[mysql] MySQL server draaiend ?

Pagina: 1
Acties:

• Pshyto
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-03-2020
Ik probeer een mysql database te draaien.
Gewoon om te leren.

Ik heb de installer van mysql.com gedownload.
Verder heb ik abyss webserver draaien met php4
Ik heb ook mysql administrator

als ik via mysql administrator een database aanmaak en gewoon via phpbb forum probeer te installeren krijg ik altijd "cannot find database"

met phpmyadmin krijg ik ook geen verbinding
" MySQL retourneerde: Documentatie
#1251 - Client does not support authentication protocol requested by server; consider upgrading MySQL client"

Bij mysql standaard zit ook een opdracht prompt versie.
Als ik hierop inlog geeft deze ook aan dat er geen databases zijn.

mijn vraag vergeet ik een stap oid.
Hoe kan ik eventueel een database opzetten via opdracht prompt gebeuren van mysql?

nouja ik heb er eigeniljk nog geen verstand van.
maar dat komt wel naar mijn idee.

verder verse winodws instal
alleen nero, firefox, abyss webserver met php4, radmin, mysql en mysql administartor erop geinstalleerd.

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:03

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Installatie vragen horen in SA en niet in P&W. Zie ook: P&W FAQ - Installatie c.q. SA vragen

Op de MySQL prompt kan je met het commando "CREATE DATABASE" een database aanmaken ;) Hierin kan je weer een tabel aanmaken met het commando "CREATE TABLE". Deze zaken staan netjes in de MySQL handleiding uitgelegd.

P&W -> SA

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-02 14:06
mysql> SET PASSWORD FOR
-> 'some_user'@'some_host' = OLD_PASSWORD('newpwd');

En het zou opgelost moeten zijn. De nieuwe mysql maakt gebruik van een andere manier van wachtwoord verificatie, waardoor 'oude' nog niet aangepaste software er niet meer overweg kan. Met bovenstaande 'omzeil' je dat probleem.

zie hier: http://dev.mysql.com/doc/mysql/en/Old_client.html

[ Voor 20% gewijzigd door Icey op 22-01-2005 12:00 ]