Toon posts:

.IMG boot niet bij opstarten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi

ik heb van mijn originele windows XP pro CD een back-up gemaakt op mijn PC met CloneCD (aaantal maanden geleden). Volgens de auteursrechten mag ik een back-up maken, voor als mijn originele CD zou kapot gaan. Nou gistere is-ie dus per ongeluk tussen wat schroot terechtgekomen en zit nu erges in een vuilniswagen :'(
Toen dacht ik aan het image op mijn PC -> Ik gebruik dus CloneCD om het image te branden op CD-R. Herstart me PC met de schijf erin en hopaa hij doet niks 8)7

Hoe komt dit? Op internet heb ik erges gelezen dat .img soms problemen geven bij opstarten. Maar ik zit nu met dat .img-bestand... Is er echt geen manier om die te branden?

Thanks

• Pheace
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-02-2025

Pheace

The Eviler of Evil

Ik wil niet dom klinken of zo maar je hebt toch niet die .img gewoon op de cd gezet neem ik aan?

Of je boot from cd uit staan in Bios of zo :)

Imagine branden doe je in ieder geval met Nero en dan Burn Image.

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Als je de licentie hebt kun je voor een paar doekoes van MS een nieuwe CD krijgen. Hoewel dit je eigenlijke vraag niet beantwoord, kan ik me voorstellen dat je graag een nieuwe orginele CD hebt.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Verwijderd

Topicstarter
Pheace schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 15:28:
Ik wil niet dom klinken of zo maar je hebt toch niet die .img gewoon op de cd gezet neem ik aan?
Of je boot from cd uit staan in Bios of zo :)
Imagine branden doe je in ieder geval met Nero en dan Burn Image.
Nee hoor andere CD's booten perfect!
Glashelder schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 15:30:
Als je de licentie hebt kun je voor een paar doekoes van MS een nieuwe CD krijgen. Hoewel dit je eigenlijke vraag niet beantwoord, kan ik me voorstellen dat je graag een nieuwe orginele CD hebt.
Ja maar het zou een hoop eenvoudiger zijn moest dat image het WEL doen :|

• Pheace
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-02-2025

Pheace

The Eviler of Evil

heb je dan dus wel netjes die image gebrandt met die optie of gewoon als data op de cd gezet? Dan weten we dat ook weer , hoeven we daar niet meer aan te denken ;)

Verwijderd

Topicstarter
Pheace schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 15:43:
heb je dan dus wel netjes die image gebrandt met die optie of gewoon als data op de cd gezet? Dan weten we dat ook weer , hoeven we daar niet meer aan te denken ;)
Aub zo dom ben ik niet hoor... Als ik de CD open in verkenner krijg ik dit overzicht:
http://jarnow.info/pc/img.jpg
Er staat dus wel degelijk iets op hoor!

• Dr. Donald
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08:19
Dat bedoeld hij niet. Hoe heb je de CD gebrand? met Burn image of alle bestanden uit de image naar de CD gesleept?
Zit nogal een verschil tussen ;)

Verwijderd

Topicstarter
Dr. Donald schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 16:06:
Dat bedoeld hij niet. Hoe heb je de CD gebrand? met Burn image of alle bestanden uit de image naar de CD gesleept?
Zit nogal een verschil tussen ;)
Lees mijn startpost misschien eens even door:
Verwijderd schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 15:22:
Ik heb van mijn originele windows XP pro CD een back-up gemaakt op mijn PC met CloneCD
Verwijderd schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 15:22:
Ik gebruik dus CloneCD om het image te branden op CD-R.

Verwijderd

Wat doet dit in Spielerij - Problemen & Vragen :?

Schopje richting Software Algemeen

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15:33

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Open die image file eens met isobuster. Als de cd echt bootable is zou je (zoals je in [rml][ Howto] Windows XP Sp2 slipstreamen[/rml], figuur 6 kan zien) een apart onderdeeltje erbij moeten hebben staan.

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Verwijderd

Topicstarter
FlipFluitketel schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 18:27:
Open die image file eens met isobuster. Als de cd echt bootable is zou je (zoals je in [rml][ Howto] Windows XP Sp2 slipstreamen[/rml], figuur 6 kan zien) een apart onderdeeltje erbij moeten hebben staan.
Inderdaad er staat nergens een bootable-ding bij.
Dus ripte ik het van een windows XP Home-CD en deed de rest zoals in de guide.
Bij het opstarten, starte hij effectief! Maar dan gaf hij een error:
code:
1
couldn't load from CD - code 5

Dan starte hij autmatisch verder op naar windows XP en liet de CD voor wat het was...
Wat nu?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2005 12:56 ]

Pagina: 1