Geen kleuren beeld op TV-OUT met Hercules 4000XT

Pagina: 1
Acties:

• AMDathlonxp
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20-06-2024
Ik heb hier een Pentium 2 400Mhz ingericht met een Hercules 4000XT kaart met TV-OUT.

Nu heb ik de TV daarop aangesloten, en krijg gewoon geel kleuren beeld. Gewoon zwart/wit beeld. Als ik gewoon naar een zender op TV kijk is het wel kleur, maar op de PC niet. Als ik naar "beeldscherm" toe ga, en dan op "instellingen" klik en dan weer op geavanceerd klik. Dan kan ik klikken op een tabblad TV-OUT. Daar is in ter stellen: Brightness, Contract, Flicker Filter, Gamma Correction.
Maar als ik met die instellingen rommel krijg ik gewoon geen kleuren beeld.

Vroeger heeft die met een nVidia Geforce MX 440 altijd goed gewerkt, maar als ik zo een ff ged terug denk heb ik wel kleurenmbeeld gehad met deze hercules kaart.

Ik heb de laatste drivers gedownload op de website, maar die helpen dus niet :(

Weet iemand wat hieraan te doen valt?

• boiert
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 25-06-2024
Probeer eens opnieuw op te starten :P
Maar, serieus, kijk hoe je de tv heb aangesloten (svideo of composite) en zet de instelling in de driver dan hetzelfde.

• dajappie
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:37
Al eens gekeken in de grote TV-Out FAQ? http://gathering.tweakers...st_messages/482538#zwartw

• AMDathlonxp
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20-06-2024
opnieuw opstarten helpt niet.

-Ik gebruik een S-video kabel (altijd al gebruikt).
-Staat op PAL
-Ik heb de vorige kabel gebruikt die altijd heb gebruikt.
-TV ondersteunt het ja :)
-Kabels zijn goed aangesloten.

Maja. nog steeds zwart beeld :(

• dajappie
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:37
Mijn GeForce3 heeft ook S-Video TV-Out en zit via een Scart-verloopje in de TV. Gebruik TV-Tool om de boel daadwerkelijk op het scherm te krijgen en die staat raar maar waar op composiet want anders is het Z/W. Misschien eens proberen.