Toon posts:

hoe kan ik een AORTA (kabelnetwerk) kastje identifiseren?

Pagina: 1
Acties:
  • 53 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hey mensen,

Ik zit met een probleempje, of beter, vrienden zitten met een probleem. Zij worden gestalkt door iemand die ze behoorlijk wat geld afhandig wil maken. Kort geleden is ook hun internet verbinding afgesloten met een of andere mysterieuze reden. Ik ben erheen gegaan en heb wat standaard handelingetjes gedaan, pingen van de modem, tracert etc... en ben erachter gekomen dat het niet aan de computer of de modem lag.

Zij bellen dus chello, en naar maanden 'helpen' is er nog geen uitkomst. Zij hadden het erover dat een paar mannen laatst waren gekomen om in het kastje te sleutelen dat tegen over hun huis staat, en dat bracht me op een idee. Mischien hebben ze wel wat gekloot met de aansluitingen in dat kastje (als het van AORTA is) en anders met een ander kastje. Wat ik graag van jullie wil weten is, voordat ik zo'n kastje opensloop, hoe ik een hem herken als een AORTA breedband kastje.

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:09
Die kasten openmaken is redelijk illegaal, ik denk dan ook niet dat je dit aan de tweakers moet vragen. De kabeltjes daar omwisselen of afluiten is zeker mogelijk, zo hebben 2 kpn dude's een tijdje geleden in onze wijkkast de buren en ons huis omgedraaid (per ongeluk).

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Waarom bel je niet gewoon de aanbieder van de lijn en laat je hen het oplossen? Lijkt me sterk dat dit door een stalker zou zijn gedaan; je moet niet overal spoken zien ;)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Topicstarter
nee dat is het niet, ik dacht eerst hetzelfde over die mensen. Maar dit gaat over een erfenis met een hoop cijfertjes en ze hebben bewijs dat ze werden afgeluisterd via kpn, ze hebben een advocaat ingehuurd, meer hoef je denk ik niet te weten. Maar het is wel toevallig dat het precies in deze tijd gebeurd, dat zij de enige van het blok zijn en, chello er al maanden wat aan probeert te doen he... Ik hoef alleen maar wat details over die kastjes te hebben.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2005 18:39 ]

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Je kan een fikse boete verwachten als je in de eindversterker gaat kloten. Die dingen zijn eigendom van UPC !!\

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
en zij hebben bewijs dat ik dat gedaan heb? zeg gewoon dat er een auto tegen aan is gereden en ze komen een paar werkdagen later om dat ding weer in mekaar te zetten.

edit: en trouwens, er staat een kastje op het eigendom van de betreffende mensen, die weten alleen neit wat het is, het staat aan de rand van hun tuin.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2005 18:42 ]

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-02 16:23
uhm de aorta was toch zo'n bloedpomp ding bij het hart :+

Facts don't care about your feelings

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Ik heb ook verschillende mensen afgesloten...
Kastje open, juiste 'tap' opzoeken (staat op de werkbon), en een afsluitertje er tussen, labeltje er aan, en ik ga weer met een >:) lach verder naar de volgende.

Oh nee, dat was mijn werk :P

Maar hebben je vrienden nog wel TV en radio? zo ja dan zit het probleem bij de UPC, misschien moet de modem opnieuw aangemeld worden ofzo.

En dat het kastje op het terrein van die mensen staat hebben wij niets te maken, wij moeten er gewoon bij kunnen. Je mag ook geen auto er voor zetten op zo'n manier dat hij niet open kan.

Wij hebben hier een lantaarnpaal in de tuin staan. Dat betekent toch ook niet dat ik daar de spanning van mag aftappen?

[ Voor 42% gewijzigd door Resistor op 22-01-2005 18:46 ]

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Verwijderd

Topicstarter
ze hebben nog wel tv en radio. gebruikt chello hetzelfde netwerk als tv en radio?

ik heb al geprobeerd hun modem opnieuw aan te melden en ook een poging met upc aan de lijn. niks.

• makje
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-02 23:06

makje

Professioneel prutser

Ik blijf het maar een wazig verhaal vinden. Je vriendin wordt gestalkt om een erfenis? K, dat is heel erg vervelend, schakel de juiste instanties in om die stalker te pakken (Politie, KPN voor de tefeloongegevens etc)

Maar dan begin je erover dat ze VIA de KPN werd afgetapt?? Wat is dat, worden haar telefoontjes getapt ofzo? of heb je aanleiding om aan te nemen dat iemand die bij KPN werkt dat doet en daardoor belet dat KPN jullie helpt tegen deze stalker... ?

Maar wat heeft Chello nu met de KPN te maken?? Chello gaat via de tv kabel toch en levert internet toch? Ik ben echt compleet lost en hoop dat haar advocaat het nog wel allemaal door heeft..

I.i.g. is het openmaken van die kastjes verboden. Ook al staat hij op het terrein van de buren, hij is niet van de buren en hun toezegging betekent niets. Omdat het illegaal is zal niemand op GoT je hiermee helpen.

9800x3d

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Dan zal echt UPC het op moeten lossen. als je wel tv en radio hebt moet het gaan werken. Internet gaat met een lagere frequentie over de zelfde kabels. Heb je de laatste tijd misschien ook last van ruis op de tv, en dan met name de lagere zenders?

Heb je de mogelijkheid om wat te verzenden naar het netwerk? dus brandt het send lampje (er vanuitgaan de dat je een EuroDocsis motorolamodem hebt).

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Tsja, echt legaal is dit niet lijkt me :X

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.