Toon posts:

Een nieuwe digitale camera

Pagina: 1
Acties:
  • 33 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben al een jaar of 8 webdesigner en grafisch ontwerper en werk veel met foto's. Voor webdesign op relatief lage resolutie maar voor drukwerk heb ik toch wel foto's op groot formaat (A4, A3, of nog meer) nodig. Nu wil ik zelf een digitale camera gaan kopen, maar wel echt goed foto's kunnen maken. Ik geef liever nu aardig wat geld uit aan een camera die lang mee gaat.

Mijn budget is ergens tussen de € 1000,- en € 1500,- en zelf ben ik nogal geinteresseerd in de Canon EOS serie (digitale spiegelreflex). Nu vraag ik mij af: is de 300D een goed model of kan je beter voor een ander model gaan? Of zijn er nog andere merken die binnen mijn budget zeer hoge kwaliteit kunnen leveren?

• flashin
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
Nikon D70 € 805,-
Canon 10D € 1049,-

300D (kit) zit eigenlijk al een beetje onder dat budget ;)

Je kunt idd naar de 300D kijken en goed investeren in wat lenzen, of een 10D kopen en wat minder investeren.

Ik denk persoonlijk dat voor jouw doeleinden een 300D meer dan genoeg is :)

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

Beter een 300D met goede L lenzen (primes!) dan een 20D met een cheapo zoom lens.

En ja, het is heel normaal om (veel?) meer uit te geven aan je lenzen dan aan je camera body. De body is gewoon het opvangmedium voor het licht - de echte kwaliteit van de opnamen (scherpte, contrast, kleurverloop, bokeh) wordt bepaald door de lens.

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
De Nikon D70 zou ik zeker niet overslaan, erg mooie camera voor relatief weinig geld (1000 euro is nog altijd veel geld nml ;))

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 02-02 14:03

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Waarom is: Nieuwe Camera gesloten en deze niet ?
Deze past toch perfect thuis in: [rml][ discussie] budget / start-dSLR, welke te kiezen?[/rml]

Of is dat heel scheef gedacht van mij ?

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Nee, had ik gewoon even niet aan gedacht :)

Hier dus verder :) Staan ook al meer aankooptips in :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.