Aureal & Via KX133

Pagina: 1
Acties:

• Flexx
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-08 19:37

Flexx

This side up

Topicstarter
Ik zit hier met een Asus K7V en een Diamond Monstersound MX300 (A3D 2.0). Als ik die MX300 in mijn PC doe, maakt niet uit welk PCI slot dan loopt mijn PC vast zodra ik een OpenGL of D3D game run. haal ik hem eruit doet alles het weer perfect.
Ik heb al een voor 1 de PCI kaarten erin gedaan om zo te zien welke de error geeft, maar ik hoef die MX300 er maar in te doen of niks werkt meer.

Komt dit doordat de Aureal Chip niet compatible is met de Via KX133 Chip ?

En zijn er wel A3D 2.0 kaarten die wel met mijn mobo werken ?

• slownera
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-12-2025
Ik heb zelf een A7V met een diamond MX300 die werkt gewoon prima, gebruik daar de 2048 drivers (zijn volgens mij de laatste voordat ze failliet gingen).
Daarnaast via4in1_4.25a drivers.
Maar ik weet niet of het chipset afhankelijk is KX133 t.o.v. KT133.

Misschien je bios updaten? Vreemd dat ie raar doet bij elke PCI-slot.

Succes zou ik zeggen.

• Flexx

Flexx

This side up

Topicstarter
Ik gebruik ook die 2048 drivers en de laatste Via Drivers, maar hij blijft moeilijk doen.

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
wij hebben ooit eens een mx 300 aangeschaft...
en hem weer terug gestuurd omdat dat tyfus ding in zo'n beetje elke configuratie bron fouten had en irq conflicten en weet ik veel wat. een sb live 1024 er in en die deed het wel. dan kan je lang gaan zitten kloten, maar als die het wel gewoon doet en die diamond niet dan denk ik ook van wat een klote kaart. en niet in 1 pc maar in VEEL pc's deed ie vaag.

Verwijderd

Persoonlijk ben ik heel erg gek op mn vortex2 kaart :) ik heb een ali chipset met een terratec xlerate pro. no probs :D
k komen we bij jou prob. ik heb al es op terratec.co.uk gekeken (stom toevallig :)
en zag daar dat de vortex 2 chipset inderdaad in sommige gevallen niet goed of helemaal niet werkt met sommige via133 chipsets die mx heeft dezelfde chip vandaar je probleem dit owrdt ook officieel erkend dus.

• Flexx

Flexx

This side up

Topicstarter
Dus toch die VIA chip. Dan w8 ik wel totdat ik een Mobo heb die het wel doet met die MX300. Als je eenmaal een A3D junky bent wil je niets anders.

Verwijderd

zet eens memory 15M-16M aan in de bios zo zou het moeten werken.

zou ou het moeten werken ik heb zelf een da ABIT KA7 met een xitel storm. ook met een vortex 2 en die werkt goed
Pagina: 1