[router] Verbinding valt dood, behalve bestaande connecties

Pagina: 1
Acties:

• ImPrEzA
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-05 00:10

ImPrEzA

</breezah> Impreza

Topicstarter
Ik heb de laatste tijd een vreemd probleem hier... Af en toe, op willekeurige momenten zo lijkt het, valt de internetverbinding (ADSL, Planet) ineens "uit". Dat wil zeggen: er is geen enkele website te bereiken, geen nieuwe IRC-server te connecten, geen FTP, helemaal niks.

MAAR: het aparte is dat bestaande verbindingen wel open blijven, op normale snelheid zelfs. IRC'en kan nog gewoon zolang ik maar niet disconnect / reconnect. Zelfs het ontvangen van een DCC lukt gewoon op normale snelheid. MSN blijft het bijvoorbeeld ook gewoon doen, maar daar wil een webcamverbindign dan weer niet.

Ik dacht dath et wellicht aan Shareaza lag, maar ook als deze totaal niet actief is komt het probleem voor. De enige oplossing die werkt is het rebooten van de router en dan opnieuw inbellen... gevolg dus dat ook de nog werkende verbindingen even uitvallen.

Ik heb de search gebruikt, maar niets dat exact op mijn situatie lijkt...

:(

Blackbird singing in the dead of night, take these broken wings and learn to fly... all your life... you were only waiting for this moment to be free. ][ Wanna fight for human rights? www.amnesty.nl

Verwijderd

Heb je misschien het probleem sinds Service Pack 2?? Die laat maximaal 10 connecties toe.. Kijk eens bij logboeken, en dan systeem.. Er staat daar dan een fout waarin staat dat maximale aantal connecties bereikt is..

Om bij logboeken te komen: Rechtermuisknop deze computer --> Berheren --> Logboeken --> Systeem..

Dus kijk er ff op het moment van het probleem.. Er zijn wel programma's die ze weer op de normale 50 connecties zetten.. Als dit het probleem is moet je ff zeggem, dan geef ik wel linkje naar een FIX.. :)

• ImPrEzA

ImPrEzA

</breezah> Impreza

Topicstarter
Staat inderdaad regelmatig deze waarschuwing:

"TCP/IP heeft de beveiligingslimiet bereikt van het aantal gelijktijdige verbindingspogingen via TCP."

Blackbird singing in the dead of night, take these broken wings and learn to fly... all your life... you were only waiting for this moment to be free. ][ Wanna fight for human rights? www.amnesty.nl

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-05 23:54

leuk_he

1. Controleer de kabel!

als je die medling uit eventvwr door search haalt vindt je al snel:

http://www.lvllord.de/?url=tools#4226patch

Overigens gaat het over maximaal 10 NIEUWE (half) open connections per 5 seconden. SHaraza is waarschijnlijk de boosdoener (Of MS, hoe je het bekijkt).

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• ImPrEzA

ImPrEzA

</breezah> Impreza

Topicstarter
Dat lijkt inderdaad het probleem te zijn.

Maar zojuist lag de verbindign er weer uit - zelfde manier dus, zelfde probleem als ik in de OP beschreef - maar op beide pc's in het netwerk die aanstonden waren in het logboek geen meldingen te vinden sinds 13:00 vanmiddag :?

• Chester
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Dit probleem heb ik ook sinds ik ben overgestapt van Chello naar SpeedXS. Ook in mijn logs vind ik "TCP/IP heeft de beveiligingslimiet bereikt van het aantal gelijktijdige verbindingspogingen via TCP." Maar dit zou moeten betekenen dat internet alleen op mijn windows uitvalt? Maar dat is niet het geval. Alle computers in mn netwerk hebben voor ongeveer een min geen internet meer :?

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

• Ghanso
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 26-11-2021

Ghanso

Ik gheet Ghanso

Ook ik heb hier last van, vooral met azureus, chello classic met router, en ook andere computers in netwerk lijken dan niet te reageren.

[ Voor 4% gewijzigd door Ghanso op 23-01-2005 00:55 ]

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-05 23:54

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Chester schreef op zondag 23 januari 2005 @ 00:38:
Dit probleem heb ik ook sinds ik ben overgestapt van Chello naar SpeedXS. Ook in mijn logs vind ik "TCP/IP heeft de beveiligingslimiet bereikt van het aantal gelijktijdige verbindingspogingen via TCP." Maar dit zou moeten betekenen dat internet alleen op mijn windows uitvalt? Maar dat is niet het geval. Alle computers in mn netwerk hebben voor ongeveer een min geen internet meer :?
Wellicht is de oorzaak hetzelfde. Als je heel veel ocnnecties in korte tijd maakt krijg je EN de melding in je logboek (die je kunt voorkomen/verhelpen met de patch) En krijgt je router (of de router van de provider) het zwaar te verduren. Dus las je in de (p2p) applicaties kunt voorkomen dat er veel nieuwe connecties tegelijk worden gemaakt vooral instellen.

(in emule kan het en azareus doet het ook, andere weet ik niet)

Als internet helemaal uitvalt (dus bestaande connecties vallen ook weg) heb je gewoon een ander probleem.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

had hetzelfde probleem...in eerste instantie hardware matig naar oplossingen gezocht....kon niets vinden....totdat ik het software matig ging bekijken en wat bleek.....firewall (zone alarm) bleek de boosdoener....andere firewall (tiny personal) ingezet...nooit meer verbindingsproblemen gehad..

• Chester
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
*schop*

De probleem met ZoneAlarm had alleen effect op Azureus. Heb em toen ook al verwijdert en gebruik nu Sygate Personal.
Ik heb mn windows max connecties ook op 50 gezet, maar dat hielp niet.
Ik heb ook de firmware van mn router geupdate (SMC Barricade 2804WBR), maar dit hielp helaas ook niet ;(
Dit probleem heb ik sinds ik ben overgestapt naar ADSL.
Iemand die een oplossing weet?

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Pagina: 1