Situatie
- W2k AS DC: AD (DHCP en DNS)
- W2k prof. werkstation
Doel
- Ik wil dat de DHCP-clients automatisch in de DNS worden geregistreerd.
Werk wel
Als op de client handmatig de dns-suffix wordt opgegeven
(control panel/system/tab: network configuration/button: properties/button: more/primary dns-suffix for this computer). Er worden dan 'netjes' twee records aangemaakt in de (Forward en Reverse lookup zone)
Werkt niet
Als de client de dns-suffix krijgt van de DNCP server
(= DHCP scope options: 015 DNS Domain name)
In deze situatie zal er alleen een record worden aangemaakt in de 'Reverse lookup zone'. Het aangemaakte record heeft de inhoud [computername] (zonder dns suffix). Het lijkt er dus op dat dit record al wordt aangemaakt voordat de volledige naam is samengesteld !?
Er wordt dus geen 'forward lookup record' aangemaakt.
De laatste optie is m.i. het beste omdat ik dan centraal de instellingen van de clients m.b.v. de DHCP instellingen kan onderhouden.
iemand een idee?
- W2k AS DC: AD (DHCP en DNS)
- W2k prof. werkstation
Doel
- Ik wil dat de DHCP-clients automatisch in de DNS worden geregistreerd.
Werk wel
Als op de client handmatig de dns-suffix wordt opgegeven
(control panel/system/tab: network configuration/button: properties/button: more/primary dns-suffix for this computer). Er worden dan 'netjes' twee records aangemaakt in de (Forward en Reverse lookup zone)
Werkt niet
Als de client de dns-suffix krijgt van de DNCP server
(= DHCP scope options: 015 DNS Domain name)
In deze situatie zal er alleen een record worden aangemaakt in de 'Reverse lookup zone'. Het aangemaakte record heeft de inhoud [computername] (zonder dns suffix). Het lijkt er dus op dat dit record al wordt aangemaakt voordat de volledige naam is samengesteld !?
Er wordt dus geen 'forward lookup record' aangemaakt.
De laatste optie is m.i. het beste omdat ik dan centraal de instellingen van de clients m.b.v. de DHCP instellingen kan onderhouden.
iemand een idee?