Monitoren gaan niet aan bij koude boot

Pagina: 1
Acties:

• DiLDoG
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13-07 09:25
Als ik mijn computer aanzet gaan mijn monitoren niet aan. Pas als ik daarna nog een keer reset doen ze het wel. Ik dacht eerst dat het aan mijn CRT lag, maar ik heb nu twee tft schermen ik heb nog steeds het zelfde probleem.

Specs:
MSI K8N Neo2 (bios v1.40)
AMD Athlon 64 3000+
Club3d Radeon 9700 Pro
Dual Samung Syncmaster 710T (Analog + Digital)

Het lijkt me geen driver probleem, want die doet niets tijdens POST. Ik heb de videokaart ook nooit overclocked ofzo, dus dat is het ook niet. En de computer boot wel, want als ik hem even door laat gaan, en ik rest, dan komt windows met zen gezeur over dat hij niet volledig was opgestart.

• matel
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 25-07 10:41
Ik heb hetzelfde probleem en het ligt waarschijnlijk aan de voeding. Daar heb ik nog geen kans voor gehad om te testen, maar dat is het waarschijnlijk wel ;)

• DiLDoG
  • Laatst online: 13-07 09:25
hmmm hoe kom je hierbij?
en wat kan het met de voeding te maken hebben :?

Verwijderd

wat kan het met de voeding te maken hebben
Monitoren gaan niet aan omdat de videokaart niet initialiseerd door instortende spanningen van de voeding tijdens de hogere koude boot belasting.

Zie ook: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter
en test eens het één en ander op lagere snelheden (evt. onderklokken / terugklokken), met wat minder hardware en evt. een zwaardere voeding.

• Xander
  • Laatst online: 01:22
De belasting van je voeding is bij een koude reboot gewoon eventjes hoger dan bij een reset (denk aan het opspinnen van de schijven enzo).

Denk dat het idd aan je voeding ligt :)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Verwijderd

ik heb het zelfde probleem ook gehad bij mij lag ht aan mijn videokaart.
Pagina: 1