Toon posts:

[Gentoo] Radeon + TV-out

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Specs:
Intel Pentium 2 450mhz
384mb SDRAM
15gb schijf
ATi Rage LT

software:

Gentoo Kernel 2.6.9-r13
X environnement
Gnome
Mplayer
MythTV/MythVideo/MythMusic/MythGallery

Situatie:

De grafische kaart bleek al zo oud te zijn dat het geen normaal TV-out heeft. Ik heb er gisteren een Hercules 3D Prophet Radeon 9000 128mb AGP ingestoken. Heb dan Gnome geconfigureerd en alles loopt weer perfect en kan ook video's die op de HD staan afspelen met MythTV. Maar nu wil ik dus de TV-out gebruiken.

Gistere heb ik getypt: emerge ati-drivers

Dus die zijn normaal al goed geinstaleerd. Maar wat nu? Ik vind via google nergens nuttige info en op het Gentoo forum ook niet echt

Verwijderd

Topicstarter
Een kleine bescheiden up O+

De TV-out werkt perfect in text-mode, dus tijdens de boot enzo, werkt dat allemaal goed, maar eens ik Gnome start begin de TV als een zot te flikkeren en strepen te geven enzo, je kan het wel een heel klein beetje zien.

Ik heb dan "fglrxconfig" ge-runned, maar dat heeft niets geholpen. Ik hoop dat iemand me wat kan helpen ;(

• a casema user
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08-02 19:59
Verwijderd schreef op zondag 23 januari 2005 @ 13:08:
Een kleine bescheiden up O+

De TV-out werkt perfect in text-mode, dus tijdens de boot enzo, werkt dat allemaal goed, maar eens ik Gnome start begin de TV als een zot te flikkeren en strepen te geven enzo, je kan het wel een heel klein beetje zien.

Ik heb dan "fglrxconfig" ge-runned, maar dat heeft niets geholpen. Ik hoop dat iemand me wat kan helpen ;(
Dan zal ik het maar nog een keer doen, zolang je met fglrxconfig het niet goed ingesteld hebt krijg je alleen bij de boot iets te zien op je tv.
Volgens mij was het met tv-out noodzakelijk dat je de 'clone optie (same content)' gebruikt. Daarna moet je zeggen dat je monitor primair is en je tv-out secundair. Daarna instellen PAL-B en daarna wat frequenties.

Taaaa taa taa taaaa taa taa ta taaataaaaa.

Verwijderd

Topicstarter
Inderdaad, dat heb ik allemaal gedaan. Clone modus gepakt, Pal-B, primary is CRT scherm en Secundary TV-out en dan frequenties goed gezet enzo. Maar na het saven van die file was het juist hetzelfde als daarvoor

• a casema user
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08-02 19:59
Verwijderd schreef op zondag 23 januari 2005 @ 13:33:
Inderdaad, dat heb ik allemaal gedaan. Clone modus gepakt, Pal-B, primary is CRT scherm en Secundary TV-out en dan frequenties goed gezet enzo. Maar na het saven van die file was het juist hetzelfde als daarvoor
Het configuratiebestand wordt opgeslagen als /etc/X11/XF86Config-4, maar als je xorg gebruikt bekijkt xorg het bestand /etc/x11/xorg.conf
FF kopieeren dus.

Taaaa taa taa taaaa taa taa ta taaataaaaa.

Verwijderd

Topicstarter
Bij die resoluties en hz enzo wist ik niet altijd goed wat te doen, volgens mij heb ik wel de juiste waarden genomen, maar stel nu dat ik toch ergens een foute waarde heb gekozen, zou mijn tv dan bevoorbeeld kunnen ontploffen of kapot gaan doordat hij teveel hz krijgt ozfo?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2005 13:41 ]

• Roel
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-02 17:32

Roel

screen -x addict

Verwijderd schreef op zondag 23 januari 2005 @ 13:40:
Bij die resoluties en hz enzo wist ik niet altijd goed wat te doen, volgens mij heb ik wel de juiste waarden genomen, maar stel nu dat ik toch ergens een foute waarde heb gekozen, zou mijn tv dan bevoorbeeld kunnen ontploffen of kapot gaan doordat hij teveel hz krijgt ozfo?
Als het goed is niet. De beeldbuis van een TV staat vast op een aantal HZ en kun je niet zoals bij een computerscherm instellen.

Resistance is futile (If < 1 Ohm)

• creative8500
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-01 16:54

creative8500

freedom.

Hoe staat het ermee? Is het al gelukt? Zoja:
  • Kun je je xorg.conf online geven?
  • Welke versie van ati-drivers heb je?
  • Welke versie van xorg-x11 heb je?
Pagina: 1