[Duron 1100] In combo met ECS K7S6A geen beeld?

Pagina: 1
Acties:

• Peedy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-01 20:14
Hey,
Ik heb me net een computertje in elkaar gezet met de volgende specs:
AMD Duron 1100
ECS K7S6A moederbord
256MB DDR266 geheugen
Voeding 300 watt
10gb schijfje
Ati Rage 8mb Pro AGP

Aangezien mijn kast nog niet binnen is, heb ik dit even getest door het even op een houten plank te leggen en het moederbord op een antistatische zak. Ik las echter (te laat natuurlijk weer :() zojuist in de Hangen en Opstartproblemen Troubleshooter dat deze electriciteit geleiden. Kan je moederbord dan kapot gaan?

Terug naar het probleem.
De PC start niet op.. ik kreeg geen beeld, geen piepjes..helemaal niets :(
Ander moederbord geprobeerd (ECS K7VTA3)..deze weer op een antistatische zak gelegd :( en deze getest..deed ook niets.. cpu cooler gaat draaien, harde schijf tikt, lampjes van cd-rom speler knipperen en de voeding fans draaien maar geen beeld en/of piepjes.
Dat hij niet piept kan duiden op een kapotte mobo (zoals in de HOT staat)... ook nadat ik de AGP kaart eruit heb gehaald en het geheugen piept hij niet.
Ik heb ook nog (bij beide moederborden) de AGP kaart eruit gehaald en een PCI VGA kaart erin gezet, dit ivm de Init Output Sequence (of hoe dat ook mag heten :P); waar dus het eerste beeld op komt. Nog steeds geen beeld :(
Hoe kan ik testen of mijn moederbord nog heel is? En is het waarschijnlijk dat beide moederborden kapot zijn?
Zelf zat ik nog te denken aan de mogelijkheid dat de processor doorgebrand is.. zou dit een oorzaak kunnen zijn gezien het probleem?

Edit: ow ja, ik heb beide moederborden ook nog gereset dmv batterijtje eruit, stekker eruit, powerknop 10 secondes inhouden, batterij er weer in en kabel er weer in, maar haalde ook niets uit :(

[ Voor 13% gewijzigd door Peedy op 22-01-2005 11:49 ]

• elgringo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-08 12:16
Ik geef je heel weinig kans
; trek geheugen en vga eruit -> piepen is leven doet ik dat dniet kan de cpu defect zijn (ogf het mobo natuurlijk)

if broken it is, fix it you should

• Peedy
In de HOT staat dat als je je VGA en je geheugen eruit trekt en hij piept niet, dan is je moederbord dood. Als hij wél piept is je CPU dood... zo te zien is dus mijn moederbord dood... beide :( :( Of zit ik nu mis en heeft iemand anders een geweldig beter idee?

• elgringo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-08 12:16
Als je VGA en mem eruit haalt hoort hij te piepen doet hij dit niet is op je mob of je cpu kapot. Ligt er namelijk aan hoe dood de cpu is.

Wat je ff moet doen is een andere cpu er in en dan checkken, deze dus ff in je ecs mobo doen.

if broken it is, fix it you should

• Peedy
Ik heb net mijn cpu (AMD Athlon 1800+) getest in beide moederborden en dit werkt.. mijn Duron 1100 is dus gewoon dood, zoals je al verwachtte.
Nu op zoek naar een nieuwe proc en probleem opgelost :)