Toon posts:

Plextor: Verschil OEM en Retail

Pagina: 1
Acties:
  • 117 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
nou de topic zegt het al he :)

Verwijderd

Correct me if i am wrong!

Maar volgens mij is het verschil dat het volgende:

OEM = Goedkoper (is kaal geen boekjes, niet in een mooi doosje etc.) en OEM is oorsprokenlijk voor resellers bedoelt, vandaar dat er geen mooi doosje omzit ed

Retail = je raad et al = duurder (mooi in doosje boekjes en software en troep erbij)

• Flexx
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:44

Flexx

This side up

En Bulk dan ?

Verwijderd

Normaliter is het verschil tussen OEM en Retail niet zo groot. Bij videokaarten meestal wat spellen en een lullig kabeltje of zo. Bij de Plextor (Ik heb het hier over de 12/10/32 IDE) is er wel degelijk een belangrijk verschil, namelijk een 10 speed Plextor Rewritable. Nu zijn 10 speed rewritables al wel te krijgen, maar zeer mondjesmaat. Ga dus in dit geval voor de Retail Plextor.

Grtzzz

Verwijderd

Topicstarter
Naja ik heb maar gewoon de Retail besteld, weet je in ieder geval zeker dat je het beste krijgt

Verwijderd

Topicstarter
IS er trouwens ook nog verschil met betrekking tot garantie??

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 06-05 19:17
Ik kan me vergissen hoor, maar Plextor Retail heeft in ieder geval 1 jaar on-site voor branders en 2 jaar onsite voor cdrom.

Oem zal denk ik toch wel anders zijn, dat zie je wel vaker..

I'm not sure..

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12:16
Bij mijn videokaart zit het zo:

Retail, ik mag Creative bellen en ze helpen me ook nog
OEM, ik mag Creative bellen en krijg te horen dat ik met een OEM maar naar mijn leverancier heen moet (hun geven dus geen support

Nou hebben ze me daar nooit gevraagd of ik een Retail of OEM heb, maar ze kunnen moeilijk gaan doen. Daarom heb ik mijn Plextors maar als Retail gekocht, die paar tientjes op zo'n bedrag. De RW zit nog netjes in plastic, knaken dingen :r

Flickr | Lego collectie

Pagina: 1