Ik heb nu al een aantal jaar een netwerkje draaien (ADSL>USBmodem>PC>PC) Het nadeel hiervan is dat de host altijd aan moet zijn als de cliënt verbinding wilt, dit is storend (host altijd aan)en kost meer energie. Nou wil ik graag van dat USBmodem af en toch gedeeld internet hebben, toen kwam ik dus uit bij een ethernetmodem+router. Ik zoeken en jah, het goedkoopste was dit sweex modem/router dingetje. Leek me mooi, maar toen merkte ik na veel lezen op dat het een analoge modem/router is. Nou heb ik ADSL van planet (voormalig Mxstream) Nou heb ik een aantal dus een aantal vragen waar ik echt niet uit kan komen, ook niet door te zoeken. Als dit niet werkt, ben ik dan veroordeeld tot het kopen van een router+modem? Kostbare zaak lijkt mij.
- Mxstream is toch ISDN? (dus niet analoog?)
- Heeft een dergelijk modem ook een eigen powersupply?
- kortom: Zal dit modem werken?
De rede dat ik dit topic maak is simpel. Mxstream heeft in het verleden veel compatibiliteitsproblemen met routers, hubs en switches veroorzaakt. In de beginjaren was het naar mijn weten enkel te gebruiken met speciale modems (zoals mijn Alcatel USB)...
- Mxstream is toch ISDN? (dus niet analoog?)
- Heeft een dergelijk modem ook een eigen powersupply?
- kortom: Zal dit modem werken?
De rede dat ik dit topic maak is simpel. Mxstream heeft in het verleden veel compatibiliteitsproblemen met routers, hubs en switches veroorzaakt. In de beginjaren was het naar mijn weten enkel te gebruiken met speciale modems (zoals mijn Alcatel USB)...