Wireless-g netwerk raakt niet in orde

Pagina: 1
Acties:

• plastronneke
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-12-2010
eerst en vooral: ik heb de search en faq hier gebruikt, alsook google. maar ik heb niet echt iets gevonden wat me kon helpen.

Het gaat om een netwerk bij familie van mij, ik heb er al uren aan gezeten, maar ik kom er niet uit. Ik ga straks nog eens naar ginder, en had graag jullie mening gehoord, hopelijk kan ik dan verder.
Situatie: Linksys WAG54G modemrouter
desktop (zelfbouw, met DFI-mobo, en P4): windows XP met LinksysWireless PCI-adapter (ik geloof WMP54G)
Laptop (Toshiba Sattelite pro; weet niet meer juist welk type): Windows 2000 met Linksys Wireless-G notebook adapter (ik denk WPC54G), laptop zit ook met de gewone LAN-kabel op een netwerk, met proxy-server.

Router (met desktop):
Als de verbinding om één of andere reden uitvalt, wordt er niet terug geconnecteerd, en is het ook zeer moeilijk om opnieuw te connecteren met Skynet. De ADSL-lijn staat steeds als "up". De modem staat op steeds opnieuw verbinden, maar toch wil hij niet. Als ik op "connect" druk in de browser (op het standaard IP), komt hij bijna altijd zeggen: "unable to connect to PPPoE server". Soms lukt dit wel, maar meestal niet. Ik heb reeds vanalles geprobeerd: allerlei settings veranderen, nieuwe firmware, factory defaults, ... maar steeds hetzelfde resultaat: verbinden lukt zéér moeilijk. Soms is de modem zelfs niet goed meer bereikbaar en de modem is niet te pingen; het signaal wordt altijd als uitstekend gemeld op de pc. Of de modem dichtbij staat of veraf, maakt geen verschil uit.VCI/LLC staat op de juiste waarden voor Skynet, alsook de inloggegevens kloppen. Ik vind het vooral vreemd dat ik soms geconnecteerd raak, maar meestal niet. Met de vorige modem (asus usb-modem) was het nooit een probleem.

De laptop doet ook nog dienst als pc in een ander netwerk (via UTP, en met proxy-server). Er werd mij langs alle kanten gezegd dat deze afzonderlijk te configureren zijn (gewone standaard netwerkkaart en PCMIA-kaartje). Maar ik krijg via de WiFi geen goede verbinding ingesteld. De installatie verloopt goed, en het signaal alsook de sterkte ervan is goed tot uitstekend, dus hij blijkt op één of andere manier de router te vinden. Maar ik krijg geen verbinding met het internet, en kan de router ook niet pingen (time-out). Bij de software van Lynksis op de laptop is te zien dat hij verbinding heeft tot de router, maar niet tot het internet (tussen prentje van pc en modem soort radiosignalen, en tussen prentje van momem en internet een cirkel van rode, knipperende streepjes). Wat ik ook vreemd vind, is het IP-adres van de Wifi, die begint met 169.x.x.x, ipv de 192.168.1.1xx die de modem zou moeten aansturen. Dit is wel degelijk het IP van de WiFi, dit staat bij WiFi onder het commando ipconfig, bij de gewone netwerkkaart zegt hij dat er geen verbinding is.

Ik hoop dat alles wat nodig is, er staat ... en ik hoop ook dat jullie me kunnen helpen, want alleen raak ik er niet uit.