Toon posts:

Nieuwe mod mogelijkheid voor frontpage

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wat dachten jullie van een -1 pro windows mod?

Dan hoeven posts van mensen die VOOR windows zijn niet om valse redenen weg gemod te worden door users, maar kunnen ze gewoon posts wegmodden omdat ze tegen windows zijn.

Wel zo makkelijk.

Groeten Jeroen
ps: ik bedoel: waarom worden pro windows posts vaak weggemod door users, is daar niet iets tegen te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:27

crisp

Devver

Pixelated

Heeft niets met het forum te maken, dus naar Frontpage Algemeen ;)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04 12:48

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Lijkt me niet de bedoeling? Dan zou er ook een -1 pro Linux mod moeten komen en een -1 pro Sun Microsystems ofzo :?

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Het gaat niet om de mod mogelijkheden, het gaat om de instelling van de mensen die zo modden. Het omgekeerde gebeurd waarschijnlijk ook vaak genoeg.

Welk OS je favoriete OS is, zou niet uit mogen maken in het beoordelen van een post. Puur posts wegmodden die over 'het andere OS' (ongeacht welke kant je zelf kiest, als je al een kant kiest) gaan is gewoon kortzichtig. Valt weinig automatisch tegen te doen, tenzij de metamod bot het oppikt, omdat de post later weer +1 gegeven wordt.

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-10 22:10

MBV

-1 anti-windows en -1 anti-linux lijkt me de lading dekken. Moet je wel een +1 anti-windows en +1 anti-linux mogelijkheid maken, anders kan het gevecht niet worden voortgezet :P

Zonder gekheid: het blijft een feit dat mensen pro- of anti-windows zijn. Je kan nog zovaak roepen dat dat niet eerlijk is, maar doe er maar iets tegen. Het enige wat je kan doen is ze zelf een +1 ondergewaardeerd ofzo geven, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

MBV schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 17:02:
-1 anti-windows en -1 anti-linux lijkt me de lading dekken.
Mwah, ik kan ook zowel tegen Windows als Linux zijn, en bijv. pro-BeOS zijn. :)
Moet je wel een +1 anti-windows en +1 anti-linux mogelijkheid maken, anders kan het gevecht niet worden voortgezet :P
Een pro-Windows/Linux lijkt me dan wat meer netjes. :)
Zonder gekheid: het blijft een feit dat mensen pro- of anti-windows zijn. Je kan nog zovaak roepen dat dat niet eerlijk is, maar doe er maar iets tegen. Het enige wat je kan doen is ze zelf een +1 ondergewaardeerd ofzo geven, toch?
Zoals Voutloos ook al zegt, het modden moet in feite objectief zijn. :)

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
het modden moet in feite objectief zijn
Helaas is het niet zo, dat was wat ik bedoelde.. <Maar valt vrij weinig aan te doen, vooral omdat weinig mensen posts met een 0 score bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
crisp schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 16:58:
Heeft niets met het forum te maken, dus naar Frontpage Algemeen ;)
Heeft niets met de inhoudelijke kant van de frontpage te maken, dus naar Tweakers.net Moddereter Forum ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
Het modden op mening is een probleem wat al sinds jaar en dag voorkomt. Veel valt er niet tegen te doen. Mocht je van mening zijn dat een post verkeerd is gemod dan kun je het hier melden. We kunnen het dan bekijken en eventueel rechtzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

* Delerium denkt dat een -1 overbodig ook wel de lading dekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:04

LauPro

Prof Mierenneuke®

Is misschien -1 stemmingmakerij een optie? Die kan in alle gevallen de lading dekken imo. Ik erger me er namelijk wel aan dat je door -1 overgewaardeerd e.d. niet kan aangeven wat er daadwerkelijk mis is met een post, +1 Inzichtvol en -1 Troll doen dat wel. Nu valt men vaak terug op overbodig e.d. imo niet helemaal correct.

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superdeboer
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

Superdeboer

Sa-weee-tah

De termen 'inzichtvol' en 'troll' zijn tot op grote hoogte te objectiveren en te toetsen aan de modregels uit de FAQ. Met stemmingmakerij lijkt me dat al een stuk moeilijker, omdat er in het woord zelf al een min of meer ononderbouwd waardeoordeel besloten ligt.

-1 overbodig is dan voor zulke gevallen wél correct. Liever een minder goede omschrijving, dan een extra omschrijving die alsnog door voor- én tegenstanders wordt misbruikt en dus het probleem van modden op mening ook niet oplost.

When I write my code, only God and I know what it means. One week later, only God knows.
Hell yes it's a Cuban Cigar, but I'm not supporting their economy, I'm burning their fields.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-08-2022

KeX

* KeX denkt dat dit topic een baard langer dan die van Methusalem heeft en dat de huidige set mogelijkheden de lading afdoende dekt.

Elke extra mogelijkheid in het verleden geopperd heeft meer nadelen dan voordelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:34

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Verwijderd schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 18:11:

Helaas is het niet zo, dat was wat ik bedoelde.. <Maar valt vrij weinig aan te doen, vooral omdat weinig mensen posts met een 0 score bekijken.
Iedereen heeft moderatiepunten en kan zelf ook modereren, het is een feit dat er ook vaak verkeerd en op de verkeerde manier gemod wordt:
zowel omdat mensen een bepaalde mening specificeren waarmee andere het misschien 'niet' mee eens zijn, en daarom een -1 geven.
Maar ook de moderatoren die een +1 geven enkel en alleen omdat ze het toevallig eens zijn met een bepaalde post.

In een perfecte situatie kijkt een moderator gewoon ernaar hoe een post is opgezet, of er legitieme argumenten gebruikt worden, of hoe deze gebracht worden:
Op basis van zulke overwegingen schat en moderator in hoe zo'n post naar zijn mening beoordeeld zou moeten worden en wat voor een eindscore wat hem betreft redelijk zou zijn.

Het is juist essentieel dat er tegen de 'mismodders' ook mensen bezig zijn op een goede manier, om juist de mismoderaties te corrigeren, en die bereid zijn ook posts die te laag staan weer naar een rechtvaardig niveau te brengen, los ervan of ze het met de daarin geuitte mening wel of niet 'eens' zijn...

Volgens mij zijn overigens die meer bewuste moderatoren in de meerderheid, en daarnaast heeft men met de powerModeratie tools sowieso een mogelijkheid om duidelijk ge-'mismodde' reacties weer te herstellen naar een correct niveau:
daar om kun je zulke te laag of te hoog staande reactie ook altijd hier aangeven, zodat deze gecorrigeerd kunnen worden.

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Pagina: 1