Toon posts:

[Serv-U]Password-type verandert; met welke client inloggen?*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zat laast eens te kijken in het programma Serv-u en daar zag ik dat je bij "password type"
kon kiezen uit Regular password, OTP S/KEY MD4 en uit OTP S/KEY MD5.

Nu wil ik graag de OTP S/key 4 of 5 gebruiken voor het nog veiliger maken van mijn ftp server.

Maar kan iemand mij vertellen met welk ftp programma ik moet connecten, om met zo'n S/key in mijn ftp server te komen?

Gegroet !

Verwijderd

Secureftp kan het aan.

edit
secureftp is het protocol, maar bedoelde securefx van vandyke.com
Gewoon op secureftp zoeken, download. Vast wel een freeware programmaatje.
/edit

[ Voor 79% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2005 15:02 ]

Verwijderd

Topicstarter
nog ffe wat,

zelf heb ik het al geprobeert om met ws_ftp pro 9 erin te komen maar dan lukt het dus niet.
en met flashfxp is het me ook niet gelukt.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Is die encryptie niet gewoon de manier waarop je password lokaal wordt opgeslagen? En welke errors krijg je dan met de client?
Verwijderd schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 14:59:
Secureftp kan het aan.

edit
secureftp is het protocol, maar bedoelde securefx van vandyke.com
Gewoon op secureftp zoeken, download. Vast wel een freeware programmaatje.
/edit
secureftp een protocol :? Bedoel je niet FTP over SSL?

Serv-u > [Serv-U]Password-type verandert; met welke client inloggen?*

[ Voor 9% gewijzigd door Spider.007 op 22-01-2005 15:07 ]

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• i-beast-a
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-08 22:01
Goeie vraag!!!

Ik speel namelijk met dezelfde gedachte om mijn ftp veiliger te maken.
En ik gebruik ook serv-U (TOP-programma!!!)

Hou ons hier op de hoogte als het gelukt is.

Verwijderd

Topicstarter
het is me dus al wel gelukt om met een SSL/TLS sessie op mijn ftp te komen maar als ik bijv.
die OTP S/KEY MD4 of 5 gebruik dan krijg ik dus dit.

USER pietjanhein
331 Response to otp-md4 999 mace521 required for skey.
PASS (hidden)
530 Not logged in.

Verwijderd

Ow..Da's wat anders dan secureftp.
Je hebt namelijk je password ge-encrypt met het md4 protocol.
Je kan deze [url=link]ftp://ftp.cat-soft.com/add-ons/w finkey[/url] (en downloaden van de winkey.zip) aanklikken om het uit te rekenen.
Ik dacht dat je ssh2 bedoelde. Want waarschijnlijk kan je je password encrypten (altijd handig) maar gaan de packets nog un-encrypt over het netwerk.
jij krijgt een challange
Dus die otp-md4 999 mace521 is de challange.
Jij geeft het antwoord, en je mag erop. Samen met die challange en password kom je erop.
Beetje zoals je abn-amro pasje (key die je op je scherm ziet en pasnummer)

ssh2 is weer iets anders, daar krijg je certificaten van, en die is tijdens de sessie geldig.
Het verkeer gaat dan encrypt over het netwerk.Het invullen van username password dus ook. Maar username en password worden weer niet ge-encrypt..tenminste, je hoeft niets uit te rekenen.

edit
smilleys vergeten.droge tekst nu ;) :9 >:) 8)
/edit

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2005 15:44 ]

• i-beast-a
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-08 22:01
Ook ik leer hier een hoop vandaag! _/-\o_

Wat is de eenvoudigste manier om de gegevens gecodeerd over internet te versturen??

Ook ik gebruik serv-u (de volledige versie)

Verwijderd

Als je ssl hebt, dan wordt het gecodeerd. Dus dan wordt het een combinatie van. Ssl en md4 (de opie-key).
Heb je kunnen inloggen? :P

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

i-beast-a schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 15:45:
Ook ik leer hier een hoop vandaag! _/-\o_

Wat is de eenvoudigste manier om de gegevens gecodeerd over internet te versturen??

Ook ik gebruik serv-u (de volledige versie)
Mocht de vraag erg dringend zijn kun je een eigen topic openen; het hijacken van andermans topic is minder handig (twee topics gaan dan door elkaar lopen :) )

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Topicstarter
dus, ik voer die challange in, ik voer er onder bij password mijn password in waarmee ik inlog in mijn ftp server.

dan druk ik op compute dan zie ik dat die bij response een woorden reeks aanmaakt.

moet ik die reeks dan als wachtwoord intikken ?

Verwijderd

ja. :)
Kijk wel bij options in dat programma of die op md4 staat. Anders zit je een challenge voor md5 uit te rekenen :P

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer inteloggen met Ws_ftp pro 9 , dan zegt die dus, dat mijn password fout is ( doh omdat md 4 aantaat in serv-u)
maar waneer zie ik die challange dan ?

Verwijderd

Jij ziet:

Je pakt dat tooltje (ik zocht net even, maar die link in eerdere post werkt niet bij me, zoek op winkey serv-u in google)

In dat tooltje bij challange: otp-md4 999 mace521
In dat tooltje, bij password, je 'normale' password
(ik gebruik even GoT als password)
En klik op compute. Ik kreeg:have deer fry fool cult ruth
En dat is je password wat je intypt (of copy past) naar je ftp-sessie. (dus al die woorden)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2005 17:45 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik start ws_ftp pro op, dan moet ik dus het ftp adres invoeren + username en password, ik zie die dm4 code nog niet...doe ik mijn password 3 keer fout dan zie ik pas die dm4 code.
als ik die dan invul met het goede password en dan probeer te connecten krijg ik steets dat mn password fout is.. :(

Verwijderd

:? 8)7
serv-u help-pagina Volgens mij zou het moeten werken. Misschien de password, wat uit die calculater komt, tussen " zetten. Probeer een andere ftp-client. flashxp ofzo.
To use S/KEY a client either needs to support it (one that supports S/KEY is FTP Voyager, see http://www.ftpvoyager.com), or needs to let you intercept the USER response and manually enter your password at each log in (the command line FTP client will allow this). In the latter case the S/KEY 'calculator' is required. This program helps calculate a response to Serv-U's challenge. It is named "WinKey" and can be found at:
ftp://ftp.cat-soft.com/add-ons/winkey/

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2005 23:17 ]

Pagina: 1