Toon posts:

krijg moederbord niet aan de praat

Pagina: 1
Acties:
  • 41 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hallo, ik heb een probleempje met mijn moederbord.
Ik heb een nieuwe pc gekocht nog niet geassambleerd ging dit namelijk zelf doen ( heb dit al meermaals gedaan.) Na mijn jumpers en c-mos jumper goed te zetten heb ik geprobeerd de pc op te starten. na indrukken van power knop gaan de fans aan het blazen maar blijft het scherm leeg hij doet nxs laat zelfs geen bootbiep horen. Ik heb al geprobeerd het moederbord kaal op te starten zonder hd zonder ledjes in enkel ram en moederbord en dan doet ie nog nxs. :'(
Dit is het moederbord MB PC CHIPS SA KT400 VGA AGP8X SOUND EN LAN + CPU 3100+/2000MHZ met 256 mb ram pc3200.
Alvast veel dank aan degene die mijn probleemkan oplossen

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16:00
Heb je je CMOS jumper ook weer terug gezet? Anders klopt het idd dat ie niet boot :P .

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:05

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Probeer eens de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

En post voor de volledigheid de naam van je moederbord- die regel van je geeft zowat alle specs behalve die naam :z

Een PC-Chips SoA bord heeft een naam met de formule M8xxXXX

Waarbij x=getal en X=letter

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
trug gezet :s
hij stond op clear c mos heb hem daar van afgehaald de jumper dan.
het merk dat weet ik dan niet merkloos :? dat stond enkel op de doos dus jah er zat al een amd athlon 3100+ op waar ik al geen voorstander van was maarjah ze hadden dit al gekocht :(

Verwijderd

Topicstarter
owjah ik dacht nog aan iets dat is een moederbord met cpu de cpu is overclockt van de fabriek uit al. zou dit hier ergens mee te maken kunnen hebben iniedergeval straks ga ik elk oderdeel in een werkend stysteem testen. Het scherm geeft zwart beeld en niet no signal dus d8 ik komt er wel iets door maar kan de monitor het niet tonen

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2005 13:22 ]

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op zondag 23 januari 2005 @ 12:39:
trug gezet :s
hij stond op clear c mos heb hem daar van afgehaald de jumper dan.
het merk dat weet ik dan niet merkloos :? dat stond enkel op de doos dus jah er zat al een amd athlon 3100+ op waar ik al geen voorstander van was maarjah ze hadden dit al gekocht :(
Het merk is PC-Chips, dat heb je duidelijk genoeg vermeld. Het gaat om het modelnr . Zie de FAQ van PMG voor hoe exact je moederbord te identificeren. Alleen de doos oplezen is niet hetzelfde als je exacte specs opzoeken :o
Verwijderd schreef op zondag 23 januari 2005 @ 12:58:
owjah ik dacht nog aan iets dat is een moederbord met cpu de cpu is overclockt van de fabriek uit al. zou dit hier ergens mee te maken kunnen hebben iniedergeval straks ga ik elk oderdeel in een werkend stysteem testen. Het scherm geeft zwart beeld en niet no signal dus d8 ik komt er wel iets door maar kan de monitor het niet tonen
Sorry maar hier kan ik geen touw aan vastknopen. Leg eens uit wat je bedoelt met dat de CPU al vanuit de fabriek geOCd is. Ik vind het erg knap dat je dat namelijk kunt constateren als je niet eens exact weet welk moederbord je hebt...

Zie trouwens ook de GoT Huisregels - het is niet de bedoeling dat je binnen 24u je topic omhoogschopt. Heb je iets toe te voegen, edit dan je eerdere post ipv 2x iets achter elkaar aan te posten.

Maar boven alles: probeer eens de tips die in de Troubleshooter staan uit en post de resultaten. Als je dit niet gestructureerd aan gaat pakken kunnen wij niet helpen en heeft deze topic bijzonder weinig zin verder :o

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Ik snap er niet veel van, wat de TS verteld, en wat hij allemaal al geprobeert heeft, maar het komt me over als zo'n PCChips moederbord met de CPU erop, en dat geven ze dan een vrij vreemde benaming. Zo heb ik Athlon XP PRO 2000+ CPU's gezien die op 1200MHz draaien. Dit zal net zoiets zijn, er is voor zover ik weet in de K7 generatie (KT400 is een K7 chipset) géén 3100+ geweest.

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Idd, al komt de Sempron 3000+ er aardig in de buurt, die draait ook op 2000MHz, dus kan dit net zo goed onduidelijkheid van de TS zijn als een van die PC-Chips opgesoldeerde monsters. Maar goed, dat kunnen we pas zeker weten als we duidelijk weten over welk moederbord het gaat :z

En of dat relevant is hangt weer ten sterkste af van de uitkomsten van de troubleshooter. Dus TS, het is aan jou :)

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
heb geprobeerd wat er op op de faq staat het is inderdaad een pcchips maar volgens de faq zouk ik hem best trug dragen zal dat dan maar doen zeker :| .er zit een amd 3100+ op en deze draait op 2.2 ghz staat er in het moederbord. Ik wist dat de proc oc was omdat de pcboer het had gezegd tegen die mensen. Ik heb het ram veranderd in 128 mb 266mhz opgezet andere hd erin andere cd-rom lezer erin andere graffische kaart erin. heb het moederbord zelfs aan een andere voeding gehangen. Alle onderdelen werken behalve het moederbord blijkbaar 8)7 .
http://www.pcchipsusa.com/prod-m863gv30c.asp

Verwijderd

De enige K7 die op 2,2GHz draait is de Athlon XP 3200+, die draait op 11*200, dan gaat PC2100 geheugen niet werken. Die heeft PC3200 nodig, DDR400.

Die link die je postte, is dat je plank? Zoja? Dat is géén KT400 plank, kun je nogmaals de informatie geven die je in je startpost hoort te geven, maar dan wél goed?

Overigens is het érg moeilijk om je posts te lezen, kun je misschien correct Nederlands gebruiken? Tik je post anders eerst in een textverwerker, en laat de spellingcontrole zijn werk doen.

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2005 20:48 ]

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Laatste kans :o

Wees duidelijk over je specs.

Post de uitkomsten van de Hangen en Opstarten Troubleshooter

En doe dat dan in fatsoenlijk Nederlands (met hoofdletters, interpunctie en op z'n minst een poging tot correcte spelling)

Als je nog een post doet met erg veel slecht leesbaar gezwam en erg weinig harde info, dan is het gedaan met deze topic, want op deze manier kunnen mensen je gewoon niet helpen...

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de info van de verkoper zijn site en er zit een athlon 3200+ op jah specs geven :? . als ik de juiste niet heb kan ik ze niet geven. Als jullie zeggen dat ze nie kloppen dan kloppen ze niet.
Zouden de specs van de fabrikant dan niet kloppen of die van de verkoper? WAnt op de site staat dat dat model in een 1700 mhz en 2000 mhz versie verkrijgbaar zijn. De faq bracht geen uitkomst had ik al gezegt d8 ik. in ieder geval als ie niet werkt vraag ik dat geld terug en koop ik me een abit tenzij jullie denken dat dit een goed moederbord is :?

• OruBLMsFrl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:27

OruBLMsFrl

Silence Promo Crew

Als ik jou was zou ik een set kopen waarvan je weet wat je krijgt en dus ook van een verkoper die er iets van weet. Dit soort budgetoplossingen is wel aardig zolang het werkt, maar gaat er iets mis of heb je updates nodig, dan wordt het vaak lastig. Ook is er vaak niets te upgraden en geldt het principe: staat het er niet bij, dan zit het er niet op. Veel succes met het vinden van een betere set spullen. Een moederbord van Abit, Asus, DFI of MSI (ga niet alles noemen) en een losse (boxed?) processor lijken me in jouw geval een veel betere keuze.

[ Voor 16% gewijzigd door OruBLMsFrl op 25-01-2005 17:51 ]

Cooling is silver, silence is golden!
Wat je denkt is niet wat je zegt. Wat je zegt wordt anders begrepen.
Main: AMD RX 9070XT Sapphire Pure, 2e PC: Nvidia RTX3080 EVGA FTW3

Verwijderd

Als er een 3200+ op zit volgens de verkoper, moet je dat ding gewoon forceren naar 11*200. Werkt hij daar niet op, is het duidelijk geen 3200+, en zul je op een of andere manier de verkoper tot een 3200+ kunnen dwingen. Domme verkopers zijn er helaas te veel (onze concurrent is failliet, wij winkel vol reparaties...). Je had je vooraf waarschijnlijk beter moeten laten informeren over de aankoop, want voor wat ik zie aan die link die je gaf (die ik niet in context kan brengen hier, IS dat het moederbord), heb je wel een behóórlijke miskoop begaan.

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet ook wel dat dit een miskoop is ,heb dat moederbord niet zelf gekocht is van mensen die onderdelen zijn gaan halen bij die verkoper en deze heeft hun voor hun budget dat aangeraden. Maar hij heeft ze mijns inziens dik int zak gezet als jullie die uitdrukking kennen.

Verwijderd

Even voor de duidelijkheid.. TS heeft idd een vaag bord te pakken.

Ik ben nog even aan het zoeken, maar het klopt dat er PC-Chips bordjes verkocht worden met daarop vastgesoldeerd bv. een 1200 Mhz Athlon, en die dan verkocht worden als 'XP 2200+' oid.

Zo'n bord heeft TS dus..

//edit Het zal er een van deze zijn:
http://www.pcchips.com.tw...peID=19&MenuID=25&LanID=0

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2005 13:40 ]

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 13:22:
Even voor de duidelijkheid.. TS heeft idd een vaag bord te pakken.

Ik ben nog even aan het zoeken, maar het klopt dat er PC-Chips bordjes verkocht worden met daarop vastgesoldeerd bv. een 1200 Mhz Athlon, en die dan verkocht worden als 'XP 2200+' oid.

Zo'n bord heeft TS dus..

//edit Het zal er een van deze zijn:
http://www.pcchips.com.tw...peID=19&MenuID=25&LanID=0
Dat weten we nog niet zeker omdat TS het nog steeds vertikt om (met behulp van de aanwijzingen in de FAQ) uit te zoeken wat hij precies heeft. Hij leest iets op van een doos, dat niet noodzakelijkerwijs hetzelfde is als wat in z'n PC zit.

Ondertussen is speeluur voorbij. TS, dit blijft loze speculatie, deze topic heeft geen zin meer. Dat je niet van tevoren alles op een rijtje hebt is in te komen, dat je sinds de topicstart totaal maar dan ook totaal geen moeite hebt gedaan om exact na te gaan wat je in huis hebt is dat niet. En het is niet alleen de informatie die ontbreekt in je posts- ze zijn en blijven ranzig slecht verzorgd. Herlees alsjeblieft de GoT Huisregels, want zo gaat het echt niet veel langer :o

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.