Ik heb even een vraagje
ik ben aan het proberen wine op mun stage 3 gentoo installatie werkend te krijgen
het is een amd 64 bit dus ik even kijken op de wine site en daar stond dat wine 64 bit gewoon ondersteunde.
ik unmask wine en doe emerge wine.
de compile mislukt dan maar de source van winehq.
deze loopt op het zelfde punt vast.
ik he ook de cvs versie geprobeert maar geen van alle lukt het om het make process te voltooien.
alle compiles lopen vast op
ik heb ook al geprobeert te compilen met linux32 en met de CFLAGS en CPPFLAGS -m32 maar niks helpt.
weet iemand hoe ik dit werkend ga krijgen of is het totaal niet mogelijk.
ik wil afzien van een chroot met een linux 32bit install.
ik ben aan het proberen wine op mun stage 3 gentoo installatie werkend te krijgen
het is een amd 64 bit dus ik even kijken op de wine site en daar stond dat wine 64 bit gewoon ondersteunde.
ik unmask wine en doe emerge wine.
de compile mislukt dan maar de source van winehq.
deze loopt op het zelfde punt vast.
ik he ook de cvs versie geprobeert maar geen van alle lukt het om het make process te voltooien.
alle compiles lopen vast op
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| /usr/lib/gcc/x86_64-pc-linux-gnu/3.4.3/../../../../x86_64-pc-linux-gnu/bin/ld: skipping incompatible /usr/X11R6/lib64/libXext.so when searching for -lXext/usr/lib/gcc/x86_64-pc-linux-gnu/3.4.3/../../../../x86_64-pc-linux-gnu/bin/ld: skipping incompatible /usr/X11R6/lib64/libXext.a when searching for -lXext /usr/lib/gcc/x86_64-pc-linux-gnu/3.4.3/../../../../x86_64-pc-linux-gnu/bin/ld: cannot find -lXext collect2: ld returned 1 exit status winegcc: gcc failed. make[2]: *** [ddraw.dll.so] Error 2 make[2]: Leaving directory `/root/wine/wine/dlls/ddraw' make[1]: *** [ddraw] Error 2 make[1]: Leaving directory `/root/wine/wine/dlls' make: *** [dlls] Error 2 |
ik heb ook al geprobeert te compilen met linux32 en met de CFLAGS en CPPFLAGS -m32 maar niks helpt.
weet iemand hoe ik dit werkend ga krijgen of is het totaal niet mogelijk.
ik wil afzien van een chroot met een linux 32bit install.
Steam: Profile / Socialclub: Profile / Uplay: minedwarf / Origin: lordgandalf3