Nieuwe 51 Cm TV

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 24-02 18:23
Hallo,

Voor op mn slaapkamer overweeg ik om een 51Cm TV aan te schaffen, 37 vind ik te klein en de anderen zijn te groot en te duur. Maar ik heb er weinig verstand van.

Ik heb me al een beetje verdiept op de site van o.a. BCC.

Voorbeelden van TV's die me wel aanstaan:

SHARP 21LF90S

Afbeeldingslocatie: http://www.bcc.nl/data/images/719/192858/21308.jpg

Specificaties:
Beeldscherm 55 cm
50 Hz
Vlakke beeldbuis
99 voorkeurzenders
Auto. instal.
Stereo
2 Ingebouwde speakers
2x3 watt
1 scartaansluiting
Extra AV aansluiting aan de Voorkant
1 Teletekst geheugens
Afstandsbediening
Kleur: zilver
Hoogte: 47 cm
Breedte: 59 cm
Diepte: 49 cm
Gewicht 25 kg

JVC AV21KT1S

Afbeeldingslocatie: http://www.bcc.nl/data/images/719/183750/17860.jpg

Specificaties:
Beeldscherm 55 cm
50 Hz
Conventionele beeldbuis
100 voorkeurzenders
Auto. instal.
Stereo
2 Ingebouwde speakers
2x6,5 watt
2 scartaansluitingen
Extra AV aansluiting aan de Voorkant
Geen opgave Teletekst geheugens
Timer
Afstandsbediening
Hoogte: 47,8 cm
Breedte: 61 cm
Diepte: 44,4 cm
Gewicht 20,5 kg

SAMSUNG CW21M063NS

Afbeeldingslocatie: http://www.bcc.nl/data/images/719/193855/cw21m063ns-21571.jpg

Specificaties:
Beeldscherm 55 cm
50 Hz
Vlakke beeldbuis
Auto. instal.
Stereo
2 Ingebouwde speakers
2x5 watt
2 scartaansluitingen
Extra AV aansluiting aan de Achterkant
Timer
Afstandsbediening
Hoogte: 48,1 cm
Breedte: 58,2 cm
Diepte: 45,6 cm
Gewicht 24 kg

Deze TV's liggen dus in de prijsklasse van 175 - 244 euro. Mijn doel is om voor €200 een flatscreen (platte buis) TV te kopen. Zijn deze dan wel goed, of kan ik beter een bolle buis halen ?

Doeleinden waarvoor ik de TV wil gebruiken zijn onder andere gewoon TV kijken, en DVD's en DivX kijken via de tv-out van mijn PC (Die is uitgerust met een 9700Pro)

Kortom, wat voor TV raden jullie mij aan ? En waar kan ik dan het beste terecht voor een TV ?
(zaken hier in de buurt: o.a. Mediamarkt, BCC, Harense Smid, Scheer en Foppen, It's, Expert)

Groeten NoepZor :)
(ja ik groet tweakers die me helpen altijd ;) )

De wijzen komen uit het Oosten!

• NoepZor
Niemand ?

• makje
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-02 14:05

makje

Professioneel prutser

Wow, wel een hele 131 minuten gewacht voordat je kickte....

Ikzelf ben niet echt op de hoogte van wat op dit moment de beste TV's zijn. Ik weet wel dat als ik nu een TV zou zoeken ik naar de Media Markt andere willekeurige grote witgoed winkels zou gaan en daar eens rustig alle tv's irl zou gaan bekijken.

Na zelf een eerste indruk gekregen te hebben zou ik me vervolgens eens lekker laten voorlichten door de verkopers bij die betreffende winkles en er dan nog eens een nachtje over slapen.

Kortom: heerlijk als een doodgewone consument gaan winkelen dus en dan de keuze maken. Beeldbuizen van zowel monitoren als tv's zou ik ALTIJD eerst zelf irl willen zien voordat ik er een koop.

9800x3d

• plotterotter
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 02-09-2020
die flatscreen buizen, hebben een betere kijkhoek en komen meestal scherper over. De samsung ken nik niet, al weet ik uit ervaring dat het menu zwaar irritant is. De JVC en Sharp hebben allebei een scherp en helder beeld (de sharp iets helderder, misschien te maken met instellingen) Echt pure verschillen zijn er niet, het gaat er eerder om wat je zelf mooi vind :)

• NoepZor
nu is er bij de plaatselijke Expert een Grundig in de aanbieding voor 197 pleuro, is dat een goed merk ? of valt het tegen ?

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-02 10:59
NoepZor schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 23:33:
nu is er bij de plaatselijke Expert een Grundig in de aanbieding voor 197 pleuro, is dat een goed merk ? of valt het tegen ?
Behalve dat Grundig (dacht ik) failliet is, en garantie dus alleen via Expert moet (er is geen fabrikant meer) is er weinig mis mee ;)

Maar goed, m'n ouders hebben jaren een Grundig TV gehad, dat ding heeft het zeker 20 jaar gedaan. (werd flets dus is inmiddels wel vervangen).
Maar goed, heb je zelf al gekeken en vergeleken? jij moet naar de TV kijken, wij niet.

Ik zelf ben voor een 2e hands 70cm breedbeeld TV gegaan, 170 eur. Aangezien ik toch voornamelijk dat ding gebruik voor dvds is breedbeeld wel een voordeel. (voor normale TV uitzendingen vaak niet, die zijn meestal toch 4:3)

[ Voor 42% gewijzigd door DJSmiley op 23-01-2005 14:11 ]

Verwijderd

Het heeft echt absoluut geen nut om alleen na het raadplegen van 1 hele site anderen een keus voor je te willen laten maken. Gá ook gewoon zélf eens bij de BCC langs. Je kunt dan op je gemak de verschillende modellen bekijken en die verkopers lopen er ook niet voor niets. Die kunnen je met al je vragen makkelijk helpen. :)

Welk type TV het wordt is al helemaal een puur persoonlijke keus, wat er te koop is kom je vanzelf tegen als je bijvoorbeeld ook 2e hands site bekijkt.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.