Toon posts:

[ASP] verander IMG SRC als database-entry leeg is

Pagina: 1
Acties:
  • 45 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hoi

Ik gebruik deze code om het pad naar een afbeelding uit een database te halen:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
<%

'Haal de variabelen uit de querystring
barcode=Request.Querystring("streepjescode")

'Haal de gegevens van de persoon die we willen hebben op uit de database
SQLOPVRAGEN="SELECT Voornaam, Tussenvoegsel, Achternaam, Straat, Postcode, Woonplaats, Telefoon1, Telefoon2, "
SQLOPVRAGEN=SQLOPVRAGEN & "Geboortedatum, Sanctie, Bijzonderheden, Foto, Barcode, Datumtoegevoegd, Tijdtoegevoegd FROM Discotheekbezoekers "
SQLOPVRAGEN=SQLOPVRAGEN & "WHERE Barcode='" & barcode & "'"

'Maak verbinding met de database
set verbinding = server.createobject("ADODB.Connection")
verbinding.open "PROVIDER=MICROSOFT.JET.OLEDB.4.0;DATA SOURCE=C:\Inetpub\wwwroot\discotheek.mdb"
set uitvoer=verbinding.execute(SQLOPVRAGEN)

'Controleren of de bezoeker voorkomt. Zoniet, foutmelding weergeven
If (uitvoer.BOF) or (uitvoer.EOF) then
response.redirect "bezoekeropvragennietgevonden.asp"
end if

%>

uitvoer(11) wordt dus het pad naar de foto, maar als dit leeg is, wil ik dat de waarde van uitvoer(11) veranderd wordt naar een pad van een andere foto.

hoe moet ik die if/then opstellen?

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:26
Iets in deze trant lijkt me :

Foto = uitvoer(11)

if Foto = "" then Foto = AlternatieveFoto
end if

Verwijderd

Topicstarter
ja zo idd. Maar zo werkt t niet. Hij moet de 11e waarde van uitvoer vergelijken met "". Als dit dus zo is, moet ie er logo.jpg van maken.

• Creepy
  • Laatst online: 11:29

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Wat heb je nu al zelf geprobeerd? Ik zie echt het probleem niet. In het veld foto staat een waarde, die haal je op, en je checkt of deze leeg is.

Dus wat is nu precies je probleem?
- Het ophalen van de veld foto (=het 11de veld)?
- Of het opstellen van de if?

In een beetje ASP tutorial is echt wel te halen hoe je de waarde van het veld foto uit je query resultaat moet halen en hoe je hiermee een if moet samenstellen om te checken of deze leeg is.
Dit mag je wel een basis kennis van ASP noemen. Dat je dit niet weet is niet erg, maar je moet zeker wel in staat zijn om dit zelf op te lossen.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Verwijderd

Topicstarter
het probleem is, dat wanneer veld 11 van uitvoer leeg is, het pad veranderd moet worden. Dit moet dus met een if/then.

het ophalen lukt, alleen ik moet 'het opgehaalde' vergelijken met 'niets', en als het opgehaalde niets is, moet ie de waarde veranderen

• Jaspertje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-05 09:43

Jaspertje

Max & Milo.. lief

Staat in je database een NULL waarde?

Dan kan je het ook in je SQL oplossen met de IsNull() anders zal je ook nog kunnen vergelijken met ISNUll() in de ASP..

Verwijderd

Topicstarter
ja, het hokje in de database is NULL

Maar kan nu iemand een if/then vergelijking opstellen?

ik vind wel if/then vergelijkingen op google, maar niet met een database uitvoer in asp

Verwijderd

Topicstarter
dit werkt niet

code:
1
2
3
If uitvoer(11)="" then
uitvoer(11)="klimaxxlogo.jpg"
end if

• wizzkizz
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19-12-2025

wizzkizz

smile...tomorrow will be worse

Verwijderd schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 13:06:
dit werkt niet

code:
1
2
3
If uitvoer(11)="" then
uitvoer(11)="klimaxxlogo.jpg"
end if
Dat klopt, want je zei net dat er in de db een NULL-waarde staat.
Dus moet je ook niet proberen dat te vergelijken met een string waarde, dat werkt niet zo.

Hierboven is de oplossing al een aantal malen aangegeven, namelijk het gebruiken van isNull(uitvoer(11)).

Als er onverhoop op een of andere manier toch een stringwaarde in kan komen die alleen uit spaties bestaat, kun je ook nog een getrimde versie van uitvoer(11) vergelijken met de lege waarde zoals je nu in je vergelijking hebt staan.

Make it idiot proof and someone will make a better idiot.
Real programmers don't document. If it was hard to write, it should be hard to understand.

• Creepy
  • Laatst online: 11:29

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Zie wizzkizz. Er is een verschil tussen "" en null.
Nogmaals: dit had je echt zelf wel op kunnen zoeken. Het vragen of iemand hier niet even een if/then kan opstellen is hier not done, dat is gewoon een verkapt script request.
Is het nu echt teveel gevraagd om zelf een if te bedenken wat voor jou de oplossing biedt?

[ Voor 58% gewijzigd door Creepy op 22-01-2005 14:06 ]

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.