Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Vodafone nummerbehoud extreem duur

Pagina: 1
Acties:

• zimbab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

Topicstarter
Over een paar maanden is mijn Debitel-Vodafone abonnement weer afgelopen en aangezien ik de afgelopen 4,5 jaar al met dezelfde telefoon heb gebeld leek het me wel eens tijd om weer een keer een nieuwe te nemen. Ik wil qua provider eigenlijk bij Vodafone blijven (altijd al Libertel/Vodafone gehad) of anders KPN. Aangezien ik nu bij Debitel-Vodafone zit en Vodafone een mooi abonnemnt heeft met een mooie prijs voor de Samsung D500 wilde ik dus weer terug naar Vodafone.
Het abonnement is de "150" voor 2 jaar met een 25 sms voorraad. De telefoon kost dan 39 euro, ik hoef geen aansluitkosten te betalen, krijg de eerste 6 maanden 100 belminuten er bij en elke maand 2 euro korting op het abonnement (dat maakt dus 24,50 euro per maand inclusief de smsjes).
Dit leek me wel een mooie deal en aangezien het mijn ambitie is mijn hele verdere leven met mijn huidige nummer te doen wil ik overgezet worden met nummerbehoud (en dus aangevinkt). Krijg ik vandaag de papieren thuisgestuurd staat er een telefoonprijs van 109 euro op. Wat blijkt nu......de porteringskosten voor dit abonnement zijn 70 euro!!!! What the F****???

Ik denk dat ik nu maar voor een KPN abonnementje ga. Mobielplus 22,50 voor 2 jaar --> geen aansluitkosten en de telefoon voor 29 euro (met simlock, maar dat is niet zo'n probleem) en als het goed is zijn de porteringskosten bij KPN 9 euro. Maar ik zal maandag even bellen naar de diverse bedrijven.

Maar heeft iemand anders al eens ervaring gehad met zoiets als dit of weet iemand wat de reden is voor die verschillen of hoe je er onder uit zou kunnen komen (legaal dan wel hè, dus met een brief ofzo)?

• Pacjack
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-11 20:36
Ik ben laatst over gestapt van Vodafone Prepaid naar een KPN Hi 15 abonnement. Ik kreeg er een leuk telefoontje bij en alles zou voor me geregeld worden. Uiteindelijk heb ik mijn Vodafone Prepaid nummer behouden zonder daar extra voor te betalen :)

⌘ | deze gebruiker weet waar zijn handdoek is

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Topicstarter
Sja.....ik kijk ook net even hier: http://www.vodafone.nl/Pr...Nummerbehoud/Wat_kost_het en daar staat dat het inderdaad gratis is. Maar even een leuk gesprekje met Typhone gaan houden dan maandag. En als ze moeilijk doen dan zal ik wel even een telefoontje naar Vodafone plegen waarin ik even vermeldt dat Typhone het doet voorkomen dat Vodafone 70 euro in rekening brengt voor dit simpele karweitje.
Maar laat ik niet te snel conclusies trekken.....misschien is het wel een foutje ofzo.

[ Voor 39% gewijzigd door zimbab op 22-01-2005 13:40 ]

• ChrisW
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Bij Orange heb ik mijn oude abbo om laten zetten naar prepaid (hoop van de week bericht te krijgen dat het is gedaan) en een nieuwe afgesloten. Straks laat ik mijn oude nummer omzetten naar mijn nieuwe abbo. Dus nu heb ik even een tijdelijk nummer, maar straks weer mijn oude nummer bij het nieuwe abbo :)

Verwijderd

Ik denk dat het een sneaky manier is om € 109 voor het toestel te rekenen.

Maar waarom bij hun bestellen? Bij Vodafone zelf krijg je 'm gratis bij een 2-jarig Vodafone 150 abonnement, betaal je ook geen aansluitkosten, krijg je ook 100 minuten extra de eerste 6 maanden én krijg je na je 2e factuur 10 x € 10 korting per maand op je factuur.

Veel goedkoper dus...

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 15:09:
Ik denk dat het een sneaky manier is om € 109 voor het toestel te rekenen.

Maar waarom bij hun bestellen? Bij Vodafone zelf krijg je 'm gratis bij een 2-jarig Vodafone 150 abonnement, betaal je ook geen aansluitkosten, krijg je ook 100 minuten extra de eerste 6 maanden én krijg je na je 2e factuur 10 x € 10 korting per maand op je factuur.

Veel goedkoper dus...
Oh....bedankt voor de tip. Ik had zelf ondertussen al besloten om hem niet daar te kopen aangezien dezelfde aanbieding ook bij de belconcurrent staat en daar krijg je hem ook gratis. Maar ik zal dan wel even bij Vodafone zelf kijken ja.

Krijg je er dan trouwens zo'n naar Vodafone logo op? Weet jij dat?
Na ja.....ik ga wel even in de shop kijken maandag ofzo.

[ Voor 9% gewijzigd door zimbab op 22-01-2005 17:29 ]

• amark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07-11 14:21
Kun je ons wel ff op de hoogte houden, over hoe het nou zit met die porteringskosten....ik wil namelijk mn vodafone prepaid nummer omzetten naar een abo vodafone.

• RSD1982
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 02-11 15:05
tis gewoon gratis dus lijk me een duidelijke fout

• ankhie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:41

ankhie

Co-founder bij Mobile2Morrow

@ amark :

Werk zelf in een Vodafone City Point en je nummer meenemen is gratis. Sterker nog, als jij je vodafone prepaid naar een abo omzet (actie deze maand) krijg je nog eens 25 euro extra korting op het toestel. Als deze al gratis is dan mag je nog voor 25 euro accesoires uitzoeken.
€ 70,- voor portering is gewoon geldklopperij. Gratis all the way, anders neemt nooit iemand z'n nummer mee en stappen ze ook niet over ... gewoon gratis :)

Verwijderd

Ik zou ook zeggen dat je naar een winkel moet gaan, bij ons is ie (bc) met 150 2 jaar en die smsjes gratis, krijg je 50 smsjes per maand extra evenals 100 minuten extra...ohja, ook geen aansluit kosten ;)

• amark
  • Laatst online: 07-11 14:21
Xandalf schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 19:33:
@ amark :

Werk zelf in een Vodafone City Point en je nummer meenemen is gratis. Sterker nog, als jij je vodafone prepaid naar een abo omzet (actie deze maand) krijg je nog eens 25 euro extra korting op het toestel. Als deze al gratis is dan mag je nog voor 25 euro accesoires uitzoeken.
€ 70,- voor portering is gewoon geldklopperij. Gratis all the way, anders neemt nooit iemand z'n nummer mee en stappen ze ook niet over ... gewoon gratis :)
Heej bedankt voor de insight info!! Maar ik heb al een telefoon die ik gewoon blijf gebruiken en heb een aantrekkelijke deal gevonden bij gsmbox.nl met een cashback (vodafone 200 1jr. = 265 euro!!) regeling. Jij als expert, heb je daar enige mening over? of moet ik gewoon bij jou langs komen ;)

• Stephane
  • Laatst online: 18-10 08:44

Stephane

Behhhhh

't is simpel.. typhone OVERTREEDT DE WET !!!

Een wederverkoper is VERPLICHT om mee te werken aan nummerportering en dient dit gratis uit te voeren. Alleen de NIEUWE provider mag maximaal 9 of 10 euro in rekening brengen. In de praktijk meestal gratis.

Dit heeft de opta besloten, een door de overheid aangewezen instantie.

Met andere woorden, ze moeten hier aan meewerken.

Wat ik echter niet snap, is dat je geen onderzoek doet. Bij BelCompany is de D500 met vodafone 150 2 jaar volgens mij gratis, incl 100 min extra in de eerste 6 maanden + 50 gratis sms berichten.

Bovendien is de service vanuit fisieke winkels meestal beter dan via webshops.

De D500 toestellen van BC worden zonder sim lock geleverd.

Succes er mee !

[ Voor 5% gewijzigd door Stephane op 23-01-2005 02:48 ]

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:20
Ik ben altijd via belcompany geweest voor een abbo bij Vodafone. Zij hadden de leukste aanbiedingen dacht ik.
Tot ik eens rechtstreeks bij Vodafone ging informeren, en wat bleek....... Vodafone was zelfs veel goedkoper niet in abbo maar wat ik voor mijn 6230 moest bij betalen, scheelde ik geloof € 80.- En daarvoor met mijn 3650 ook al zoiets.
Over een half jaar loopt mijn jaar weer af en ga dan weer eens kijken wat ik kan scoren......... qua toestel/ provider, zit eraan te denken om eens een keertje te gaan kijken bij KPN ;)
Nu 300 belminuten/50 smsjes en de goedkoopste live zooi die ik nooit gebruik maar erbij heb genomen omdat het toestel dan nog goedkoper werd dan ik geen live erbij nam

[ Voor 14% gewijzigd door Ad de Jong op 23-01-2005 02:51 ]

Mijn profiel op Discogs

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Topicstarter
Stephane schreef op zondag 23 januari 2005 @ 02:47:

Wat ik echter niet snap, is dat je geen onderzoek doet. Bij BelCompany is de D500 met vodafone 150 2 jaar volgens mij gratis, incl 100 min extra in de eerste 6 maanden + 50 gratis sms berichten.
Ik heb inderdaad een beetje te snel gehandeld, maar dat komt omdat ik twee jaar geleden ook een keer een abonnement via hun heb afgesloten met cashback en dat was toen de beste deal (toen heb ik wel veel vergeleken). Voor de rest was ik ook wel tevreden over hun. Toen ik dus een paar dagen geleden een mailtje van hun kreeg dat mijn abonnement bijna was afgelopen ben ik eigenlijk meteen weer op hun site gaan kijken. En misschien was ik wel verbaasd over de lage prijs van die Samsung....is toch een aardig duur telefoontje dacht ik.
Maar ik heb me de afgelopen jaren weinig bezig gehouden met mobiele telefoons......ik zal nu maar even goed gaan vergelijken en rond kijken. Bedankt in ieder geval voor de tips iedereen!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Topicstarter
Ik ben trouwens gister naar de Belcompany gegaan (dank je GC_Stef) en heb binnen een paar minuten een abonnement afgesloten. Vodafone 150 voor 2 jaar, geen aansluitkosten, gratis nummerbehoud, 2 euro per maand korting op het abonnement, eerste 6 maanden 100 minuten en 50 smsjes gratis en de telefoon gratis. Nu moet ik een dag of vijf wachten ofzo en ze dan opbellen of het doorgaat ofzo ( :? ) en dan kan ik de telefoon ophalen.

• ankhie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:41

ankhie

Co-founder bij Mobile2Morrow

amark schreef op zondag 23 januari 2005 @ 02:30:
[...]

Heej bedankt voor de insight info!! Maar ik heb al een telefoon die ik gewoon blijf gebruiken en heb een aantrekkelijke deal gevonden bij gsmbox.nl met een cashback (vodafone 200 1jr. = 265 euro!!) regeling. Jij als expert, heb je daar enige mening over? of moet ik gewoon bij jou langs komen ;)
Dan lijkt me dat zeker de beste optie :) Gewoon doen want dat zijn van die acties die je alleen op internet tegenkomt en die zijn in winkels als CityPoints en BelCompany's etc niet te halen. 265 euro voor 1 jaar betekent dat je dik 22 euro per maand minder abo kosten betaald.

Doen :)

• coelho
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:53
@TS: Had je eerst prepaid en nu abo?

Ik heb nl. vorig jaar geprobeerd om van een vodafone abo dat afliep naar een nieuw vodafone abo te gaan, en dat kon niet met nummerbehoud. Alleen als ik mijn eerste abo zou verlengen, maar de cashbacks of aanbiedingen die je dan van vodafone zelf krijgt, zijn minder groot dan die je bij andere shops krijgt voor een nieuw abo.

Het wordt m.i. tijd dat je gewoon zelf eigenaar wordt van je nummer, en dat je daarmee kunt gaan shoppen.

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

• Tarzan
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-11 19:58
coelho schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 13:28:
Lezen:
zimbab schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 13:22:
Over een paar maanden is mijn Debitel-Vodafone abonnement weer afgelopen
En ja, het is idd waar dat de verlengingen vaak minder mooie deals opleveren dan nieuwe abbonees.

..:: ::..

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Topicstarter
coelho schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 13:28:

Ik heb nl. vorig jaar geprobeerd om van een vodafone abo dat afliep naar een nieuw vodafone abo te gaan, en dat kon niet met nummerbehoud. Alleen als ik mijn eerste abo zou verlengen, maar de cashbacks of aanbiedingen die je dan van vodafone zelf krijgt, zijn minder groot dan die je bij andere shops krijgt voor een nieuw abo.

Het wordt m.i. tijd dat je gewoon zelf eigenaar wordt van je nummer, en dat je daarmee kunt gaan shoppen.
Ik heb altijd een abonnement gehad. Eerst Libertel, toen weer Libertel met een nieuwe telefoon en een nieuw nummer, toen Debitel-Vodafone. Inderdaad vanwege de reden die je zelf al gaf......wel goede aanbieding én behoud van het nummer. Dat is dus ook de reden dat ik nu weer naar Vodafone ga......goede aanbieding én nummerbehoud. Ik denk dat ik dat ook wel elke twee jaar ga doen als de reglementen blijven zoals ze nu zijn.
Pagina: 1