Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

beeldscherm werkt alleen in veilig modus

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
het beeldscherm van mijn laptop werkt alleen in veilig modus kan dit een virus zijn. Als ik hem
normaal opstart krijg ik alleen een witscherm. Vervolgens als ik hem in veilig modus opstart
heb ik normaal beeld en kan ik alles met mijn laptop doen. Dus zou dit een virus kunnen zijn of is het wat anders ?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

master_JEM,

Dit is wel een hele vage probleemomschrijving - er ontbreekt een heleboel informatie die toch wel handig is om dit geen grote 'vraag het master_JEM' topic te laten worden ;)

Begin eens even met je topic start zo aan te passen dat je:
- Duidelijk aangeeft wat er nu gebeurt. Wat bedoel is met een 'wit scherm', wat kan je dan nog doen? Werkt CTRL+ALT+DEL daar nog?

- Duidelijk de 'omgeving' aangeeft, welk besturingssysteem hebben we het hier. Linux met KDE, FreeBSD met Gnome? Windows? Welke versie van het besturingssysteem?

- Duidelijk aangeeft wat je allemaal al geprobeerd hebt om dit probleem op te lossen. Al eens op virussen gescanned? Waarmee? Al eens op Spyware gescanned? Waarmee. Al eens de Beveiliging en Virussen - Nieuw topic starten doorgenomen?

In ieder geval - op deze manier heeft je topic helemaal geen zin. Pas je topic dus aan aan bovenstaande eisen.

Verwijderd

waarschijnlijk heb je de resolutie aangepast en kan de monitor nu de hogere resolutie niet aan aangezien je in veilige modus een normale lage resolutie hebt werkt die wel.

probeer je resolutie eens aan te passen of terug te keren naar laatst werkende modus als je windows xp hebt...

Verwijderd

dat gaat in dit geval niet op, resolutieinstellingen gezien het feit hij nu een WIT scherm krijgt...
als de res. niet goed zou zijn, dan zou zijn beeldscherm uitvallen in standbij modus, of een schermpje weer moeten geven met een melding zoiets als :Resolution Out Of Range

ik denk eerder een driver probleem van zijn videokaart...
in veilige modus je videokaart weggooien, rebooten en dan opnieuw installeren (zorg dan wel dat je de drivers hebt van deze videokaart!

(veilige modus met netwerkmogelijkheden, en dan de driver EERST downloaden voordat je deze stap onderneemt!)

typo

• SysRq
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:47
elevator schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 12:37:
- Duidelijk de 'omgeving' aangeeft, welk besturingssysteem hebben we het hier. Linux met KDE, FreeBSD met Gnome? Windows? Welke versie van het besturingssysteem?
Met veilige modus heb je grote kans dat het om een Windows variant gaat. :* Maar goed, de vraag blijft natuurlijk staan. Welke versie. :)

Wat voor een laptop is het? Kan het zijn dat de output op de tweede monitor (als je die hebt) weergegeven wordt? Probeer anders eens een tweede monitor op de laptop aan te sluiten. :)

-