[Raid] Array overzetten van 1 merk naar ander merk kan wel

Pagina: 1
Acties:

• Westereen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-02 23:42
Hoi,

Ik had eerst een Msi K7N2 Delta-ILSR deze is kappot gegaan. Op dit moederbord zit een Promise Sata Raid (0 + 1) controller. Ik meende dat er bij het opstarten altijd stond Promise Fasttrack 150TX controller stond maar via google zie ik allerlei verschillende chips. Ik had hier altijd een 160gb Maxtor Sata 8mb schijf aan te hangen in raid 0 (jbod had hij niet).
Nu heb ik een Asus A7N8X-E deluxe hier zit een Silicon Image SiL 3112 SATARaid controller op.

Ik had gehoopt dat ik gewoon de sata schijf erin kon zetten en dat mijn data er nog was. Maar volgens de search zijn er echt talloze topics die zeggen van het eene merk naar het andere merk echt niet kan, dat je gewoon een controller moet kopen van hetzelfde merk als je je data niet kwijt wil. Dus toen heb ik XP maar op een 120gb Maxtor IDE 8mb schijf gezet. Vanmorgen heb ik toch maar de gok genomen om te zien wat er nu gebeurt. Dus ik hang me schijf er in, sluit hem aan, pc aan. De raid bios ziet de schijf, kan niet zien of hij ook een array herkent. Dus ja laat XP maar booten en zie daar in deze computer mijn 2 vertrouwde partities met hun data erop weer terug. Alles is er nog en ik kan ook gewoon data opslaan etc.

Dus het kan blijkbaar wel... ;)
Waarom staat dan overal dat het niet kan (ook in de faq) ? :?

[ Voor 12% gewijzigd door Westereen op 22-01-2005 11:01 ]

Verwijderd

leuk voor jou

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Westereen schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 10:47:

Dus het kan blijkbaar wel... ;)
Waarom staat dan overal dat het niet kan (ook in de faq) ? :?
Probeer er maar eens van te booten, dus je raid array als bootdisk gebruiken, en niet die schijf die je van een verse install voorzien hebt (met drivers van die sil)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Westereen
BackSlash32 schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 10:54:
[...]

Probeer er maar eens van te booten, dus je raid array als bootdisk gebruiken, en niet die schijf die je van een verse install voorzien hebt (met drivers van die sil)
Dat zal niet gaan werken die drivers van de sill staat niet op die oude installatie van XP. Maar het ging mij erom dat je de data dus wel kan benaderen met een ander merk raid controller

• tinker23
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-12-2025
denk dat je meer problemen krijgt om een echte array met meerdere schijven over te zetten van het ene naar het andere merk. Een enkele schijf in raid 0 is niks speciaals, die kan je ook gewoon aan en andere normale ide controller hangen.

• gjs
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-02 15:19

gjs

Scoobydoobydoo

Als ik het goed begrijp heb je het over een raid 0 van 1 disk ?
Dat is dus eigenlijk helemaal geen raid set, ik denk dat je met een stripe van 2 disken raid0 wel problemen had gehad !

GA-Z68X-UD3H-B3 I7-2600K@4.4GHz 24Gb Ram 7Tb HDD

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Westereen schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 11:02:
[...]

Dat zal niet gaan werken die drivers van de sill staat niet op die oude installatie van XP. Maar het ging mij erom dat je de data dus wel kan benaderen met een ander merk raid controller
Ja duh.
die 1 schijf is namelijk geen raidopstelling maar een JBOD (ook al geeft je bios dat niet aan, je hebt geen array geconfigureerd dus is het geen raidarray) , en je huidige install kan die disk ook niet benaderen aan die controller als je daar ook geen driver voor had geinstalleerd.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Westereen
Ja ik had het over een raid 0 van 1 disk.

In dit topics die ik had gevonden ging het ook over 1 enkele schijf... In de RAID FAQ stond niks over dat het 1 enkele schijf was of een array van meerdere schijfen
Pagina: 1