
2: hij kan geen rw (dat was echt balen toen ik daar achter kwam)

Ik gebruik Panasonic ram discs, werkt erg goed!

|>

• Flying
Simon schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 20:24:
1: hij kan geen +
2: hij kan geen rw (dat was echt balen toen ik daar achter kwam)

Ik gebruik Panasonic ram discs, werkt erg goed!
Kun je zo'n ram-discs overschrijven zodat je niet telkens nieuwe moet kopen? En wat kosten die dingen zo?

• Xander
  • Laatst online: 21:03
Wat voor schijfjes had je dan toen het nog wel werkte? (Ook Octron? Dat zie ik er niet echt duidelijk staan nml)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• Flying
XanderH schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 20:50:
Wat voor schijfjes had je dan toen het nog wel werkte? (Ook Octron? Dat zie ik er niet echt duidelijk staan nml)
Ja ook Octron.
Op het doosje van de dvd-s staat duidelijk DVD+R

Edit: De Octron waarop het werkte waarop DVD-R. De Octron die niet werken DVD+R..

[ Voor 23% gewijzigd door Flying op 22-01-2005 20:54 ]

• Xander
  • Laatst online: 21:03
Op het doosje van je nieuwe of stond dat er toen ook al op? :P
Flying schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 20:52:
[...]

Ja ook Octron.
Op het doosje van de dvd-s staat duidelijk DVD+R

Edit: De Octron waarop het werkte waarop DVD-R. De Octron die niet werken DVD+R..
Ah kijk that explains... hij schrijft gewoon geen DVD+R dus. DVD-R's kun je vast wel kopen van andere meken, in zo ongeveer alle winkels :)

Als ik op http://www.videohelp.com/...ame&hits=25&Search=Search kijk ondersteund hij dus geen DVD+R (wel om te spelen ja, maar niet om te schrijven...)

DVD-RAM pakt hij inderdaad wel, en ja, die zijn voor zover ik weet meerdere malen te beschrijven. Denk alleen dat deze wat lastiger te krijgen zijn aangezien de hele standaard aan het uitsterven is...

[ Voor 31% gewijzigd door Xander op 22-01-2005 20:58 ]

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:45
DVD-RAM is inderdaad moeilijk te krijgen, maar heel handig, meerdere malen te beschrijven, zonder formateren verwijderen, kijken terwijl je opneemt, time slip enz.. :P

|>

Pagina: 1