Toon posts:

Is er een router die WEL goed werkt met emule?

Pagina: 1
Acties:
  • 843 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoiz iedereen,

Een jaartje geleden kocht ik mij een Us robotics router, USr 8000a , geloof ik.

Op zich een degelijke router, met net als vele routers bezwijkt hij onder de vele connecties die programma' s als emule en edonky maken.

Ik heb een uurtje rondgezocht op het forum, er zijn blijkbaar erg veel mensen die onder dit probleem te lijden hebben. Zelfs mensen met een dure Draytek router.

De hamvraag is nu welke router kan dit aan? De winkel waar ik de router kocht wou hem niet terugnemen, er is geen defect aan luidde het aldaar.

Volgende maand stap ik over van kabel internet naar Adsl, en daarvoor moet ik dus terug een router, ik wil absoluut een miskoop vermijden.

Als er dus Tweakers zijn met een degelijke router. Laat het me weten

Alvast bedankt!! _/-\o_

• GeforceDDQ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-04 12:22
Ik heb persoonlijk nog nooit een probleem gehad met mijn Linksys WRT54G.
Maar ik denk dat jou instellingen verkeerd staan. Probeer eens iets minder connections pet minuut :)

301SQN

Verwijderd

Topicstarter
GeforceDDQ schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 17:14:
Ik heb persoonlijk nog nooit een probleem gehad met mijn Linksys WRT54G.
Maar ik denk dat jou instellingen verkeerd staan. Probeer eens iets minder connections pet minuut :)
Geloof me ik heb alles geprobeerd :9 . Het routertje kan het gewoon niet aan :)

Ik heb al wel iets gelezen over minder bekende (duurdere mss) routers van planet en level one.
Maar deze lijken niet courant te koop. Het heeft iets te maken met NAT tabellen die vollopen (lees ik vaak)

Het ding mag tot 150-200 euro kosten zolang het maar niet lastig doet :p

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Je moet gewoon het aantal connecties omlaag zetten, als ik meer dan 255 connecties heb gaat mijn ST home ook over de zeik, maar als ik hem op 255 zet niet.

Dan zit eMule wel een hele tijd tegen zijn max. connecties aan, maar dat kan ik voorkomen door tijdelijk minder bronnen per bestand toe te staan, en als aantal connecties permanent weer onder de 255 zakt het aantal bronnen weer opschroeven.

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

• El Cid
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 17:17:
[...]

Het ding mag tot 150-200 euro kosten zolang het maar niet lastig doet :p
Je kan voor dat bedrag ook een geweldige OpenBSD-doos bouwen van wat oude hardware. Die kan het zeker aan. Heb je ook nog eens een geweldige firewall en traffic-shaper zodat je bij het gamen geen last hebt van downloads. Vereist wel wat handigheid, maar dan heb je wel wat. Thuis doe ik het ook zo, en wil niks anders meer.

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:41
Hier nog een Linksys WRT54G gebruiker. Mijn router bezwijkt ook nooit door eMule ofzo. Echt ideaal apparaat. Ik heb hem nu al anderhalf jaar.

Een vriend van mij heeft een Vigor 2200E. Die is al 4 jaar oud en die doet het trouwens ook prima.

[ Voor 27% gewijzigd door tiguan op 22-01-2005 17:27 ]

Verwijderd

Wannapuf schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 17:21:
Hier nog een Linksys WRT54G gebruiker. Mijn router bezwijkt ook nooit door eMule ofzo. Echt ideaal apparaat. Ik heb hem nu al anderhalf jaar.
Hier nog een WRT-er... inderdaad, perfect ding, nooit problemen mee gehad, niet met eMule, niet met andere zooi. Misschien een aanrader =) Nooit problemen oid met teveel verbindingen... =/ Hoe meer hoe beter :Y)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2005 17:23 ]

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-04 05:32
Ikzelf heb de Vigor2600 (annex A) en als ik bij eMule kijk zie ik wel ietsie meer als 255 max connecties.

Max 600 bronnen per bestand
Max 500 verbindingen.

Nooit problemen mee. Daar komt bij dat het een prima router (incl modem) is, draait prima :).

• w0ndersp00n
  • Laatst online: 06-12-2025
Mijn SMC 7004VBR werkte out of the box gewoon goed met eMule. Zelfs wanneer de ingebouwde firewall is ingeschakeld, zijn er geen problemen.

I declare myself to be in physical and mental condition to view sexually explicit adult-oriented material without psychological damage to myself

• Booster
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 27-04 21:34

Booster

Superuser

Je moet in eMule het max. aantal connecties omlaag schroeven. Ik heb zelf zelden meer dan 100 actieve connecties nodig voor eMule. Max sources is veel belangrijker.

eMule hoeft niet met iedere source een actieve connectie te onderhouden, slechts af en toe.

Mijn Asus WL500-G wireless router kan dat prima aan :)

The cake is a lie | The Borealis awaits...

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-04 22:07

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Mijn Sitecom DC-202 (laatste nieuwe model) heeft nergens problemen mee, en dat is niet zo'n dure. :P

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• Daos
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Weet je zeker dat het de router is. Bij mij loopt juist de kabelmodem (van Thompson) vast.

Mijn router is linksys BEFSR41.

Verwijderd

Topicstarter
El Cid schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 17:20:
[...]

Je kan voor dat bedrag ook een geweldige OpenBSD-doos bouwen van wat oude hardware. Die kan het zeker aan. Heb je ook nog eens een geweldige firewall en traffic-shaper zodat je bij het gamen geen last hebt van downloads. Vereist wel wat handigheid, maar dan heb je wel wat. Thuis doe ik het ook zo, en wil niks anders meer.
Eens even over gedacht, maar dan moet er weer een pc vaak aanstaan. Heb wel een oude pentium 2 die wsl niet al te veel verbruikt. Zou dat ding al volstaan?

Eigelijk nog wel liever een router. Mijn ouders willen vast geen bormmende pc in de woonkamer net naast de tv :9

• analog_
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
ik heb een smoothwalletje :) heeft ook nooit nergens problemen van . Mijne is een pentium200mhz , 128mb , 3com 10/100 en intel 10/100 en 1 gieg hd'tje.

Verwijderd

Topicstarter
Daos schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 17:27:
Weet je zeker dat het de router is. Bij mij loopt juist de kabelmodem (van Thompson) vast.

Mijn router is linksys BEFSR41.
Jep want nu zit er gewoon een Hubje tussen, of switch. Kan er niet metteen welke het nou weer is.
De modem loopt helemaal niet vast.

We emulen hier trouwens met 2 computers :)

Verwijderd

Ik heb (had) hier op 3 computers eMule draaien, router een WL500-g, liep prima :)

Verwijderd

Topicstarter
Hehe zou ik van een verkoper kunnen eisen dat hij het apparaat terugneemt als het vastloopt door te veel connecties?

Over alle routers die de mensen hier aanhalen hoor ik goede en slechte dingen...Kiezen wordt echt niet makkelijk 8)7

Verwijderd

Topicstarter
-NMe- schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 17:26:
Mijn Sitecom DC-202 (laatste nieuwe model) heeft nergens problemen mee, en dat is niet zo'n dure. :P
Het zou immiddels kunnen dat de nieuwere routers hier op voorzien zijn. Iemand ervaring met een planet router, lijkt me een degelijk ding . Mijn vrindin heeft er eentje en buiten de wat moeilijke configuratie is er op pakweg een half jaar nog geen enkele (merkbare) vastloper geweest.

• Countess
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15-02 21:00
El Cid schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 17:20:

Je kan voor dat bedrag ook een geweldige OpenBSD-doos bouwen van wat oude hardware.
oude hardware? voor 150-200E kan je van nieuwe hardware een router bouwen.
laatst nog een gemaakt voor 60 euro (ex HDD) met een duron en sd-ddr bordje(en debian linux maar dat doet er fff niet toe)

enige nadeel is dat je het dan zelf moet configureren natuurlijk

voordeel is dan weer dat je dan op die router emule kan draaien (de linux variant dan) ipv op je eigen computer waardoor je 24/7 online bent of s'avond je eigen computer uit kan zetten.

[ Voor 18% gewijzigd door Countess op 22-01-2005 17:46 ]

mijn spelling is niet best, maar wel beter als je haar. ga jij je ook verbeelden dat mensen rare dingen over je spelling gaan zeggen als hun haar er niet uit ziet? andrelon helpt!

• fractal
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-06-2021
Ik ben ooit met een Sweex router begonnen en die ging totaal over zijn nek door teveel connecties van mlDonkey op een Gentoo machine achter de router. Hoe meer files / connecties ik tegelijk aanzette hoe eerder de router onderuit ging. Perfect reproduceerbaar :-)
Toen een 3COM OfficeConnect type 3C857 ervoor in de plaats gezet en nooit meer een vastloper gehad en ik maak het rustig heel dol met mlDonkey met een paar honderd files tegelijk zodat de 3COM eens in zijn log zette dat de grens met 1024 coonecties wel bereikt was <g>

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 29-04 16:37
Mijn ZyXel router heeft tot nu toe allers overleefd, alleen hij heeft een brakke TCP NAT... Wel goede UDP :?

|>

Verwijderd

Topicstarter
Simon schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 17:49:
Mijn ZyXel router heeft tot nu toe allers overleefd, alleen hij heeft een brakke TCP NAT... Wel goede UDP :?
Zylex is inderdaad een goed merk. Waar ik deze dagen het meeste goede dingen over lees zijn de volgende merken:

Zylex
Tornado
Draytek (maar ook veel slechte dingen over deze router)

• stefan001
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-04 11:34
ik heb een e-tech adsl modem-router. Soms kan ik ineens niet meer op internet (firefox) (met geen enkele computer) maar shareaza blijft wel gewoon downloaden....

Uit- en aanzetten van de router is de oplossing. Heb ik nu het probleem gevonden :?

[ Voor 20% gewijzigd door stefan001 op 22-01-2005 18:09 ]

Verwijderd

Topicstarter
stefan001 schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 18:08:
ik heb een e-tech adsl modem-router. Soms kan ik ineens niet meer op internet (firefox) (met geen enkele computer) maar shareaza blijft wel gewoon downloaden....

Uit- en aanzetten van de router is de oplossing. Heb ik nu het probleem gevonden :?
Jep hoogst wsl is het dat...P2p die de NAT tabellen laat vollopen =>router loopt vast =>enige oplossing is het ding resetten

Daarom wil ik er 1tje die ABSOLUUT zeker deze load aankan. Aangezien ik mijn pc wek via WOL en dergelijke (moet vaak aan mijn gegevens raken ivm school) moet ik steeds een stabiele router hebben. Als andere mensen hier met emule bezig zijn mag de router het niet opgeven...

Mss moet ik naar professionele (re) routers gaan...als die bestaan onder 200 euro tenminste

• Tijntje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 28-04 15:27

Tijntje

Hello?!

Ik heb zelf de Netgear FM114 ideaal ding. Heb zelf Emule draaien en nog nooit problemen gehad. Ik had hier voor een edimax en dat was doffe ellende. Als je vragen hebt of aanvullende info hoor ik het wel.

[ Voor 16% gewijzigd door Tijntje op 22-01-2005 18:19 ]

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Mijn SpeedTouch 510 (KPN Multi-PC modem) heeft met eMule op 600 connecties en nog een losse Bittorrent geen problemen. Mijn Draytek Vigor 2200E (oudje dus) had in ieder geval met eMule ook nooit problemen.

Ik heb wel slechte ervaringen met Belkin routers, die van mijn huisgenoot lag na 10 minuten eMulen al op z'n rug :)

Verwijderd

Bigs schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 18:26:
Mijn Draytek Vigor 2200E (oudje dus) had in ieder geval met eMule ook nooit problemen.
Ik heb een 2200X gehad en nu een Vigor 2900. Hoewel ze niet vastlopen geven P2P programma's (mldonkey hier) wel degelijk problemen. De NAT tabel loopt vol en minder actieve (IMAP, SSH) connecties worden gedropt....

Ik zoek eigenlijk een NAT router met een instelbaar maximum, of anders iets van 32000 connecties of zo...

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 18:31:
[...]

Ik heb een 2200X gehad en nu een Vigor 2900. Hoewel ze niet vastlopen geven P2P programma's (mldonkey hier) wel degelijk problemen. De NAT tabel loopt vol en minder actieve (IMAP, SSH) connecties worden gedropt....

Ik zoek eigenlijk een NAT router met een instelbaar maximum, of anders iets van 32000 connecties of zo...
Uhu ik ook :) Of die tabel automatisch legen voor zover dat gaat...Zoals ik al zei vind ik planet routers goed; maar daar emule ik maar met 1 computer...Er moeten toch routers zijn die speciaal gericht zijn op deze doelgroep?

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-04 13:57

Bergen

Spellingscontroleur

Mijn softwarerouter, een ouwe P233 met 16 MB, met daarop Smoothwall geinstalleerd, heeft nergens last van!

• soganta
  • Laatst online: 29-04 12:20
Verwijderd schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 18:15:
Daarom wil ik er 1tje die ABSOLUUT zeker deze load aankan. Aangezien ik mijn pc wek via WOL en dergelijke (moet vaak aan mijn gegevens raken ivm school) moet ik steeds een stabiele router hebben. Als andere mensen hier met emule bezig zijn mag de router het niet opgeven...

Mss moet ik naar professionele (re) routers gaan...als die bestaan onder 200 euro tenminste
Heb hier een Cisco SOHO91, een van de goedkoopste Cisco's (280 euro) en uiteraard nooit problemen met Emule en bovendien is het max. aantal NAT sessions per host te specificeren. Er is ook een ADSL versie hiervan; de SOHO97, kost iets van 325 euro maar doe dit alleen als je of al verstand hebt van Cisco of tijd/zin hebt je erin te verdiepen anders heb je er weinig aan.

Verwijderd

E-tech router via zonnet besteld loopt prima met e-mule nooit geen problemen gehad

• plakbandrol
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-02 12:36
ik heb een SMC routertje gehad en die moest ik ook regelmatig resetten nadat hij geen verbinding meer gaf, ik weet niet of dat door teveel connecties kwam, maar zal best goed kunnen aangezien ik altijd dc++ heb draaien, in het begin moest ik hem 1x in enkele maanden resetten en later werd dit 1x per paar dagen.
Ik heb nu een US robotics router gekocht maar die heb ik inmiddels ook al 2x moeten resetten, schijnbaar hebben al die dingen dat..

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:01
DrayTek Vigor 2600/2000Plus flashen naar de laatste firmware, dan kunnen ze het allemaal aan :)..

ja, ik heb beide routers, en beiden hebben ze heeeeeeel wat eMule verkeer afgehandeld... max connecties @ 500, max nieuwe verbindingen per 5 seconde 50.. :D

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 18:54:
Uhu ik ook :) Of die tabel automatisch legen voor zover dat gaat...Zoals ik al zei vind ik planet routers goed; maar daar emule ik maar met 1 computer...Er moeten toch routers zijn die speciaal gericht zijn op deze doelgroep?
Dat doen ze ook wel maar dan gooien ze de LRU (least recently used) connectie eruit en dat is dan m'n SSH of IMAP connectie en die wilde ik juist houden!

Ik draai trouwens de laatste firmware :(

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2005 19:46 ]

• M55
  • Niet online

M55

Ik zou of die oude P2 als router gaan gebruiken, of een Linksys WRT54G(S) wifi router
deze router is echt goed, zit ook QoS op. Tevens zijn vele alternatieve firmwares voor te vinden die nog meer opties aanbieden (er draait namelijk gewoon linux op)

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Ik heb hier sinds een paar dagen een WRT54G er bij en het werkt perfect, apparaatje draait op linux dus je kan leuk met iptables en ebtables regeltjes instellen :)
En als modem heb ik een Zyxel Prestige P650R-31, die is overigens ook nog nooit vastgelopen, hoe zwaar ie het ook had (4000 verbindingen volgens netstat :P)

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

• stefan001
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-04 11:34
Verwijderd schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 18:15:
Dan is het misschien handig om die files op je server te zetten, en die te gebruiken als router :)

Verwijderd

de SMC 7004BR doet het goed. geen problemen gehad
maar de SMC7204 annex A neem je beter nie. beperkte NAT.

maar de SMC7004BR had geen adsl onboard, dus heb dan maar de twee met elkaar verbonden via PPOE (? spelling?) en laat m'n SMC7004 BR het routerwerk doen.
sindsdien geen problemen. enkel crappy upload bij belgacom.

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:57
Worado schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 17:23:
Mijn SMC 7004VBR werkte out of the box gewoon goed met eMule. Zelfs wanneer de ingebouwde firewall is ingeschakeld, zijn er geen problemen.
das vreemd, want ik heb ook een SMC7004VBR, en die klapt er de hele tijduit met emule, al zet ik het max aantal connecties op 20.

PSN: DutchTrickle PVoutput

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 18:54:
[...]

het probleem is echter het geheugen van de routers. Die NATtabel is ook beperkt door het geheugen hé. Je let daar pas beter op. of een pc met smoothwall installeren. hoe meer geheugen hoe beter. een 486 met 64mb edoram is goekoop en te vinden en verbruikt niet te veel.
anders een VIA cpu nemen met zo'n mobo en wat sdram, kost je +- 300 euro, maar werkt gewoon super met smoothwall.

anders koop je een goeie firewall met apparte oplossing van een modem. zo scheid je de twee, geheugen zat.
ik lees hier da de Zyxel Prestige P650R-31 goed is, lus die door naar een pc (lees: smoothwall) of naar een goede router, met niet te veel functies, en je hebt twee maal geheugen, twee maal minder kans op problemen.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2005 20:00 ]

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:51
mijn vigor 2300 nooit probelemen. ook niet als ik emule oid op de max gooi

CISSP! Drop your encryption keys!

• HyperDevil
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-12-2025
Ik gebruik nu al 3 jaar een Unex IS050P router, kan makkelijk 5 a 6 emules draaien zonder problemen.
Ik weet toevallig dat het een kleine linux machietje is, je kan alles via telnet en http installen.
SNMP is mogelijk ook VPN bridges.
Ik kocht deze router toen voor €90.

Verwijderd

laurens0619 schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 20:01:
mijn vigor 2300 nooit probelemen. ook niet als ik emule oid op de max gooi
Als je alleen POP3 en HTTP gebruikt zoals de meeste mensen heb je ook geen echte problemen.

Zo'n PC als router is best leuk, maar mijn Vigor hangt in m'n meterkast en dat is met een PC toch weer een stuk lastiger...

• laurens0619
  • Laatst online: 20:51
hoe kom jij bij pop3 en http gebruik? ikhad het over p2p gebruik met normale waardes emule OF de volle waardes bij emule of torrent

CISSP! Drop your encryption keys!

Verwijderd

Topicstarter
plakbandrol schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 19:32:

Ik heb nu een US robotics router gekocht maar die heb ik inmiddels ook al 2x moeten resetten, schijnbaar hebben al die dingen dat..
Ik moest mijn USR meermaals per dag resetten, soms 2 keer per uur. Die hebben het echt ZEER erg :(

Verwijderd

laurens0619 schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 22:06:
hoe kom jij bij pop3 en http gebruik? ikhad het over p2p gebruik met normale waardes emule OF de volle waardes bij emule of torrent
Ik neem aan dat er weinig mensen zijn die alleen P2P over hun lijn draaien.

Mijn punt is dat die Drayteks problemen geven als je lang openstaande TCP connecties hebt zoals bijv. IMAP en SSH. Die worden dan geregeld verbroken. Als je alleen (buiten P2P) pop3 en http gebruikt (zoals de meeste mensen) heb je daar geen last van en je P2P applicatie draait ook gewoon door.

O ja, MSN verbindingen worden ook geregeld verbroken. Je denkt dan online te zijn tot je iets wilt tikken, dan blijk je ineens offline te zijn. :(

Verwijderd

Topicstarter
soganta schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 19:14:
[...]

Heb hier een Cisco SOHO91, een van de goedkoopste Cisco's (280 euro) en uiteraard nooit problemen met Emule en bovendien is het max. aantal NAT sessions per host te specificeren. Er is ook een ADSL versie hiervan; de SOHO97, kost iets van 325 euro maar doe dit alleen als je of al verstand hebt van Cisco of tijd/zin hebt je erin te verdiepen anders heb je er weinig aan.
Verstand van Cisco...eum niet speciaal. Ik kan wel een router degelijk configureren. Zijn Cisco routers echt veel moeilijker te configuren? Voor een router van dat kaliber verwacht ik wel veel:

- support voor DynDNS
- remote inloggen en pc booten VIA de router (router stuurt de WOL packetjes)
- het emailen van logs, of het uploaden van logs
- intrusion dectection...
- instellen van meerdere DMZ hosts

Zal eens proberen de specificaties van deze router op te zoeken. Bedankt voor de tip :)

Verwijderd

Topicstarter
SyS_ErroR schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 19:40:
DrayTek Vigor 2600/2000Plus flashen naar de laatste firmware, dan kunnen ze het allemaal aan :)..

ja, ik heb beide routers, en beiden hebben ze heeeeeeel wat eMule verkeer afgehandeld... max connecties @ 500, max nieuwe verbindingen per 5 seconde 50.. :D
Mijn provider leverd de modem (Voice over dsl modem) ik moet er dus enkel nog een router aanhangen, dus ik moet voor de 2900 gaan in dat geval (veronderstel ik)

Of die serie ook even stabiel is heb ik het raden naar:-)

Verwijderd

Topicstarter
Tijntje schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 18:18:
Ik heb zelf de Netgear FM114 ideaal ding. Heb zelf Emule draaien en nog nooit problemen gehad. Ik had hier voor een edimax en dat was doffe ellende. Als je vragen hebt of aanvullende info hoor ik het wel.
Ik ga zoveel mogelijk info over alle routers opzoeken. Het wordt een moeilijke keuze.

Belkin en USR vallen al zeker uit de boot, linksys lijkt me ook riskant...

Voor de rest heb ik nog een boel merken te onderzoeken

toch leuk een hobby :9

Verwijderd

Ik gebruik Winroute Pro i.c.m. een USB ADSL modem. Werkt echt perfect. Volgens mij kan het aantal connecties met Winroute willekeurig groot worden (je moet daarvoor wel een waarde van een registersleutel wijzigen).

Verwijderd

Topicstarter
Wil nog even zeggen dat ik allezins voorlopig een pc die als router moet dienen uitsluit.

Een softwarematige oplossing vind ik ook maar niets...

Ik heb van vele mensen al nuttige tips gelezen en gekregen en ik zie het ongeveer als volgt:

Mogelijke kandidaat goede routers: (niet in een bepaalde voorkeur volgorde)

Standaard consumenten modellen

Draytek
Planet
Netgear
3com
Zylex
Tornado (nog niet tegengekomen =>niet populair?)

Twijfel gevallen:

Linksys (lijkt me riskant)
Sitecom?

Uitgesloten

Sweex
E-tech
Speedtouch
SMC
USR
Belkin
Professionele modellen

Cisco
Level one (wie kent deze?)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2005 23:14 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 19:57:
[...]

het probleem is echter het geheugen van de routers. Die NATtabel is ook beperkt door het geheugen hé. Je let daar pas beter op. of een pc met smoothwall installeren. hoe meer geheugen hoe beter. een 486 met 64mb edoram is goekoop en te vinden en verbruikt niet te veel.
anders een VIA cpu nemen met zo'n mobo en wat sdram, kost je +- 300 euro, maar werkt gewoon super met smoothwall.

anders koop je een goeie firewall met apparte oplossing van een modem. zo scheid je de twee, geheugen zat.
ik lees hier da de Zyxel Prestige P650R-31 goed is, lus die door naar een pc (lees: smoothwall) of naar een goede router, met niet te veel functies, en je hebt twee maal geheugen, twee maal minder kans op problemen.
Toevallig gaat de provider de modem leveren, een Copperjet 816 van Allied data. Zo moet ik nog enkel de router uitkizen :) Veel geheugen = goed idee ;)

Dat doorlussen lijkt me om problemen vragen eigelijk.

• Wolfboy
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Verwijderd schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 23:10:
[knip]
ZylexZyxel
[knip]
Linksys (lijkt me riskant)
[knip]
Professionele modellen

Cisco
Level one (wie kent deze?)
Wat is er dan riskant aan Linksys eigenlijk?
(ik heb mijn apparaatje dan nog maar zeer kort maar tot nu toe doet hij het prima)

En die Cisco apparaten, ik heb weleens met zo'n Cisco ADSL router gewerkt en ik vond het een prima ding maar als je niet weet welke commando's je in moet voeren dan heb je er iig niets aan.
Ik hoop dus dat je CCNA hebt ;)
Daarbij zijn die dingen ook nog eens stervensduur, ik zou eerder voor een Zyxel gaan als je het gewoon simpel en goed wilt houden.
Of een Draytek als je ook nog veel features wil hebben.

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

• neh
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:48

neh

Verwijderd schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 22:48:
[...]

Ik kan wel een router degelijk configureren. Zijn Cisco routers echt veel moeilijker te configuren? Voor een router van dat kaliber verwacht ik wel veel:

- support voor DynDNS

Zal eens proberen de specificaties van deze router op te zoeken. Bedankt voor de tip :)
Ja dat zijn ze. Overschat jezelf nou niet en laat die cisco lekker links liggen.

Ik verwacht van een router van dat kaliber bijvoorbeeld alles behalve DynDNS support. Dat is bij wijze van spreke hetzelfde als MP3 functionaliteit op een DVD speler :P

XT, 640K ram, 20 MB harddisk, MS-DOS 4.0...

• TRASH_LORD
  • Laatst online: 14-04 08:57
Ik gebruik een DrayTek Vigor 2900 router en geen problemen. Max. aantal connections ingesteld op 250.
link naar specs router

• soganta
  • Laatst online: 29-04 12:20
Verwijderd schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 22:48:
[...]
Verstand van Cisco...eum niet speciaal. Ik kan wel een router degelijk configureren. Zijn Cisco routers echt veel moeilijker te configuren? Voor een router van dat kaliber verwacht ik wel veel:

- support voor DynDNS

- DynDNS alleen met recente IOS;
- Remote inloggen gaat wel maar router kan volgens mij geen WOL packets sturen;
- Emailen/uploaden van logs ook niet, wel syslog en interne buffer voor logs;
- Ja dat wel;
- DMZ alleen met recente IOS.

Verwijderd

TRASH_LORD schreef op zondag 23 januari 2005 @ 00:41:
Ik gebruik een DrayTek Vigor 2900 router en geen problemen. Max. aantal connections ingesteld op 250.
link naar specs router
Ik heb mijn mldonkey op 400 connections en 200 concurrent downloads staan.

Het (telnet) show session command geeft:
code:
1
2
3
4
> show session
% Maximum Session Number: 2500
% Maximum Session Usage: 2500
% Current Session Usage: 1716

Op dit moment is alles dus OK, maar eerder (Maximum usage)heeft hij alweer tegen de limiet aangezeten. Dat zijn de momenten dat MSN verbindingen uit gaan vallen. Liefst zou ik mijn mldonkey settings nog een stuk hoger zetten. Wat zijn nou 2500 verbindinkjes? Een tabel van 100 Kb of zo? Maak er dan een Meg van. Op een 8Mbit link moet dat toch kunnen...

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 23 januari 2005 @ 10:19:
[...]

Ik heb mijn mldonkey op 400 connections en 200 concurrent downloads staan.

Het (telnet) show session command geeft:
code:
1
2
3
4
> show session
% Maximum Session Number: 2500
% Maximum Session Usage: 2500
% Current Session Usage: 1716

Op dit moment is alles dus OK, maar eerder (Maximum usage)heeft hij alweer tegen de limiet aangezeten. Dat zijn de momenten dat MSN verbindingen uit gaan vallen. Liefst zou ik mijn mldonkey settings nog een stuk hoger zetten. Wat zijn nou 2500 verbindinkjes? Een tabel van 100 Kb of zo? Maak er dan een Meg van. Op een 8Mbit link moet dat toch kunnen...
Is is geen duidelijk antwoord op te vinden: ik zou dit doen:

ALS je nog eens een router koopt, zeg tegen de winkelier: hij moet heel veel connecties aankunnen, en vraag hem om cijfers. Kan hij deze niet geven zeg je: "goed, maar dan wil ik hem wel kunnen omruilen als hij niet voldoet, of mijn geld terug"

Mij hebben ze ook beetgenomen met men USR, ze RMA'en dat ding wel maar jammer genoeg is het gewoon een ongeschikte router voor zoveel connecties.

We hebben al veel meningen en ervaringen gehad van mensen maar heeft er nou niemand een Tornado, Planet of level one :9 ?

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 23 januari 2005 @ 10:32:
ALS je nog eens een router koopt, zeg tegen de winkelier: hij moet heel veel connecties aankunnen, en vraag hem om cijfers. Kan hij deze niet geven zeg je: "goed, maar dan wil ik hem wel kunnen omruilen als hij niet voldoet, of mijn geld terug"
Ja, ik was een beetje dom. Ik was op zich erg tevreden met die Vigor 2200x behalve dit probleempje dan. Ik verwachtte dat ze dat in die 4 of 5 jaar wel opgelost zouden hebben. Niet dus... Nou ja, ze zijn zich van het probleem enigszins bewust dus ik hoop dat als voldoende mensen gaan klagen ze de firmware aan gaan passen om grotere aantallen toe te laten.

Vroeger gebruikte ik mijn Linux server als router, maar als dat ding dan down was lag het hele netwerk eruit (vond mijn vriendin niet leuk) dus dan is zo'n vigortje wel handig.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 23 januari 2005 @ 10:42:
[...]

Ja, ik was een beetje dom. Ik was op zich erg tevreden met die Vigor 2200x behalve dit probleempje dan. Ik verwachtte dat ze dat in die 4 of 5 jaar wel opgelost zouden hebben. Niet dus... Nou ja, ze zijn zich van het probleem enigszins bewust dus ik hoop dat als voldoende mensen gaan klagen ze de firmware aan gaan passen om grotere aantallen toe te laten.

Vroeger gebruikte ik mijn Linux server als router, maar als dat ding dan down was lag het hele netwerk eruit (vond mijn vriendin niet leuk) dus dan is zo'n vigortje wel handig.
Ik was ook zo dom:-) ik betaalde meer als 100 euro aan mijn USR en die is nog veel minder goed als jouw Vigor. Je zou nu wel is gaan denken dat de fabrikanten hier op inspelen...

Na mijn examens krijg ik een nieuwe router (tenzij ik grandioos zak:p) Nu maar goed kiezen

Verwijderd

De sitecom DC-202 is geen twijfelgeval, maar is een go met recente firmware (gebruik hem zelf al twee jaar met Emule). Max 255 connecties. Crasht nooit meer. Gewoon goedkoop (ja ok, twee keer zo duur als een sweex, maar wat wil je) en goed.

Verwijderd

Nu heb ik niet alle posts gelezen, maar heeft iemand die dus problemen heeft met zijn router al eens een andere nic geprobeerd?
Er is voor mij duidelijk te zien dat er veel verschil is in het type netwerk kaart dat je gebruikt met je router.

Ik heb zelf een draytek 2500 (nieuwste firmware).
Als ik mijn pc direct op de router aansluit (Intel 10/100 82559) dan werkt dit dus echt gaar.
Doe ik een switch er tussen dan werkt deze super.

Hetzelfde met mijn 3com 905tx kaarten, deze doen het slechter dan mijn ovislink kaartjes.

Alleen de kaart in mijn server (HP NC3122) doet het goed op de router of op de switch.

Dit alle heb ik getest met
- speedtest
- Over kopieren van bestanden op het interne netwerk.
- Up en downloaden van en naar mijn werk
- 1 pc op interne netwerk
- Meerdere pc's op netwerk.

nu is de config
Inet <-> Router <-> Switch <-> PC's
^-------> Server

En op mijn server draait emule met
Max sources 500
Max connections 750

• El Martino
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-04 16:57

El Martino

Zo niet, dan toch.

Mijn Draytek 2200E ging ook standaard binnen een paar uur onderuit. Daarna een Freesco router op een oude PC gehad, maar dat lukte ook niet echt. Meestal was het binnen 18 a 20 uur mis. Nu heb ik al ruim anderhalf jaar een Netgear (type ben ik ff kwijt) en deze is in al die tijd nog nooit onderuit gegaan (met dezelfde eMule instellingen).

"To make a bad day worse, spend it wishing for the impossible", Calvin (Calvin & Hobbes)

Verwijderd

Topicstarter
El Martino schreef op zondag 23 januari 2005 @ 15:38:
Mijn Draytek 2200E ging ook standaard binnen een paar uur onderuit. Daarna een Freesco router op een oude PC gehad, maar dat lukte ook niet echt. Meestal was het binnen 18 a 20 uur mis. Nu heb ik al ruim anderhalf jaar een Netgear (type ben ik ff kwijt) en deze is in al die tijd nog nooit onderuit gegaan (met dezelfde eMule instellingen).
Over netgear heb ik mbt tot Emule nog niets slechts gelezen (denk ik toch). ff kijken of ik hem in men te onderzoeken lijstje heb :)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 23 januari 2005 @ 15:33:
Nu heb ik niet alle posts gelezen, maar heeft iemand die dus problemen heeft met zijn router al eens een andere nic geprobeerd?
Er is voor mij duidelijk te zien dat er veel verschil is in het type netwerk kaart dat je gebruikt met je router.

Ik heb zelf een draytek 2500 (nieuwste firmware).
Als ik mijn pc direct op de router aansluit (Intel 10/100 82559) dan werkt dit dus echt gaar.
Doe ik een switch er tussen dan werkt deze super.

En op mijn server draait emule met
Max sources 500
Max connections 750
Als ik je goed begrijp werkt de netwerkkaart in je pc NIET goed samen met je router, als je je pc rechtstreeks aansluit op je router?

Als je je router aansluit op een switch en zo naar je pc gaat werkt het wel goed?

Het zou wel eens kunnen... |:(

• huubhuub
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 07:14
Draytek 2200e hier en draai emule etc gewoon probleemloos.

Huub

Always bet on Huub

Verwijderd

IDD,

Ik heb diverse netwerk kaarten uitgeprobeerd met mijn router, en de uitslagen zijn verschillend.
Bij mij is het meer een combinatie van netwerkkaart / router die problemen veroorzaakt.

Nu zweer ik bij mijn draytek + elçheapo switch
Zowel intern en extern gaat het verkeer op max.

• Max|Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-04 09:18

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Draytek 2900G..nooit problemen gehad.
Anders moet je gewoon, zoals eerder aangegeven, de max connecties omlaag gooien naar bv. 200.

[ Voor 57% gewijzigd door Max|Burn op 23-01-2005 21:42 ]

ma ma ma ma ma macron one

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Linksys -> ik heb een model gehad, van rond de 80 euro en dzeze liet het na 2 uurtjes afweten
e-Tech -> zoals je zelf al aangeef, dit is geen optie..

ik heb mijn alcatel speedtuch home toen maar gelashed naar een pro en die doet het als een zonnetje..

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-04 02:38

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Verwijderd schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 17:12:
Volgende maand stap ik over van kabel internet naar Adsl, en daarvoor moet ik dus terug een router, ik wil absoluut een miskoop vermijden.
Bij adsl (kpn) krij je een speechtouch 510 met ingebouwde router. DIe van mij gaat dooit down, enkel door stroomuitval. Emule + bittorrent is geen probleem voor de router.

(oudere speedtouches, met name de speedtouch home gaat het niet altijd zo goed af)

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:32

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Speedtouch doet het goed met emule maar heeft weer andere problemen (bv vpn). Eigenlijk zie ik nooit routers die het niet goed doen met emule. Zelfs mijn e-tech van 25 euro doet het perfect.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Verwijderd

Topicstarter
leuk_he schreef op zondag 23 januari 2005 @ 21:59:
[...]

Bij adsl (kpn) krij je een speechtouch 510 met ingebouwde router. DIe van mij gaat dooit down, enkel door stroomuitval. Emule + bittorrent is geen probleem voor de router.

(oudere speedtouches, met name de speedtouch home gaat het niet altijd zo goed af)
Mijn kabelmodem die mijn pctjes (thuis) verbind met de switch werkt ook altijd prima. Maar zodra ik er mijn USR router tussenstop kan het ding de vele connecties niet meer aan. Bij mijn vrindin is er Adsl, dat gaat naar een Planet router met ingebouwde modem. Aangezien ik hier zeer vaak ben :9~ weet ik dat deze router slechts heel af en toe de verbinding verliest. Dit is wanneer de provider een nieuw ip toekent. Na een minuutje kan je dan weer verder internetten

Verwijderd

Ik had hetzelfde probleem met mijn E-Tech RTVP03, maar sinds afgelopen Zaterdag heb ik een Linksys WRT54G... Echt een aanrader! Helemaal geen problemen meer.. En ook helemaal geen spijt van mijn aankoop.

• rb338
  • Laatst online: 04-03 19:38
Nee da's een nuttige mededeling om een 2 maanden oud topic mee te schoppen :+

• Lekkerbek
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-03 07:30
www.ipcop.org ? Pentium 1 met 64 MB, 2 NIC's, 2 GB HDD en nooit gezeur.

heeft traffic-shaping en block-out traffic (leuk voor de buren) :-)

floppyfw is ook mooi, booten van een diskette, 486 = goed genoeg
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.