Toon posts:

PC Vastlopen.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik weet niet of het hier moet, maar ik heb een probleempje met mijn pc.
Hij blijft namelijk nogal eens hangen in games. De games waar hij al is blijven hangen:
Battlefield 1942, Call of Duty, LotR:BFME, PristonTales (Bagger) en nog veel meer...
Ik kan dus niet een spel spelen zonder dat hij vastloopt (behalve 2D spellen uit het jaar 0).
Ik zou niet weten waar het aan ligt, als ik dit wel wist zou ik natuurlijk meteen een vervangend onderdeel kopen. Maarja... Ik heb het al een jaartje of 2, veel mensen gevraagt en ik dacht, laat ik eens een berichtje op tweakerss zette...

Verschijnselen: Beeld Stil, Geluid Snelle Herhaling (dus als je dan bijvoorbeeld iemand hoort schiten hoor je de hele tijd tatatatatatatatatatatata)

PC Specs:
GF4 TI4600
AMD Athlon 2200+
1,8 Ghz
Windows XP Prof
512 MB Ram

Iemand die het probleem herkent of mij kan helpen?

• ManiacScum
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-06 09:00
Ik denk wel dat je een videokaart upgrade kan gebruiken!

Heb je de nieuwste drivers enz enz allemaal geinstalleerd? Nieuwste pachtes e.d?

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

lijkt mij een hitte probleem eigenlijk :?

zet je kast eens open en laat er dan eens een ventilator inblazen.
dan weer een spel spelen en kijken of ie nog vastloopt.
aangezien het met 2d spellen wel goed gaat en met 3d niet zal je videokaart wel te warm worden denk ik.

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Verwijderd

Topicstarter
Battlefield ben ik al weer tijdje mee gestopt, maar ik heb altijd de nieuwste patches en drivers.
Ik zal idd proberen met ventilator. Maar het vervelende is dat het de ene keer wel is en de andere keer niet snap je.. :(

• Tim_R
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-11-2025
Ik had dit eerst ook, met de stock koeler op m'n graka. Zelfs in XP met Winamp had ik dit, net of had ik een vette draaitafel en stond ik te scratchen 8) Nu heb ik een Arctic Cooling ATI Silencer en ik heb eigenlijk (bijna) nooit meer last van dit probleem... Mss ligt het daar bij jou ook aan?

Verwijderd

Topicstarter
Het rare is, dat ik het dus ongeveer een half jaar niet heb gehad. Alles ging goed oktober - maart.. En vervolgens gingie vastlopen.. En ja kheb al geformateerd (meedere keren, doe ik altijd eens in de zoveel tijd)

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:12
Brakke voeding?

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:22

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Controleer met Motherboard Monitor of zo eens je voltages, mss ligt het inderdaad aan de voeding.

Je zegt ook dat het van oktober tot maart goed ging. Als je je kamer in de winter niet te warm stookt, kan het inderdaad aan de koeling liggen. Als het weer warmer wordt, moet de pc zich ook weer met warmere lucht gaan koelen, en komen er weer (meer) problemen.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Verwijderd

Ik ga ook voor de koeling, twee keus keus is idd de voeding (even voltages checken) en ten slotte eventueel brak geheugen.
Pagina: 1