[IIS5.0] Regional Settings

Pagina: 1
Acties:

• EmilneM
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-09-2023
Op mijn IIS-webserver is een engelse versie van Windows XP geinstalleerd. De regional settings staan op 'Dutch'. Toch worden getallen en datums op ASP.NET-pagina's weergegeven op de 'English'-wijze. Deze moeten echter op de 'Dutch' wijze worden weergegeven...

Wat kan ik hier aan doen?

• elevator
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

[google=regional settings asp.net] levert mij een boel resultaten op - zijn er al een aantal die je geprobeerd hebt (welke? :P) en wat was het resultaat? :)

ohja, Windows XP draait IIS 5.1 :)

• EmilneM
elevator schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 11:47:
[google=regional settings asp.net] levert mij een boel resultaten op - zijn er al een aantal die je geprobeerd hebt (welke? :P) en wat was het resultaat? :)

ohja, Windows XP draait IIS 5.1 :)
Overal lees ik dat de webserver de regional settings gebruikt die ingesteld zijn onder 'Regional and Language Settings' in het Control Panel...

Verwijderd

Move PNS > SA

Lees voortaan graag in een forum even de policy door voordat je er post. Daar staat bijvoorbeeld in dat je voor dit soort dingen niet in PNS moet zijn.

• elevator
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

EmilneM schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 11:52:
Overal lees ik dat de webserver de regional settings gebruikt die ingesteld zijn onder 'Regional and Language Settings' in het Control Panel...
In de eerste link die Google me geeft lees ik anders dat Windows voor bepaalde functies altijd het Engels formaat gebruikt, om maar iets te noemen.

Ook geef je niet aan wat je al geprobeerd hebt - regional settings instellen is standaard maar enkel voor de gebruiker die aangelogd is, pas je die ook wel aan voor alle andere gebruikers? :)

• EmilneM
elevator schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 12:40:
[...]

In de eerste link die Google me geeft lees ik anders dat Windows voor bepaalde functies altijd het Engels formaat gebruikt, om maar iets te noemen.

Ook geef je niet aan wat je al geprobeerd hebt - regional settings instellen is standaard maar enkel voor de gebruiker die aangelogd is, pas je die ook wel aan voor alle andere gebruikers? :)
Op een andere webserver draait de Nederlandse versie van XP. Daar geeft ASP.NET getallen en dergelijken wel op de 'Dutch'-wijze weer...Dit moet toch ook te realiseren zijn op de Engelse Windows XP?

• EmilneM
Krijg het nog steeds niet voor elkaar...Hebben de regional settings wel invloed op ASP.NET pagina's of is het de language van het OS?

Verwijderd

Op Windows 2000/2003 Server editie is het als volgt (ik vermoed dat Windows XP die logica wel volgt).

Als je surt naar een site wordt er gecontroleerd of de "aangemelde gebruiker" een profiel heeft. Als je niet moet aanmelden (op de site) ben je meestal de IUSR_[computernaam] gebruiker, zeg maar de anonieme gebruiker. Die heeft normaal nooit een profiel.

Stel dat er nu wel een profiel is voor de aangemelde gebruiker dan wordt gekeken naar de landinstellingen van die gebruiker. Is er géén profiel voor de aangemelde gebruiker dan wordt een beroep gedaan op de default settings.

Die Default settings bepaal je bij installatie van je systeem, bij mijn weten is er nu nog geen interface gemaakt om die achteraf nog te wijzigen (maar ik kan verkeerd zijn). Wil je die settings wijzigen dan moet je zelf in het register gaan klooien. Even uit het hoofd denk ik dat je in de HKEY_USERS\.Default\Control Panel\International\ moet zijn.

• EmilneM
Verwijderd schreef op zondag 23 januari 2005 @ 12:39:
Op Windows 2000/2003 Server editie is het als volgt (ik vermoed dat Windows XP die logica wel volgt).

Als je surt naar een site wordt er gecontroleerd of de "aangemelde gebruiker" een profiel heeft. Als je niet moet aanmelden (op de site) ben je meestal de IUSR_[computernaam] gebruiker, zeg maar de anonieme gebruiker. Die heeft normaal nooit een profiel.

Stel dat er nu wel een profiel is voor de aangemelde gebruiker dan wordt gekeken naar de landinstellingen van die gebruiker. Is er géén profiel voor de aangemelde gebruiker dan wordt een beroep gedaan op de default settings.

Die Default settings bepaal je bij installatie van je systeem, bij mijn weten is er nu nog geen interface gemaakt om die achteraf nog te wijzigen (maar ik kan verkeerd zijn). Wil je die settings wijzigen dan moet je zelf in het register gaan klooien. Even uit het hoofd denk ik dat je in de HKEY_USERS\.Default\Control Panel\International\ moet zijn.
Heb ff het register gecheckt en daar staan inderdaad de default-instellingen.......deze staan echter allemaal volgens de Nederlandse-methode. Toch worden de ASP.NET pagina's volgens de Amerikaanse methode weergegeven, echt supervaag.

offtopic:
Je kunt de default settings trouwens ook aanpassen door bij 'Regional and Language Options' in het Control Panel te kiezen voor 'Apply all settings to the current user account and to the default user profile' (op het laatste tabblad 'Advanced').

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:53
Even een kick voor het goede antwoord.

Pas de machine.config van IIS aan en zet dit in <system.web>:

code:
1
<globalization culture="nl-NL" uiCulture="nl-NL" />

Je kan het ook per applicatie in web.config zetten, maar voor de gehele machine in één keer is bovenstaand de oplossing.
Pagina: 1