Voodooforever schreef op vrijdag 29 april 2005 @ 09:42:
[...]En heb jij ook al eens aan de kosten van een goed setje oplaadbare batterijen gedacht incl. snellader, want je wilt toch geen 21uur op je volgeladen batterijen zitten wachten..

Je hebt gelijk dat het soms misschien makkelijker is, maar als je oplaadbare batt. hebt moet je toch ook een stopcontact in de buurt hebben? Of giet jij er zelf ff wat chemicalien bij?...

Natuurlijk heb ik aan die kosten gedacht, maar die eenmalige uitgave weegt imo niet op tegen de wetenschap dat je speler niet "uitgeput" zal zijn op een bepaald moment omdat z'n ingebouwde accu naar de haaien is.
Bovendien is een speler met ingebouwde accu ook duurder. Maw: voor de prijs van een 999 koop ik (als ik dat wil) een 7/899 mét snellader en batterijen, zónder dat ik gebonden ben aan het gebuik van die oplaadbare batterijen. Als ze versleten zijn koop ik er dus nieuwe, terwijl jij daar zit met je ingebouwde.
En uiteraard heb je voor oplaadbare batterijen een stopcontact nodig. M'n punt is echter dat in omstandigheden waar je geen stopcontact voorhanden hebt, je wel nog altijd voortkan op andere penlites (die je meeneemt ergens in een jaszak, of die je gelijk waar ter wereld in de winkel kan kopen).
@RoD => heb het niet opgezocht maar ik neem dus aan dat er een verschil is. Dan nog
- geloof ik niet in oplaadbare batterijen die helemaal niet verslijten
- zie ik op de iRiversite nergens staan dat het om een li-ion polymeer batterij zou gaan
- blijf ik bij de voordelen van penlites zoals hierboven opgesomd