Toon posts:

[ASP/XML] Lastige XML parsen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Omdat het nu over iets anders gaat, maar even een nieuw topic aangemaakt. Andere topic kan in principe dicht.

Is er misschien een goede oplossing om een XML document als hieronder te parsen?
Ik moet alle waardes eruit hebben. Om dit d.m.v. instr te doen lijkt me geen oplossing. Heb het hele internet afgezocht, maar niets kunnen vinden hoe je alle waardes eruit krijgt.
Ik wil dus alle waardes in variabelen krijgen, zoiets dus

orderCode = TEST-ORDER-1
paymentMethod = VISA-SSL

Dit om ze zo in een database te kunnen stoppen.
Een waarde als paymentMethod krijg ik er al wel uit, maar bij amout (bestaande uit currencycode e.d.) gaat het mis.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
<?xml version="1.0"?>
<!DOCTYPE paymentService PUBLIC "-//Bibit//DTD Bibit PaymentService v1//EN" "http://dtd.bibit.com/paymentService_v1.dtd">
<paymentService version="1.4" merchantCode="DEMO">
    <notify>
    <orderStatusEvent orderCode="TEST-ORDER-1">
        <payment>
            <paymentMethod>VISA-SSL</paymentMethod>
            <amount currencyCode="EUR" debitCreditIndicator="credit" exponent="2" value="2600"/>
            <lastEvent>AUTHORISED</lastEvent>
            <balance accountType="IN_PROCESS_AUTHORISED">
                <amount currencyCode="EUR" debitCreditIndicator="credit" exponent="2" value="2600"/>
            </balance>
        </payment>
            <journal journalType="AUTHORISED">
                <bookingDate> 
                    <date dayOfMonth="30" month="10" year="2002"/>
                </bookingDate>
            </journal>
        </orderStatusEvent>
    </notify>
</paymentService>

• wizzkizz
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19-12-2025

wizzkizz

smile...tomorrow will be worse

Je kunt hiervoor het in ASP ingebouwde MSXMLDOM gebruiken, maar beter gebruik je iets als AspXml (http://www.chilkatsoft.com/AspXml.asp).

Daarmee is het parsen van een XML-bestand redelijk eenvoudig geworden. Vele malen gemakkelijker dan om het zelf te doen met bijv. RegExp

Edit: met aspXML kun je heel gemakkelijk door alle waarden itereren, dus kun je ze zo in een db opslaan.

[ Voor 15% gewijzigd door wizzkizz op 22-01-2005 14:04 ]

Make it idiot proof and someone will make a better idiot.
Real programmers don't document. If it was hard to write, it should be hard to understand.