ISA Kaart wordt niet herkend

Pagina: 1
Acties:

• shockme
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 02-06-2022
Een oude scanner moet ik aansluiten op een isa kaartje. Dit isa kaartje heb ik er in gehangen. Maar helaas wordt niet herkend. Officiele driver van scanner geinstalleerd maar dat helpt ook niet.

PC= WINDOWS 2000

Het gaat om het volgende kaartje:

AB306N I/F CARD
REV. A
MUSTEK SYSTEMS

CHIPSET:
GA1601
AH1515.1
9703
MUSTEK SYSTEMS

Nu heb ik overal al gezocht, maar ik kan nergens een driver voor het kaartje vinden. Zelf niet officiele site van mustek sys. Misschien dat iemand nog een idee heeft om dit kaartje aan de praat te krijgen?

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-11-2025

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Is dat heeel toevallig van een Mustek Paragon 600 CD II (zoiets in ieder geval)?
En dat kaartje is dat een SCSI-kaartje?

Zo ja:

Ik ben ook tijden aan het zoeken geweest maar hoger dan windows98 heb ik hem niet aan de praat gekregen.

[ Voor 6% gewijzigd door WFvN op 22-01-2005 13:20 ]

• shockme
De scanner is een Thrust 7200 Economy. En nee volgens mij geen SCSI.
Het heeft trouwens wel op een win95 voorheen gewerkt.

Verwijderd

Als de bijbehorende stekker van de scanner 3 rijen pinnetjes heeft dan is het de zelfde als mustek 600 II N in dat geval word windows 2000 niet ondersteund en krijg je dat ding ook niet aan de praat.

Verwijderd

De kaart in kwestie is een Mustek-proprietary SCSI-over-parallel-port interface kaartje en hoort bij een Mustek 600 IIN.

Om het werkend te krijgen onder Win XP, ME, 9x, W2k, NT4:

http://www.tweakxp.com/article139869.aspx > http://www.driverscollect...%20600%20II%20N&By=Mustek

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2005 13:30 ]

• shockme
Verwijderd schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 13:29:
De kaart in kwestie is een Mustek-proprietary SCSI-over-parallel-port interface kaartje en hoort bij een Mustek 600 IIN.

Om het werkend te krijgen onder Win XP, ME, 9x, W2k, NT4:

http://www.tweakxp.com/article139869.aspx > http://www.driverscollect...%20600%20II%20N&By=Mustek
Ok opzicht nuttige informatie:) Maar onder w2k heb je geen compatibility modus. Dus kan ik alleen de exe file zo uitvoeren, echter na installatie werkt hij nog niet.

• ParkOverall
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01:55
Ik heb eens een isa scsi kaartje geplaatst onder WindowsXP, waar het enkel met de bijbehorende driver aan de praat was te krijgen in PNR mode (jumper op kaartje), terwijl het geheel onder Windows98 juist enkel in PNP mode werkt.

• constructor
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-03 23:35
Bij start->uitvoeren; dit in typen:regsvr32 %systemroot%\apppatch\slayerui.dll
zou je een compatibiliteits modus moeten krijgen.
Zoniet, dan op de site van ms ff zoeken naar t bestand: act30pkg.
Dit is een self-extractor welke dus ook een compatibiliteits modus installeert.
;)

• shockme
constructor schreef op zondag 23 januari 2005 @ 02:05:
Bij start->uitvoeren; dit in typen:regsvr32 %systemroot%\apppatch\slayerui.dll
zou je een compatibiliteits modus moeten krijgen.
Zoniet, dan op de site van ms ff zoeken naar t bestand: act30pkg.
Dit is een self-extractor welke dus ook een compatibiliteits modus installeert.
;)
Ok ik de compatibiliteits heb ik het nu gekregen door middel van het bestandje apcompat.exe op de w2k cdrom. Maar helaas volgens apparaatbeheer heb ik een onherkenbare modem in mn pc zitten 8)7 Het is volgens mij zowiezo geen PNP kaartje.

Iemand nog een heldere ingeving?

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-03 00:54

RammY

Dát!

De meeste ISA kaarten zijn geen plug-n-pray. :P

Zijn er geen dos drivers o.i.d voor? Zodat je die eerst installeerd en dan hopelijk dat Windows een verwijzing ergens vandaan ziet komen van: "Heej dr zit ook nog n ander kaartje in."

Deze advertentieplaats is te huur!

• shockme
RammY schreef op maandag 24 januari 2005 @ 12:27:
De meeste ISA kaarten zijn geen plug-n-pray. :P

Zijn er geen dos drivers o.i.d voor? Zodat je die eerst installeerd en dan hopelijk dat Windows een verwijzing ergens vandaan ziet komen van: "Heej dr zit ook nog n ander kaartje in."
Nee heb alleen win95 en winnt drivers.

• koraks
  • Niet online
Bespaar je een hoop kopzorgen en frustrerend zoeken en koop een nieuwe USB scanner voor € 50,-. Dit soort ISA kaartjes zijn onder Win2k/XP meestal niet aan de praat te krijgen. Het enige wat je eventueel zou kunnen proberen is een oud Adaptec 1505 SCSI controllertje o.i.d. Als je die op de juiste manier jumpert en je mobo bios op de juiste manier instelt, zou zoiets onder 2k nog aan de praat te krijgen moeten zijn.

• shockme
koraks schreef op maandag 24 januari 2005 @ 17:43:
Bespaar je een hoop kopzorgen en frustrerend zoeken en koop een nieuwe USB scanner voor € 50,-. Dit soort ISA kaartjes zijn onder Win2k/XP meestal niet aan de praat te krijgen. Het enige wat je eventueel zou kunnen proberen is een oud Adaptec 1505 SCSI controllertje o.i.d. Als je die op de juiste manier jumpert en je mobo bios op de juiste manier instelt, zou zoiets onder 2k nog aan de praat te krijgen moeten zijn.
Een andere scanner kopen is natuurlijk niet echt een oplossing, meer een omzeiling van het probleem... Maar is ook wel een optie, maar t lijkt me wel zo fijn als ik dit gewoon aan de praat kan krijgen.

• koraks
  • Niet online
shockme schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 16:15:
[...]
Een andere scanner kopen is natuurlijk niet echt een oplossing, meer een omzeiling van het probleem...
'Splitting hairs'. Geen idee, maar ik moest ineens aan die frase denken ;)
Maar is ook wel een optie, maar t lijkt me wel zo fijn als ik dit gewoon aan de praat kan krijgen.
Weinig kans. Ik heb echt _veel_ ervaring met het aan de praat krijgen van incourante en incompatibele hardware, oude kaartjes in nieuwe pc's enz. enz. en de situatie die je hier beschrijft is weinig hoopgevend. Ik zeg niet dat het niet kan, maar ik heb er weinig vertrouwen in.

Verwijderd

Is waarschijnlijk een SCSI kaartje, PnP met ISA kun je sjeeken, maar probeer een PCI kaartje te vinden met de SCSI aansluiting. SCSI1 vermoed ik
Pagina: 1